۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: طلاق در جامعه اوج گرفته است/ خانواده‌ها تربیت اسلامی را جدی بگیرند

سپتامبر 15, 2017 در 17:00 توسط

امام جمعه سامان با اشاره به اهمیت خانواده گفت: در بعضی موارد خانواده‌هایی هستند که دچار سستی شدند و طلاق در جامعه اوج گرفته، باید به مردم نسبت به این مهم هشدار داد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سامان با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا لوازمی دارد که اولین لازمه‌اش پرهیزگاری است، شما اگر بخواهید خودتان را حفظ کنید باید از یک چیزهایی پرهیز کنید.

وی ادامه داد: هر کسی خودش را مواظبت کند و مراقب رفتار، زبان و کردار خودش باشد، چنین شخصی می‌تواند راه رسیدن به خدا را طی کند.

خطیب نماز جمعه سامان با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در برخورد با کفار از راه‌های مختلف استفاده می‌کردند، بیان کرد: البته بعد از بیان حقیقت مسیحیان نجران عده‌ای را فرستادند به سوی وجود نازنین نبی مکرم اسلام و در این صحبت‌هایی که در بینشان رد و بدل شد حقیقت و واقعیت را قبول نکردند و با این که مطلب کاملا مشخص بود اما زیر بار این حقیقت نرفتند و لجاجت به خرج دادند.

وی با توصیه به اینکه اگر افراد در مقام لجاجت و در مقام استدلال نباشند دیگر نباید با اینها وارد بحث شد، توضیح داد: البته این به معنای عقب‌نشینی نیست بلکه انسان باید سماجت در باور و اعتقادش را داشته باشد چون این سماجت در این صورت اگر توأم با تهدید باشد قطعاً دشمن را به عقب‌نشینی وادار می‌کند.

امام جمعه سامان با اشاره به آیه 61 سوره آل عمران، ادامه داد: وقتی مسیحیان نجران این چنین گفتند و حاضر نشدند زیر بار حق و حقیقت بروند این آیه مبارکه نازل شد و به پیامبر(ص) گفت که اگر با تو به لجاجت برخواستند و حاضر نشدند زیر بار حق بروند شما برید فرزندانتان را بیاورید.

ملکپور افزود: چون قرار شد اینها با هم مباهله کنند مسیحیان گفتند ما باید برویم با همدیگر مشاوره کنیم ‌و بزرگان نصارا گفتند اگر دیدید فردا پیغمبر(ص) با جمعیتی آمد بروید با او  مباهله کنید، اما اگر دیدید عده معدودی آمده مباهله نکنید.

وی با اشاره به معنای مباهله که تقاضای لعنت و هلاکت برای اهل باطل است، ادامه داد: روز موعود دیدند که رسول گرامی اسلام(ص) همراه با چند تن از اعضای خانواده و نزدیکان خود برای مباهله آمده‌اند؛ وقتی مسیحیان این صحنه را دیدند یکی از بزرگان مسیحیان گفت من چهره‌های را دارم می‌بینم که اگر از خداوند بخواهند کوه را  جا‌به‌جا بکند، می‌کنند و اگر اینها دست به نفرین بردارند یک مسیحی بر روی زمین باقی نمی‌ماند.

استاد حوزه با اشاره به مفاهیم این آیه تشریح کرد: اگر انسان در باورها و اعتقاداتش در مقابله با خصم محکم بایستد باطل خود به خود عقب‌نشینی می‌کند ولی دشمن نباید تزلزلی ببیند چون فقط منتظر یک تزلزل از طرف مقابل است، به محض اینکه تزلزلی ببیند حمله می‌کند و در برابر دشمن لازم است که انسان اقتدار نشان بدهد.

وی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به اهمیت خانواده گفت: جای تاسف است که دشمن با تمام برنامه‌ریزی‌هایی که دارد و در بعضی مواقع هم ایمان و اعتقادات و باورهای مردم مانع موفقیت آنهاست، اما در بعضی جاها هستند خانواده‌هایی که دچار سستی شدند و طلاق در جامعه اوج گرفته، باید به مردم نسبت به این مهم هشدار داد.

وی با طرح این سؤال که چرا ازدواج کم و طلاق فراوان است، افزود: امروز تربیت فرزندان کم کم به حاشیه می‌رود و این، با محوریت خانواده سازگاری ندارد، امید است خانواده‌ها و دولت‌ها دقت بیشتری نسبت به این امر داشته باشند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *