۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: دشمن در صدد نابودی بنیان خانواده است

ژانویه 26, 2018 در 16:48 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: سایت های مبتذل و فضای مجازی، سبب فروپاشی برخی جوانان در خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ‌بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به معضلات و مشکلاتی در راستای مبانی تحکیم خانواده وجود دارد، اشاره کرد و افزود: 150 کانال تلویزیونی بر علیه خانواده اسلامی و ایرانی در جهان مشغول به فعالیت هستند که همچنان که خودشان در منجلاب فرو رفته‌اند که بنیان خانواده را سست و نابود کنند، همچنین به دنبال آن هستند که کشور‌های دیگر مخصوصا ایران اسلامی که خانواده کشور اسلامی به لحاظ اخلاق، تداوم و دوام زندگی مشترک زبان‌زد همه کشورهاست، به نابودی بکشند.

وی اظهار داشت: یکی از علت‌هایی که سبب فروپاشی برخی جوانان در خانواده‌ها می‌شود، قسمت عمده آن مربوط سایت مبتذل و فضای مجازی است که در این راستا باید خانواده‌ها زمینه ازدواج فرزندان را فراهم کنند.

خطیب نماز جمعه سامان با عنوان اینکه یکی از مسائلی که در مورد ازدواج جوانان در جامعه رواج پیدا کرده است، چشم و هم چشمی و تجمل گرایی در جامعه است، تصریح کرد: در امر ازدواج برخی‌ها به دنبال دستورات اسلام و الگوگیری از پیامبر اکرم(ص) ندارند و صرفاً به دنبال تجمل‌گرایی هستند.

عقیلی با بیان اینکه در حال حاضر در جامعه ازدواج سفید رواج پیدا کرده است، افزود: این ازدواج‌ها به صورتی است که بدون خطبه عقد، دختر و پسر در خانه هستند و این نوع ازدواج‌ها، آسیب‌ها و اتفاقات بسیاری را در جامعه به وجود می آورد.

امام جمعه سامان تاکید کرد: برای ازدواج جوان‌ها باید به فکر آن بود که هر چه ساده‌تر این مراسمات برگزار و توقعات کاهش پیدا کند، افزود: خانواده‌ها با توجه به رواج ازدواج‌های سفید نباید نسبت به فرزندان خود بی‌تفاوت باشند، چرا که دشمن، خانواده‏‌های ملت ایران را مورد هدف قرار داده است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، بیان داشت: کار پرستار  عبادت است چرا که اگر حضرت زینب(س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند.

خطیب نماز جمعه سامان به سالروز حماسه مردم آمل اشاره کرد و اظهار داشت: این مساله مهم است که در سال 60 عده‌ای کمی از منافقین حرکتی را شروع کنند و دولت و حکومتی را جدید تشکیل دهند.

عقیلی در ادامه با اشاره بر اینکه مردم بسیاری در مقابل آنان ایستادند و بسیاری هم شهید شدند، افزود: حرکت‌های که منافقین در سال 67 از سوی عراق به سمت ایران داشتند، باز هم در تنگه گرفتار نیرو‌های الهی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: قبل از اینها صدام هم فکر می‌کرد در طی چند روز می‌تواند ایران را به تسخیر خود در آورد با توجه بر اینکه تمام دنیا همراه با صدام بود و پشتوانه صدام برای شکست ایران بسیار محکم بود و حضور مردم و لطف پرودگار هیچ کدام از فتنه‌ها و توطئه‌ها نقشه‎های دشمن را نقش بر آب شد.

عقیلی تصریح کرد: ما باید بیدار و با مشت‌های گره کرده به دشمنان بفهمانیم که ملت ایران همواره بیدار است و از مرزها پاسداری می‌کند.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *