۰

سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب موقت نماز جمعه سامان: عفاف و حجاب یکی از ویژگی های حضرت فاطمه معصومه (س) است

جولای 21, 2017 در 15:29 توسط

امام جمعه موقت شهرستان سامان گفت: عفاف و حجاب یکی دیگر از ویژگی های مهم حضرت فاطمه معصومه (س) به شمار می رود که ایشان با تمام سختی ها و درگیری ها در طول سفر به عنوان نخستین موضوع به زنان گوشزد می کرد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی به سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) اشاره کرد و به ویژگی های بارز این امام همام پرداخت.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به 5 مردادماه مصادف با اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی به دستور امام خمینی (ره) اشاره کرد و در این راستا به اهمیت نماز جمعه و برپایی و شرکت در نماز جمعه پرداخت.

خطیب موقت نماز جمعه سامان با عنوان اینکه شرکت در نماز جمعه همین بس که سوره ای با نام جمعه بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است، تصریح کرد: احادیث فراوانی از ائمه معصومین در خصوص فضلیت و شرکت در نماز جمعه نقل شده است.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم (ص) در رابطه با شرکت در نماز جمعه بیان داشت: خداوند بر شما نماز جمعه را واجب کرد و هر کس از زمان حیات من و پس از وفات من از روی سبک شمردن و یا انکار رها سازد، خداوند متعال او را پریشان می کند و به کارش برکت نمی دهد و نمازش پذیرفته نیست.

رضی در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختـر اشاره کرد و ضمن تبریک فرا رسیدن این ایام، در وصف ویژگی های بارز این بانوی بزرگ اسلام، ایشان را یکی از برجسته ترین زنان عالم تشیع دانست که امام صادق (ع) بشارت تولد این بانوی کریمه را از مدت ها پیش داده بودند.

امام جمعه موقت سامان در ادامه بیان داشت: عفاف و حجاب یکی دیگر از ویژگی های مهم آن بانوی بزرگ اسلام به شمار می رود که با تمام سختی ها و درگیری ها در طول سفر به عنوان نخستین موضوع به زنان گوشزد می کرد.

وی در بخش پایانی خطبه ها به برگزاری اولین یادواره شهدای شهرک ابوذر در شهر سامان اشاره کرد و از دست اندرکاران برگزاری این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *