۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: خبرنگار باید در انتقال وقایع اصل امانت را رعایت کند

آگوست 10, 2018 در 19:01 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: خبرنگار باید در انتقال وقایع اصل امانت را رعایت کند و اخبار را بدون دخالت حواشی منعکس کند.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به ارزش و جایگاه عمل با تقوی اشاره کرد که تقوی در زبان و گفتار یک مرحله است و مرحله مهم تر عمل همراه با تقوی است که از مرحله اول به مراتب سخت تر است.

وی در ادامه تبیین جایگاه تقوی به معنای دیگر تقوا اشاره کرد و بیان داشت: تقوا در زبان فارسی به معنای حفظ کردن است و حفظ کردن انسان از محرمات الهی، از موانع پیشرفت انسانیت می باشد.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها به آثار تقوی در جامعه پرداخت و بیان داشت: جامعه متقی نیازی به بسیاری از نیروهای بازدارنده وجود ندارد، زیرا وقتی شخص متقی خطایی کند، خود شخص پس از اعلام خطای خود، خسارت عمل اشتباه خود را پرداخت می‌کند، پس نیازی به پلیس و زندان و … نخواهد بود.

وی اظهار داشت: تقوا باعث می شود جامعه در سلامت باشد و انسان ها خودشان زندگی خودشان را مدیریت کنند.

عقیلی به آثار مخرب تقوی ظاهری بدون عمل پرداخت و تصریح کرد: آدم های بدکار ظاهر و باطن آن ها یکی است و آن چه در ظاهر عمل می کنند همانی است که در باطن آن ها وجود دارد ، ولی اگر شخصی در ظاهر و لباس و صورت خود تقوا را رعایت کند و خود را شخص مذهبی نشان دهد ولی در زندگی شخصی و اجتماعی خود ، عمل‌ با تقوی نداشته باشد ، این شخص خیلی دین و ارزش های اسلامی را تخریب می‌کند.

امام جمعه سامان در انتهای خطبه اول به نمونه هایی از اعمالی که مردم فکر میکنند از نظر اسلام صحیح است ولی از نظر اسلام هیچ پایه روایی و عقلی ندارد اشاره کردند و به طور مثال جهیزیه هایی که ما در مراسم ازدواجمان قرار دادیم هیچ مبنای شرعی ندارد، هزینه هایی که ما در مراسم‌ اموات خرج می‌کنیم هیچ پایه مذهبی ندارد، که همین رفتارهای ما باعث می شود تقوای اجتماعی در سطح جامعه ضعیف شود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، به 17 مردادماه  به سالروز گرامیداشت روز خبرنگار پرداخت و ضمن تبریک این روز به خبرنگاران فعال در عرصه خبر و رسانه، به وظیفه حساس خبرنگاری در دوران کنونی پرداخت که خبرنگار باید در انتقال وقایع اصل امانت را رعایت کند و اخبار را بدون دخالت حواشی منعکس کند.

عقیلی به فرا رسیدن سالروز شهادت امام جواد (ع) اشاره کرد و در این راستا به ویژگی های بارز این امام همام پرداخت.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه دوم به حوادث یمن پرداختند و به نمونه هایی از جنایات آمریکا در سرزمین یمن اشاره کرد و در این راستا به تبیین اهداف آمریکا از چنین وقایعی و نیز از دست داشتن آمریکا در شرایط کنونی جامعه ایران پرداخت و گفت: احتکارهایی که در بعضی شهرها رخ داده است، خود از دشمنی آمریکا با ایران ، تبعات بسیار بدتری خواهد داشت.

عقیلی در انتهای خطبه دوم به دشمنان داخلی در کشور ایران اشاره کرد و از مجازات نشدن چنین افرادی که با هدف سود رساندن به خودشان با معیشت مردم بازی می‌کنند ، ابراز تاسف کرد و از مردم و قوه قضاییه خواست تا با مجازات چنین افرادی از ادامه چنین حرکاتی در جامعه ی اسلامی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *