۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: زندگی پاسداران باید همچون زندگی حسین ابن علی باشد

آوریل 20, 2018 در 15:45 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: پاسداران در زندگی همچون حسین(ع) به دنبال شهادت و لقای پروردگار هستند، هم‌چنان که در زمان جنگ این مساله به خوبی دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، فرا رسیدن اعیاد شعبانیه را تبریک و تهنیت گفت.

وی در بیان ویژگی های باراز ماه شعبان به فرازهای از مناجات شعبانیه اشاره کرد و  اظهار داشت: هر چند ماه شعبان به ماه رسول اکرم(ص) نامگذاری شده است ولی در حقیقت هر سه ماه رجب، شعبان و رمضان ماه همه‌ی بندگان خداوند هستند.

خطیب نماز جمعه سامان در توضیح مناجات شعبانیه خاطرنشان کرد: در این مناجات راه و رسم گفت و گوی عبد و خداوند به نحو احسن ترسیم شده است که در آن می خوانیم که خداوند در این دنیا عیب های ما را می پوشاند  و در حقیقت اگر اطرافیان ما بدانند که باطن ما چگونه است، از ما گریزان خواهند بود.

عقیلی در بخش دوم خطبه های نماز جمعه این شهرستان، به روز پاسدار و روز جانباز اشاره کرد و اظهار داشت: پاسدار یعنی مراقب و فرقی نمی‌کند خانم باشید یا مرد، به هر حال هر کدام از ما از مسایلی در زندگی مواظبت می کنیم، خود به نوعی پاسداری است.

امام جمعه شهرستان سامان در وجه تسمیه نامگذاری روز ولادت امام حسین(ع) و گرامیداشت روز پاسدار افزود: امامان و ائمه معصومین در پاسداری از مواضع دین، سیاست نقش داشتند و اگر نبودند الان دین اسلام آسیب‌هایی سخت دیده بود.

وی ادامه داد: پاسداران عزیز هم در زندگی همچون حسین به دنبال شهادت و لقای پروردگار هستند، هم چنان که در زمان جنگ این مساله به خوبی دیده می‌شود.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به حمله آمریکا ، انگلیس و فرانسه به سوریه اشاره کرد و بیان داشت: خنده دار است که برای مساله ای ثابت نشده جنگی این چنین به راه افتد.
عقیلی تصریح کرد: امروز همه مردم دنیا می دانند که آمریکا دروغ می گوید. چرا که خود رئیس جمهور آمریکا گفته است که ما با تروریسم مخالفیم و خود آن ها دست به چنین حرکاتی می‌زنند.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *