۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

امام جمعه سامان: بسیجی کسی است که هر گاه ندای استمداد ولایت فقیه را شنید، لبیک گوید

نوامبر 23, 2018 در 15:08 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: بسیجی آن شخصی است که هر گاه ندای استمداد ولایت فقیه را شنید، لبیک گوید.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام علی اصغر عقیلی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگراران به رعایت تقوای الهی، فرا رسیدن میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته ی بسیج را خدمت نماز گزاران تبریک و تهنیت گفت.

وی به حدیث نورانی از وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و از منظر ایشان فرمود: هر کس به دنبال عیوب دیگران باشد، نمی‌میرد مگر اینکه قبل از مرگ، خود به آن عیب مبتلا میگردد.

خطیب نماز جمعه سامان در تفسیر این حدیث نورانی به برخی مصادیق این حدیث در زندگی برخی از متدینین اشاره کرد و بیان داشت: مواردی از جمله مسخره کردن ها در مجالس شادی، ایراد گرفتن به ظاهر افراد در محیط های فرهنگی و اجتماعی، سرزنش کردن دیگران در مورد آسیب های اجتماعی و … از جمله مواردی است که اگر اشخاص به آن ها مبتلا باشد طبق این حدیث نورانی، قبل از مرگ خود به آن ها دچار می شوند.

عقیلی در فراز دیگری از خطبه ی اول به مضرات عجب و خود برتر بینی پرداخت و اظهار داشت: این آفت مربوط به افراد متدین است و یکی از گناهان خانمان سوز است، یعنی شخص خودش را به خاطر یک عبادت یا صفت خوب از دیگران برتر و بالاتر بداند.

امام جمعه شهرستان سامان در انتهای خطبه اول به سوره ی مبارکه ی حجرات اشاره کرد و افزود: بر طبق آیات شریف، این سوره هیچ گاه نباید شخصی دیگران را مورد تمسخر قرار دهد، چرا که به فرموده قرآن کریم شاید آن شخص در پیش درگاه الهی جایگاه بالاتری داشته باشد.

حجت الاسلام عقیلی در بخش دیگری از خطبه ها به برگزاری اولین نماز جمعه در جامعه اسلامی به امامت پیامبر اکرم در مدینه پرداخت و نماز جمعه را طبق آیات سوره مبارکه جمعه، از نعمت های الهی عنوان کرد.

وی در ادامه از هفته بسیج سخن به میان آورد و خاطر نشان کرد: بسیجی، یعنی همان بسیجی ای که امام خمینی(ره) ترسیم کرد.

خطیب نماز جمعه سامان در ادامه به برخی ویژگی های یک شخص بسیجی اشاره کرد و بیان داشت: بسیجی آن شخصی است که هر گاه ندای استمداد ولایت فقیه را شنید، لبیک گوید؛ بسیجی یعنی همان کسی که در جنگ با دشمن و داعش زمانه ، همیشه در خط مقدم است.

امام جمعه شهرستان سامان در فراز دیگری از خطبه دوم به هجویات رئیس جمهور آمریکا در مورد تروریست خطاب قرار دادن مردم ایران، پرداخت و خاطرنشان کرد: رئیس جمهور آمریکا خود در دل میداند که اگر بسیج و بسیجیان اراده کنند می توانند یک شبه ریشه حکومت ظلم را قطع کنند، ولی باز هم به دهان خود کلماتی را جاری می‌کند که جز خجالت برای خود چیزی باقی نمی‌گذارد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *