۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: مسائل دفاعی ایران هیچ‌گاه قابل مذاکره نیست

ژانویه 19, 2018 در 15:00 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: دشمنان ملت ایران بدانند که مسائل دفاعی ایران هیچ‌گاه قابل مذاکره نیست.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، افزود: همه اولیا و انبیای الهی دارای تقوی بودند که این تقوی در زمان خود ما نیز دست یافتنی است نه اینکه شخصی بگوید امروزه دیگر نمی‌توان به تقوی رسید.

وی اظهار داشت: فرد متقی فقط رضای‌الهی را در حوادث دنیا ملاک قرار می‌دهد و اگر می‌بیند که خداوند در فقر و سختی، راضی است، او هم به همین شرایط در خوشی‌ها و لذت‌های دنیا راضی خواهد بود.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها، به رسم اطعام دادن در هنگام فوت نزدیکان اشاره کرد و بیان داشت: آن چه در روایات به آن اشاره شده است آن است که باید برای صاحبان عزا، غذا برده شود؛ نه اینکه شخصی که داغدار است بخواهد تا چند روز به دیگران غذا بدهد که این یعنی مخالف آن چه اسلام به ما سفارش کرده است.

عقیلی ادامه داد: نباید آن خانواده داغدار همه پس‌اندازهای خود را صرف غذا دادن به دیگران کند، بلکه اگر دیگران بخواهند در این نوع مراسمات سهمی داشته باشند و کمک کنند اشکالی ندارد و آن چه مورد مذمت است، خرج کردن خانواده داغدار، مخصوصا آن‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند، می‌باشد.

امام جمعه سامان سالگرد تصویب برجام را یادآور شد و خاطرنشان کرد: دشمن ملت ایران بداند که برای مسائل دفاعی ایران هیچ‌گاه مثل برجام مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت.

وی در پایان به فرمایشات گوهربار رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد که بارها فرمودند ملت آمریکا هیچ‌گاه به عهد خود وفا نکرده و نخواهد کرد.

انتهای پیام/80476/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *