۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: رژیم صهیونیستی، یک خطر برای کل بشریت است

سپتامبر 8, 2017 در 15:21 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: رژیم صهیونیستی نه تنها دشمن شماره یک مردم فلسطین و مسلمانان جهان است، بلکه یک خطری برای کل بشریت است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکپــور امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در شهرستان سامان اظهار کرد: ارتش و افراطیون بودایی در میانمار اقدام به کشتار بی‌رحمانه مردم مسلمان این منطقه کرده‌اند و کودکان را سر می‌برند، زنده زنده می‌سوزانند که خبری از حقوق بشر نیست و متاسفانه این همه فجایع در حال صورت گرفتن است و رسانه‌های جهانی این واقعه بزرگ را سانسور می‌کنند.

وی با بیان اینکه پشت صحنه‌ی همه این خشونت‌ها، خونریزی‌ها و قتل عام‌ها رژیم جعلی صهیونیستی است، افزود: پشت صحنه آنها توطئه‌گرانی هستند که هنگام وقوع کوچکترین حادثه‌ای برای خودشان جنجال به پا می کند ولی آنجایی که آسیبی به منافع و طرح‌های شیطانی آنها وارد نمی‌شود سکوت اختیار می‌کنند.

خطیب نماز جمعه سامان با طرح این سوال که آیا فقط این ظلم‌ها در حق مسلمانان میانمار می‌شود، بیان داشت: رژیم میانمار از صدور کارت هویت برای مسلمانان امتناع می‌کند و لذا از هرگونه مسافرت محرومند.

وی ادامه داد: دولت میانمار به مسلمانان کشور خودش اجازه سفر نمی‌دهد و اگر از یک روستا به روستای دیگر بخواهند سفر کنند، باید مالیات بپردازند، تحصیل در دانشگاه‌ها برای مسلمانان میانمار ممنوع است، در ادارات دولتی نمی توانند استخدام شوند، بدون کسب مجوز نمی توانند ازدواج کنند و باید برای ازدواج مالیات پرداخت کنتد و اغلب آنها برده هستند و از آنها به زور اخاذی می‌شود و این مسلمانان حق مالکیت بر زمین را ندارند.

 ملکپور تصریح کرد: بوداییان افراطی میانمار، در خونسردی کامل و سکوت بین‌المللی و بیخیالی کامل سپری می‌کنند و مردم مسلمان را قتل عام می‌کنند، که در این زمینه تاسف واکنش بین المللی را در پی دارد و در همین اوضاع که ارتش میانمار اقدام به کُشت و کُشتار می‌کند، رژیم جعلی صهیونیستی به ارسال و فروش اسلحه به نظامیان این کشور ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی نه تنها دشمن شماره یک مردم فلسطین و مسلمانان جهان است، بلکه یک خطری برای کل بشریت است و چقدر زیبا امام راحل و عظیم الشان انقلاب (ره) فرمودند و راه را نشان دادند که اسرائیل یک غده سرطانی است و باید از روی زمین محو شود و شعار ما همان شعار مرگ بر اسرائیل است.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها، به سالروز قیام 17 شهریورماه و کشتار جمع زیادی از مردم بی‌دفاع توسط رژیم ستمشاهی در میدان ژاله تهران که معروف به جمعه سیاه شد، پرداخت و افزود: همین مستکبرانی که امروز از قتل عام مردم میانمار و فاجعه ی انسانی یمن حمایت می‌کند، همین‌ها از قتل عام مردم در 17 شهریور با وقاحت تمام دفاع کردند و حال جای تاسف است که دائماً دم از حقوق بشر می‌زنند در حالی که بویی از بشریت و انسانیت نبرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آنها کسانی هستند که از آن طرف به جمهوری اسلامی تهمت دیکتاتوری می‌زنند و برخی افراد خود فروخته نیز در داخل کشور، آنان را همراهی می کنند.

خطیب نماز جمعه سامان عنوان کرد: در 17 شهریورماه، سران به اصطلاح دموکرات آمریکا از رژیم پهلوی در سرکوب مبارزین حمایت کردند و همین باعث شد ادعاهای حقوق بشری و دموکراتیک آنها در بین مردم رنگ ببازد و ماهیت اصلی آنها برای مردم ایران هر چه بیشتر نمایان شود.

ملکپور در بخش دیگری از خطبه‌ها به فرا رسیدن 18 ذی الحجه روز عید سعید غدیرخم اشاره کرد و ضمن فرا رسیدن این عید سعید به نمازگذاران سامانی، اظهار داشت: غدیر خم، قلب و نبض حیات بشر است و به امید روزی که در جهان یک نوا حاکم باشد آن هم، نوای آرام‌ بخش غدیر با تحقق دولت عدل مهدوی (عج) که ثمره شجره طیبه امامت و ولایت است.

وی در بخش پایانی خطبه ها به فرا رسیدن 20 ذی الحجه میلاد با سعادت حضرت امام موسی کاظم (ع) اشاره کرد و ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد این امام همام، به ویژگی‌ها بارز این شخصیت بزرگوار پرداخت.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *