۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: در 13 آبان 58، برخی رجال داخل کشور از مزدوران آمریکایی بودند

نوامبر 3, 2017 در 14:35 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: در 13 آبان سال 1358، زمانی که دانش‌آموزان و دانشجویان، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند، معلوم شد در آن زمان برخی رجال داخل کشور از مزدوران آمریکایی بودند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای‌الهی، با توجه به خطبه همام به بیان ویژگی های دیگر از متقین پرداخت.

وی در بیان ویژگی این خطبه‌ها اظهار داشت: هر شخص متقی این است که حال او در خوشی و ناخوشی یکسان باشد و این برای همه ی زمان ها یکسان است و ممکن است فردی بگوید این برای زمان آقا امیر المومنین علی علیه السلام است، ولی نه این نیست.

خطیب نماز جمعه سامان در بیان ویژگی‌های این خطبه ادامه داد: در زمان معاصر ما،  افرادی با چنین صفاتی وجود داشته‌اند که در این راستا بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) بیان داشتند که نه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی دچار خودفریبی و غرور شد و نه در موقع شهادت فرزندشان دچار ناراحتی بیش از حد و نگرانی شد.

عقیلی در بخش دیگری از خطبه‌ها به نمونه دیگری از افرادی که صفت «یکسان بودن حال، در نزد غم و شادی» را از منظر آیت‌الله مجتهدی اشاره کرد و افزود: ایشان در موقع صرف شام و مراسم دید و بازدید به فوت مادر میزبان هیچ اشاره ای نداشتند و در پایان مراسم گفتند که فردا در مراسم تشییع مادرشان شرکت کنند؛ در این راستا به جاست که یک تلنگری به خودمان بزنیم که حال‌ما در چنین مواقعی چگونه است و چرا باید امروزه در برخی مکان‌ها برای فوت یک شخص، مراسم عقد و یا عروسی یک زوج، ماه‌ها به تاخیر بیفتد.

امام جمعه سامان در ادامه به سومین نمونه از افرادی که حالشان به موقع غم و شادی یکسان است اشاره کرد و بیان داشت: میرزا جواد ملکی تبریزی صاحب کتاب شریف المراقبات، فرزندشان در روز عیدغدیرخم به موقع اطعام در روز عید در حوض آب خانه می‌افتد و دچار خفگی می شود، آیت الله ملکی موقع رفتن مهمان‌ها از آنان خواستند که در تدفین، تشییع و خاکسپاری فرزندم کمک کنید

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، به فرا رسیدن 13 آبان ماه 1358 سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانش‌آموز به دانش‌آموزان این شهرستان، خاطرنشان کرد: در این روز دانش‌آموزان و دانشجویان، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و در آن زمان معلوم شد که برخی رجال داخل کشور از مزدوران آمریکایی هستند.

عقیلی در ادامه به فرمایش حضرت امام‌خمینی(ره) اشاره کرد و از منظر فرمایش امام (ره) بیان داشت: این انقلاب از انقلاب اول هم مهم‌تر است چرا که اگر چنین اتفاقی نمی‌افتاد ممکن بود انقلاب 1357 هم از بین برود.

خطیب نماز جمعه سامان تصریح کرد: امام خمینی‌(ره) در مواجهه با اقدام دانشجویان دستور به دستگیری عوامل آمریکا دادند و حتی کوچکترین ترسی هم به خود راه ندادند.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها، به ضرورت مطالعه و بررسی اسناد زنده شده از لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: مومن طبق روایات، نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شود، آمریکایی که بدعهد و منافق است، نباید برای ما جایگاه برقراری ارتباط باشد و نباید این امید در ما وجود داشته باشد که برقراری ارتباط با آمریکا برای ما مایه پیشرفت خواهد بود.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *