۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: در بحث برجام، تنها آمریکا نیست که نظر می‌دهد/ ترامپ باور کرده است رئیس دهکده جهانی است!

اکتبر 13, 2017 در 14:16 توسط

امام جمعه سامان گفت: رئیس جمهوری آمریکا فراموش کرده است که در قضیه‌ی برجام، تنها کشور آمریکا نیست که باید نظر بدهد بلکه 5 کشور دیگر هم حق رای دارند ولی گویا باور کرده است که وی رئیس دهکده‌ی جهانی است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر عقیلی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با بیان روایتی که در آن از رسول اکرم(ص) پرسیده شده بود که مقام ملائکه بالاتر است یا مقام انسان، به افضلیت مقام انسان اشاره نمودند که در این روایت آمده است که چون فرشتگان، عقل محض و حیوانات نیز دارای شهوت محض هستند و همچنین انسان‌ها نیز دارای هر دو بعد عقل و شهوت می‌باشند، پس بنابراین اگر انسان بتواند با عقل خود بر شهوت چیره شوند، مقام او از ملائکه بالاتر خواهد بود، ولی اگر خدائی ناکرده شهوت او بر عقل او چیره شود مقام او از حیوان نیز پائین تر خواهد آمد.

وی در ادامه اظهار داشت: علت این امر آن است که خدا انتخاب سرنوشت را به دست خود انسان قرار داده است تا خود انسان تصمیم گیرد که کدام مسیر را انتخاب کند.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها خاطرنشان کرد: اگر در انسان، فضایل و سجایای اخلاقی بیشتر باشد به همان میزان صعود خواهد کرد و حتی در صورت رسیدن به حد عالی کمالات انسانی از مقام ملائکه نیز بالاتر خواهد رفت و در مقابل نیز، اگر خدایی نکرده در پیروی از شهوت جلو رفت، آن‌گاه مقام او از مقام حیوانات نیز پایین تر خواهد رفت.

عقیلی به معراج حضرت رسول اکرم(ص) اشاره کرد و بیان داشت: در این معراج، پیامبر اکرم(ص) نیز به مقام بالاتر از مقام فرشتگان نیز دست یافت.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها به سخنان سردار جعفری که خطاب به آمریکای جنایتکار بود اشاره کرد و افزود: اگر بنا باشد سپاه پاسداران را در کنار تروریست‌ها قلمداد کنند، امنیت آن‌ها تا شعاع 2 هزار کیلومتری به خطر خواهد افتاد.

وی همچنین به اظهار نظر رئیس جمهوری آمریکا در ساعتی آتی در رابطه با برجام اشاره و تصریح کرد: ترامپ فراموش کرده است که در قضیه‌ی برجام، تنها کشور آمریکا نیست که باید نظر بدهد بلکه 5 کشور دیگر نیز هم حق رای دارند ولی گویا باور کرده است که او رئیس دهکده‌ی جهانی است.

عقیلی به حمله آمریکای جنایتکار به مردم مسلمان نشین رقه اشاره کرد و گفت: در این حمله، 35 نفر از مسلمانان به خاک و خون کشیدند.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش پایانی خطبه‌ها، به محکومیت عربستان توسط سازمان ملل اشاره کرد و بیان داشت: امید است که این بار دیپلماسی رشوه به سازمان ملل کارساز نباشد و عربستان به سزای اعمال خود برسند.

انتهای پیام/

 سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *