۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: ملت ایران اجازه نخواهند داد، نقشه‌های روانی دشمنان وارد کشور شود

جولای 20, 2018 در 16:13 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: ملت با بصیرت ایران، لحظه‌ای اجازه نخواهند داد که نقشه‌های روانی دشمنان در کشور وارد شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به دهه کرامت اشاره کرد و به بیان فضائل اخلاقی حضرت امام رضا (ع) پرداخت.

وی به تاثیر دعا در حل مشکلات و مسائل انسان اشاره کرد و بیان داشت: هر دعایی برای انسان مایه گشایش نیست، دعایی برای انسان تاثیر گذار است که هم به زبان باشد و هم در عمل، خود را نشان دهد.

خطیب نماز جمعه سامان به شرایط دعا از منظر دین اسلام پرداخت و تصریح کرد: دعا باید به همراه شرایطی باشد که یکی از آن ها تضرع و زاری است؛ دعایی که انسان از روی استغنا و یا از روی غرور انجام می‌دهد از استجابت دور است و انسان باید خود را از همه دنیا بریده بداند تا بتواند خود را برای دعا آماده کند.

عقیلی در بخش دیگری از خطبه‌ها با توجه به نزدیک بودن میلاد با سعادت امام رضا(ع)، به شرایط زیارت مقبول و حقیقی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از شرایط زیارت مقبول، زیارت با معرفت نسبت به امام است و زیارتی که با معرفت همراه باشد باعث می‌شود که دعای انسان در حرم امام به استجابت برسد.

امام جمعه شهرستان سامان، به نمونه های راستین از افرادی که نسبت به امام معرفت حقیقی دارند ، اشاره کرد و از جمله آن ها به بانو پسنده و بی بی شطیطه یاد کرد که این دو بزرگوار، با معرفت خود نسبت به امام توانستند محبت امام را به سوی خود جلب کند.

عقیلی در بخش دیگری از خطبه ها، به 27 تیرماه سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره لزوم پایان جنگ ایران و عراق اشاره کرد و در این راستا به تبیین ابعاد پذیرش این قطعنامه پرداخت و خاطرنشان کرد: زمانی که آمریکا پس از تصرف چاه‌های نفتی ایران و به دست آوردن منافع ایران، به ایران پیشنهاد پذیرش قطعنامه را داد.

خطیب نماز جمعه سامان به روایت رسول اکرم(ص) در زمینه هدایت مومنان اشاره کرد که و از منظر ایشان فرمود: مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. تمام مظلومیت ائمه از جانب مردم و یا مومنان بود؛ وقتی که حضرت علی(ع) فرمود: قرآن ناطق من هستم، مردم این سخن را به مسخره گرفتند و همین باعث شد که سال‌ها امام علی(ع) در مظلومیت به سر ببرد.

وی بیان داشت: اگر مردم هر زمان به حرف امام یا نائب امام گوش جان نسپارند جامعه از مسیر هدایت منحرف خواهد شد و امروزه نیز بعضی از مردمی که دم از سیاست‌های کاربردی آمریکا و اروپا می‌زنند، از همان امتی هستند که خود مایه مظلومیت امام می‌شوند.

عقیلی به هوشیاری مردم ایران در برابر هجمه‌های روانی دشمن برای کم ارزش جلوه دادن جایگاه ولایت فقیه در نظر مردم پرداخت و اظهار کرد: دشمن در صدد آن است که از طریق مردم بتواند رهبری و ولایت فقیه را از جلوی راه رسیدن به امیال خود بردارند.

امام جمعه شهرستان سامان هوشیاری مردم ایران را قابل تمجید خواند و خطاب به همه دشمنان داخلی و خارجی بیان داشت که مردم ایران لحظه‌ای اجازه نخواهند داد که تفکرات و نقشه‌های دشمن در کشور وارد شود.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *