۰

اجتماعی و فرهنگی / سیاسی / کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: امر به معروف و نهی از منکر فقط در فرعیات و مسائل جزئی منحصر نشود

جولای 14, 2017 در 18:10 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: نباید امر به معروف و نهی از منکر فقط در فرعیات و مسائل جزئی منحصر شود، بلکه پیگیری مشکلات مردم، تذکر کم کاری برخی مسئولان، کارکنان و یادآوری مشکلات نیز خود یکی از انجام واجبات امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در مصلی مسجد جامع سامان با اشاره به فرا رسیدن شهادت امام صادق (ع) افزود: دوران امامت حضرت امام صادق (ع) دوران پر فراز و نشیبی از جهت فرهنگی بود و در دوران این امام همام به تعبیر بعضی از محققین دوران پیش فعال فرهنگی بوده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مطالبه های جدی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مسئله امر به معروف و نهی از منکر است.

خطیب نماز جمعه سامان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران بر اساس دستور امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و اصل قیام امام خمینی (ره) و مجاهدت ملت ایران در راستای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی ادامه داد: از همان ابتدای انقلاب اسلامی امام راحل (ره)، احیا و نهادسازی برای امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه حکومت دانستند و دستور به ایجاد نهادی برای آن دادند که در راس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، امر به معروف و نهی از منکر چنان اهمیتی برخوردار بود که امام راحل (ره) یک اصل از اصول خود را به آن اختصاص داده اند.

ملکپور افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود در جمع مسئولان قضایی به این اصل هشتم قانون اساسی اشاره کردند که متاسفانه دستور اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب احیای این اصل آن طوری که باید مورد توجه همگان قرار می‌گرفت قرار نگرفته است.

امام جمعه سامان در ادامه بیان داشت: علما، مراجع تقلید و روحانیون ورود جدی به این میدان نداشتند که در چنین شرایطی انتظار داریم دلسوزان و حافظان دین و حامیان مذهب از این گلایه رهبر معظم انقلاب بیشترین استقبال را داشته باشند و برای احیای صحیح و درست این دستور دینی بهترین تدابیر را ایفا کنند.

وی گفت: نهادهای رسمی کشور از جمله قوه قضاییه و قوه مقننه در این زمینه باید پیشتاز باشند و قوه مجریه را در انجام چنین فریضه مهمی راهنمایی و کمک کنند.

خطیب نماز جمعه سامان احیاء امر به معروف و نهی از منکر را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: نباید امر به معروف و نهی از منکر فقط در فرعیات و مسائل جزئی منحصر شود، بلکه پیگیری مشکلات مردم که در حال حاضر مشکل آب شرب شهر سامان یکی از آن مشکلات است و تذکر کم کاری برخی مسئولان، کارکنان و یادآوری مشکلات نیز خود یکی از انجام واجبات امر به معروف و نهی از منکر است که امید است این مسئله به صورت جدی، نه به صورت صوری و ظاهری ساز و کار جدیدی به خود بگیرد.

ملکپور در بخش دیگری از خطبه ها، به آزادی شهـر موصل اشاره کرد و ضمن تبریک این آزادی، موصل را دومین شهر بزرگ عراق دانست که در سایه خیانت و همراهی برخی مسئولان عراقی طی 24 ساعت توسط مزدوران ائتلاف شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و حاکمان مزدور برخی کشورهای عربی سقوط کرده بود که اما سرانجام پس از 37 ماه اشغال، در سایه وحدت مثال‌زدنی و از جان گذشتگی فرزندان غیرتمند عراق آزاد شد.

وی در ادامه بیان داشت: خوب این پیروزی بزرگ در سایه وحدت تاریخی و تبعیت یکپارچه ملت عراق از زعامت مرجعیت دینی به ویژه فتوای جهاد کفائی آیت الله العظمی سید علی سیستانی و قرار گرفتن نیروهای ارتش و نیروهای بسیج مردمی یا همان حشد الشعبی در کنار یکدیگر حاصل شده است و این وحدت گوهر ارزشمندی برای پیمودن مسیر های آینده است.

امام جمعه سامان با تاکید بر اینکه آزادی موصل مرهون نگاه راهبردی ملت عراق به مسیری است که هوشمندانه برگزیدند، تصریح کرد: در این راستا مردم به همه وعده و وعیدهای دروغین دشمن نه گفتند و با اراده ای پولادین و عزت آفرین پای در میدان نبرد گذاشتند و اگر اینطور نمی‌شد اگر مدافعان حرم و سردار رشید اسلام شهید نصیری ها و شهید تقوی ها نبودند اگر ایستادگی و جانفشانی ها نبود خدا می داند دامنه شوم این فتنه به کجا رسیده بود.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن 25 تیرماه، روز بهزیستی و تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در دین اسلامی عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین و مستضعفان نداریم که سازمان بهزیستی و تامین اجتماعی مهمترین کارشان در همین راستا بوده است.

ملک پور ادامه داد: هم اکنون این 2 نهاد با چالشهای مختلفی روبرو هستند که از جمله گسترش آسیب های اجتماعی که زیر مجموعه آن اعتیاد و معتادان، کودکان بدسرپرست یا بی سرپرست، زندانیان، گسترش روز افزون سالمندان و تعداد سالمندان و بسیاری دیگر که هر کدام موضوعی مهم است و باید به طور جدی به آنها توجه شود و دولت موظف است سیاست هایی را در این زمینه داشته باشد و طبقه محروم را خوب شناسایی و به آنها رسیدگی کند.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به فرا رسیدن 26 تیرماه، سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی اشاره کرد و اظهار داشت: قانون اساسی وظایف خطیر متعددی را بر عهده این شورا گذاشته است و اهمیت هر یک از این وظایف باعث شده تا این نهاد همواره مورد حمایت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری و همه دلسوزان نظام اسلامی باشد.

وی نظارت بر انتخابات را از مهمترین وظایف شورای نگهبان دانست که با گذشت ۳۷ سال از زمان تأسیس شورای نگهبان، این نهاد توانست انتخابات زیادی را تجربه کند و با تمام هجمه ها و اتهامات همیشه وظایف قانونی خود را انجام داده است.

 امام جمعه سامان یادآور شد: در 29 اردیبهشت سال جاری انتخاباتی باشکوه و با مشارکتی کم نظیر برگزار شد و با وجود برخی تخلفات مقامات و تخلف در بعضی از حوزه های رای گیری، شورای نگهبان به دور از حواشی به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کرد و پرونده های متخلفین را به قوه قضاییه ارجاع داد که اینجا باید برخورد قاطعی از سوی قوه قضایی صورت بگیرد که امید است در انتخابات آتی شاهد بروز این تخلفات و قانون گریزی ها نباشیم و در رقابتی سالم و منصفانه کاندیدای مورد اعتماد مردم انتخاب شوند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *