۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: شخصیت شهید بهشتی برای همه اقشار جامعه امروزی یک الگو است

ژوئن 29, 2018 در 17:00 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: دشمن می خواهد با ایجاد فضای نارضایتی مردم از دولت و حکومت، مردم را از ادامه مسیر انقلاب مایوس کند. 

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، به فلسفه لباس در جامعه پرداخت و افزود: اگر لباسی زشتی ها و قبایح انسان را نپوشاند، این لباس از نظر اسلام دارای ارزش نیست.

وی به آیه 26 سوره مبارکه اعراف اشاره کرد و لباس تقوی را برای انسان مهمتر از لباس ظاهر دانست و بیان داشت: لباس ظاهر اگر دارای وصله باشد یا پاره باشد اشکالی ندارد ولی لباس باطن که همان لباس تقوی است، اگر دارای وصله باشد باعث می شود که انسان در سراشیبی گناه سقوط کند.

خطیب نماز جمعه سامان به نمونه هایی از تقوا در زمینه های کشاورزی ، کسب و کار ، روحانیت ، معلم ها و … اشاره کرد و اظهار داشت: در هر قشر و صنفی شخص می تواند زندگی خود را سرشار از تقوی کند و رضایت الهی را برای خود به ارمغان آورد.

عقیلی به هفته ی قضاوت اشاره کرد و ضمن تجلیل از تلاش همه خدمت گزاران به مردم در زیر مجموعه قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: بعضی از خواسته های مردم در امر قضاوت از حطیه اختیارات و وظایف قوه قضائیه خارج است.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران با وفای ایشان در حادثه 7 تیر اشاره پرداخت و ضمن گرامی داشت یاد و خاطره این شهدای والامقام، بیان داشت: شخصیت شهید بهشتی برای همه اقشار جامعه امروزی یک الگو است.

وی به  تبیین نقشه دشمن در ایجاد فضای نارضایتی مردم از دولت و حکومت، پرداخت و تصریح کرد: دشمن جمهوری اسلامی ایران در زمان شهید بهشتی هم با ایجاد جنگ روانی می خواست تلاش ها و خدمات آیت الله بهشتی را در دید مردم کمرنگ جلوه دهد و همان دشمن امروزه می‌خواهد با ایجاد فضای نا آرام و نارضایتی مردم در سطح جامعه ، وضعیت کشور را نابسامان جلوه دهد تا خدمات افراد مخلص در داخل کشور نادیده گرفته شود.

عقیلی در پایان به تبیین ابعاد شخصیتی شهید بهشتی در زمینه های فقه و فلسفه و تبیلغ پرداخت.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *