۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: مهمترین شاخصه دولت اسلامی مدیریت جهادی و انقلابی است

آگوست 25, 2017 در 14:00 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: مهمترین شاخصه دولت اسلامی را مدیریت جهادی و انقلابی دانست و مدیریت جهادی یکی از سرمایه‌های کشور و یکی از عوامل استحکام قدرت ملی نظام اسلامی است

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی روز جمعه در شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی با بیان اینکه مهمترین اثر تقوا، همراهی خداوند با متقین است، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: خداوند با تقوا پیشگان است، همراهی خداوند و معیت با بندگان متقین به گونه‌ای است که چنان قدرتی پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به دیدار مسئولان و فعالان فرهنگی استان‌های یزد و همدان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار توصیه ها و نکات مهمی را بیان داشتند که وجه مشترک این توصیه ها و نکات آن است که نباید در برابر هجمه فرهنگی و رسانه ای و تلاش های جدید جبهه دشمن مایوس و نا امید یا ضعیف و زبون شد.

خطیب نماز جمعه سامان خاطرنشان کرد: واقعیت و تلخی‌هایی وجود دارد اما نباید از واقعیت های شیرین، رویش‌ها و جوانه های امید غفلت کرد و اگر یک جریان فرهنگی و یا یک ملت امید را از دست بدهند آن وقت آغاز شکست است.

ملکپور در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی توانسته است توانایی خود را در تربیت نسل‌های بعدی انقلاب به خوبی نشان دهد که در این راستا وظیفه مسئولان، تلاش برای تقویت روحیه انقلابی و تقویت نیروهای انقلاب و جلوگیری از تضعیف آنها در همه محیط‌های تبلیغی و به خصوص دانشگاهی خیلی مهم است و مقام معظم رهبری می فرمایند مسئولان به گونه ای عمل نکنند که جریان انقلابی تضعیف و جریان مقابل آن در محیط های فرهنگی، دانشگاهی و تبلیغات دینی تقویت شود که این مهم نشان‌دهنده وظیفه مسئولان کشور است.

امام جمعه سامان بیان داشت: گاهی برخی مصلحت اندیشی‌های قدرت محور باعث می‌شود که برخی از این وظیفه اسلامی و انقلابی خود شانه خالی کنند، در حالی که فراموشی این وظیفه مساوی با صدمه به فرهنگ انقلاب اسلامی است که امید است مسئولان کشور خصوصاً مسئولان جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گونه‌ای عمل کنند که در پایان مسئولیت خود کارنامه‌ای درخشان در انجام این وظیفه داشته باشند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در نسل جوان تاکید داشتند و شهید محسن حججی را نمونه ای درخشان از رویش های انقلاب معرفی کردند و بیان داشتند: خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.

ملکپور با اشاره بر اینکه شهید حججی علاوه بر کسوت والای  پاسدار بودن در مسجد محل زندگی از فعالان فرهنگی بود، این روزها همه جا حرف از این شهید والامقام است و به حق که این شهید تاثیر بسیار بزرگی بر جامعه و به ویژه جوانان گذاشت.

خطیب نماز جمعه سامان ادامه داد: یکی از سوالات اصلی این روزها که توجه افکار عمومی و جهان را به خود معطوف کرده، آن است که این شهید بزرگوار در چه محیطی تربیت یافته که رفتار و شهادت او اینگونه مورد توجه قرار گرفته است و توانسته موج مثبتی در دنیای امروزی ایجاد کنند و به طور قطع و یقین می توان گفت مسجد به عنوان مهمترین نهاد است که او را اینگونه تربیت کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، هفته نکوداشت مساجد را یادآور شد و در این راستا ضمن تشکر و قدردانی از همه دست اندرکاران مساجد، ادارات، کانون ها، پایگاه‌های مساجد، هیات امناء و خادمین، بیان داشت: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم زیرا زمان، زمان مهم و حساسی است و موج بیداری اسلامی در منطقه فراگیر شده است.

امام جمعه سامان با عنوان اینکه نقش مساجد در روشنگری و هدایت امت برای انتخاب راه صحیح و گرفتار نشدن در دام بدخواهان اسلام خصوصا آمریکای جنایتکار و صهیونیسم غاصب بیشتر از گذشته اهمیت دارد، تصریح کرد: به همین دلیل دشمنان اسلام از هر فرصتی برای تضعیف و ضربه زدن به این مرکز ثقل قدرت استفاده می‌کنند و لذا کار همه دست‌اندرکاران مساجد سخت‎تر و دقیق‌تر می‌شود که امیدواریم همه دست‌اندرکاران مساجد به این نکته، عنایت لازم را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به آغاز هفته دولت اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این هفته به همه دولتمردان، خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم با رای اعتمادی که از مجلس گرفت کار خود رو در همین ایام شروع کرده که علت نامگذاری هفته اول شهریورماه به نام هفته دولت ترور و شهادت شهیدان رجایی و باهنر،  ایرانرئیس جمهور و نخست وزیر نظام مقدس جمهوری اسلامی در انفجار دفتر نخست وزیری در سال 1360 است.

ملکپور در این راستا بیان داشت: آن چیزی که شهیدان رجایی و باهنر را در بین مسئولان اجرایی کشور برجسته و از سایرین ممتاز می‌کند قطعاً شهادت آنان به عنوان علت اصلی نیست، چرا که ده‌ها عزیز دیگر در بین مسئولان کشور به شهادت رسیدند و آن چیزی که علت نامگذاری این هفته به نام هفته دولت نام گرفته است، ظهور و بروز آنان در عرصه سیاست در حد و اندازه ارزش‌های اسلام انقلابی، خدمت انقلابی و جهادی است.

خطیب نماز جمعه سامان مهمترین شاخصه دولت اسلامی را مدیریت جهادی و انقلابی دانست و افزود: مدیریت جهادی یکی از سرمایه‌های کشور و یکی از عوامل استحکام قدرت ملی نظام اسلامی است و مردم ایران، شهیدان رجایی و باهنر را مظهر عشق به خدمت صادقانه و در عین حال الگوی مدیریت انقلابی و جهادی می‌دانند.

وی تصریح کرد: مدیریت جهادی یعنی تلاش بی وقفه، عاشقانه و تمام‌ عیار در خدمت خالصانه به مردم و مبتنی بر مبارزه انقلابی در همه عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی است که با نیت الهی و توکل بر خدا مدیریت جهادی و انقلابی با مصرف گرایی، اشرافی‌گری و رفاه طلبی، تبعیض و ترویج نظام طبقاتی فقیر و غنی، غرب‌گرایی، غرب گدایی، سستی و تنبلی، بی حالی، با غفلت از نفوذ دشمن، غفلت از فضای مجازی و رفاه زدگی در تقابل مستقیم است.

امام جمعه سامان در ادامه بیان داشت: انتظار از دولت دوازدهم در آغاز دوره چهار ساله خود این است که برای تحقق کلیه موارد راهبردی و عملیاتی مطرح شده در حکم تنفیذ و فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه تنفیذ، لحظه ای غفلت نکنند و با غنیمت شمردن فرصت‌ها از تمام ظرفیت‌های موجود برای پیشبرد امور با مدیریت جهادی و انقلابی تلاش کند و همه نهادها هم در این راه، دولت محترم را کمک خواهند نمود.

ملکپور در بخش دیگری از خطبه‌ها به آغاز فعالیت اعضای دوره پنجم شوراهای اسلامی شهرستان سامان اشاره کرد و پیرامون این موضوع اظهار داشت: اول آنکه اعضای محترم شورها، برای شهر و روستای خود چشم انداز تعریف کنند به این معنی که توسعه شهر می خواهد به چه سمت و پیشرفتی برود، دوم آنکه برای خود برنامه چهار ساله تعریف کنند که برنامه یک سالی که موجود است کافی نمی‌باشد و سوم آنکه شما آینده شهر و روستا را در نظر بگیرید که هم‌اکنون مردم یکسری نیاز و تقاضاهایی دارند که البته لازم است ولی اولویت‌ها مدنظر قرار گیرد، چهارم آنکه به نیازها و تقاضاهای جنایی، حزبی و فامیلی توجه نکنید و مصلحت عموم مردم رو مد نظر قرار دهید که برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت را داریم.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه‌ها به فرا رسیدن 6 ذی‌الحجه 1366، سالروز شهادت مظلومانه زائران خانه خدا در مکه مکرمه، اشاره کرد و افزود: در این واقعه صدها زائر مظلوم به شهادت رسیدند که جرم این زائران اعلام برائت از مشرکان بود.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم پرونده حج را ورق بزنیم و مدیریت آل سعود را بیان کنیم به صراحت می‌توان گفت در این سال‌ها سالی نبوده که حادثه ای اتفاق نیافتاده باشد، یا آتش سوزی بوده، یا تونلی مسدود شده یا جرثقیل سقوط کرده و بعد از آن در دو سال اخیر نیز حادثه عظیم فاجعه منا رخ داد که در این راستا معلوم نیست آل سعود تا کی می‌خواهد این مدیریت سست و بی بنیان را در رابطه با حج ادامه دهد.
ملکپور ادامه داد: همه ما دعا کنیم برای زائرین امسال خانه خدا و امیدواریم حادثه برای عزیزان پیش نیاید و دعا کنیم خداوند متعال زمینه‌ای را فراهم کند که امت اسلامی بتواند به سهولت اعمال و مناسک حج را انجام دهند.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن هفتم ذی‌الحجه، سالروز شهادت امام محمد باقر‌(ع) و همچنین سالروز انفجار تروریستی در حرم مطهر حضرت امیرالمومنین(ع) و شهادت آیت الله حکیم و جمع زیادی از شیعیان را اشاره کرد و پیشاپیش فرا رسیدن این ایام را خدمت نمازگذاران تسلیت گفت.

وی همچنین به فرا رسیدن نهم ذیحجه روز عرفه، روز نیایش و روز شهادت مسلم بن عقیل اشاره کرد و اظهار داشت: روز عرفه روز گفتگوی عارفانه با خداوند متعال است و دلیل برتری این روز بر روزهای دیگر به خاطر این است که خداوند در این روز از بنده های خود می‌گذرد و آنها را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهد که امید است دعای عرفه، امسال در شهر سامان هر چه با شکوه‌تر برگزار شود.

خطیب نماز جمعه سامان در پایان، فرا رسیدن روز عید سعید قربان را یادآور شد و ضمن تبریک فرا رسیدن این عید به همه مسلمین جهان، به نکته مهمی اشاره کرد و اظهار داشت: در مواقعی که عید سعید فطر یا قربان مصادف با روز جمعه می‌شود اگر نماز عید خوانده شود، دیگر نماز جمعه برگزار نمی شود و فقط نماز ظهر و عصر خوانده می شود.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *