۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: بسیج پشت دشمن را می‌لرزاند/ بسیج سبب خارج شدن داعش از خاک عراق شد

نوامبر 17, 2017 در 16:21 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: این بسیج است که پشت دشمن را می‌لرزاند و این بسیج است که در عراق باعث شد داعش از منطقه خارج شود.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، فرا رسیدن سالروز رحلت جانگداز پیامبر اکرم(ص) و شهادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن‌مجتبی(ع) را به نمازگذاران تسلیت گفت.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: یکی از توطئه‌های دشمن در برابر ایران، نشانه گرفتن خانواده‌ها می‌باشد که بتوانند آنها را دچار تخریب کنند تا اینکه قبح طلاق در جامعه از بین برود و به بهانه‌های واهی، جوانان از همدیگر جدا شوند.

خطیب جمعه سامان خاطرنشان کرد: سست کردن بنیان خانواده‌ها از اهداف مهم دشمن است، چرا که دشمن از اینکه خانواده‌ها از یک استحکام و قداست بالایی برخوردار هستند، حسادت می‌کنند.

عقیلی از منظر فرمایش گوهربار مقام معظم رهبری افزود: باید ویژگی‌های خانواده خوب معرفی شود تا قدر خانواده بهتر دانسته شود، همچنان که در قرآن کریم هم در این راستا دستور داده است که خود و خانواده خود را از آتش جهنم حفظ کنید که این مهم نه تنها شامل ما می‌شود بلکه در مقابل خانواده نیز مسئول هستیم.

وی در روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) بیان داشت: مومنی که ایمانش کامل است دارای صفاتی می‌باشد که از جمله این صفات، اخلاق خوب و مهربانی است که نسبت به اهل خانواده وجود دارد.

امام جمعه سامان در ادامه به روایت دیگری از رسول اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث سنگین‌شدن کفه اعمال نیک انسان در روز قیامت می‌شود، اخلاق نیک و برخورد مناسب با اهل خانواده است.

خطیب جمعه سامان در بخش دوم خطبه‌های نماز جمعه به حادثه غمبار زلزله غرب کشور اشاره کرد و گفت: خسارات جانی و مالی این حادثه، بسیار زیاد بود که متاسفانه بسیاری از مردم داغدار این حادثه شدند.

عقیلی بیان داشت: زلزله از آیات الهی است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است که ای مردم تقوا رو پیشه کنید که زلزله روز قیامت امری عظیم است.

امام جمعه سامان با بیان اینکه زلزله روز قیامت ویژگی‌هایی دارد که بسیار سخت‌تر از زلزله دنیوی است، خاطرنشان کرد: عظمت زلزله روز قیامت در حدی است که مادران باردار فرزند خود را رها می‌کنند و حتی از وحشت چنین روزی سقط می‌کنند و همچنین مردم در چنین روزی حتی به خاطر شدت حوادث روز قیامت مست می‌شوند.

خطیب نماز جمعه سامان یادآور شد: نمی‌توان گفت که چنین زلزله‌ای، غذاب الهی است بلکه در سرتاسر ایران و حتی جهان اسلام هم گناه ممکن است علت وقوع این حادثه باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به فرا رسیدن هفته بسیج اشاره کرد و ضمن تبریک پیشاپیش این هفته به بسیجیان غیور شهرستان سامان، افزود: این بسیج است که پشت دشمن را می‌لرزاند و این بسیج است که در عراق باعث شد داعش از منطقه خارج شود.

عقیلی ادامه بیان داشت: دشمن پس از شکست داعش در منطقه، به دنبال ایجاد تفرقه و هرج و مرج در بین مسلمانان جهان است.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *