۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: حضور پرشور مردم در انتخابات زیباترین جلوه مردم سالاری دینی است

می 19, 2017 در 16:01 توسط

امام جمعه سامان گفت: با وجود تمام مشکلات، آنجا که پای مصالح و منافع ملی و ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب در میان است مردم به میدان می‌آیند.

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محسن ملکپور امروز در خطبه‌های نماز جمعه سامان اظهار کرد: در روز حساس و سرنوشت‌سازی قرار داریم چرا که در نظام ولایی و اسلامی نقش مردم نقشی اساسی و کلیدی است.

وی ادامه داد: این نقش گاهی حضور در راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس است و گاهی پای صندوق‌های رای، این زیباترین جلوه دموکراسی و مردم سالاری دینی است که به رخ جهانیان کشیده می‌شود به همین دلیل انتخابات در فرهنگ و زندگی مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.

امام جمعه سامان با بیان اینکه مردم بصیر و همیشه در صحنه کشورمان بارها و بارها عظمت و اراده پولادین خود را به نمایش گذاشته‌اند، گفت: اعتماد مردم برای کشور عزت و اقتدار می‌‌آورد و مردم ایران شایسته بهترین توجه و احترام و خدمت خالصانه و صادقانه مدیران و مسوولان کشوری هستند.

ملکپور با اشاره به اینکه در دهه چهارم انقلاب هستیم و مردم حق دارند که نسبت به معضلات و مشکلات عدیده اقتصادی، از معیشت و اشتغال گرفته تا پدیده شوم فساد و قاچاق گلایه داشته باشند، افزود: با این حال آنجا که پای مصالح و منافع ملی و ارزش‌ها و آرمان‌های نظام و انقلاب در میان است، گلایه‌ها و مشکلات را کنار می‌گذارند و به میدان می‌آیند.

وی با بیان اینکه این شوری که امروز همراه با شعور همه اقشار است گواه بر همین ادعاست، خاطرنشان کرد: امروز انتخاباتی را رقم می‌زنیم که به کوری چشم دشمنان قسم خورده ملت بر مجد و عزت و عظمت کشورمان بیافزاید.

امام جمعه سامان با اشاره به کارکرد اصلی انتخابات تشریح کرد: انتخابات قدرت ملی را بالا می‌برد و نظام را برای خدمت و کار آمدی بیشتر تقویت می‌کند، البته لازم است به مقدمات این کارکرد هم توجه شود و اگر توجه نشود ممکن است به جای تولید قدرت ملی باعث سرافکندگی و ضعف شود.

ملکپور اضافه کرد: با سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، تمکین به قانون و نتیجه انتخابات و تبدیل رقابت‌ها به رفاقت با تمام شدن رای‌گیری است که انتخابات به عنوان پشتوانه ملی خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب اصلح بسیار مهم است، گفت: اصلح کسی است که ارکان و ارزش‌های نظام و جامعه را باور داشته باشد و از سر اعتقاد پایبند به آن‌ها باشد، به طور مثال اگر رئیس جمهوری انتخاب و یا عضو شورای شهر و روستایی با رای مردم  به شورای اسلامی راه یافت که اساساً با آرمان‌های انقلاب و مردم و با ارکان حاکمیت و نظام سازگاری و یا همراهی ندارد قطعاً به میزان زاویه‌ای که دارد جامعه و ملت خسارت می‌بیند.

امام جمعه سامان با استناد به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: یکی از مسائل مهم که در انتخابات مطرح است این است که فارق از نتیجه برنده اصلی انتخابات مردم ایران و همه ملتی هستند که با سرافرازی و درایت در انتخابات شرکت کرده‌اند.

ملکپور حفاظت از رای مردم به عنوان یک امانت و حفظ قانون و جلوگیری از تخلف در انتخابات را بسیار مهم دانست و افزود: پایبندی همه به نتیجه قانونی انتخابات و دوری همگان از دست اندرکاران و حامیان و ناظران از تخلف از قانون باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *