۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب نماز جمعه سامان: در انتخابات شوراهای اسلامی، ملاک را کار آمدی، نشاط و متدین بودن لحاظ کنید

می 5, 2017 در 16:00 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی، ملاک انتخاب را کار آمدی، نشاط و متدین بودن لحاظ کنید و در این انتخابات به صورت آگاهانه رأی دهید و رأی خودتان را به میدان بیاورید.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپـور در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه این هفته شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی، به فرا رسیدن ایام میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جـوان اشاره کرد و افزود: جوانان ایران اسلامی شایسته بهترین ها هستند و مسئولان می بایست در حمایت از جوانان همه تلاش خود را به کار گیرند.

وی اظهار داشت: معمولا بحث جوانان که مطرح می‌شود ما همیشه مطالبات خودمان را از جوانان می‌گوییم که جوانان چه کار باید انجام دهند، امروز ما به عکس عمل می‌کنیم یک بار هم ما به مطالبات جوان‌ها بپردازیم و ببینیم ما برای جوانان چه تلاشی کردیم و در این راستا اهل بیت ما چه دستوری دادند و خودشان چه می‌کردند.

امام جمعه سامان افزود: نگاه مسئولان به جوانان می بایست نگاه واقع گرایانه و آینده محور باشد و نگاه فردی و سلیقه ای نباشد و لذا درخواست ما از مسئولین از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری این است که صراحتا اعلام کنند برای جوانان ما چه کار می خواهند انجام دهند، مردم از شعار خسته شده اند نیایند فقط در ایام انتخابات از جوانان به نفع خود بهره برداری سیاسی و انتخاباتی کنند و اگر راست می گویند به قول مقام معظم رهبری مسئولین از ظرفیت جوانان و نخبگان بهره بگیرند و در مسئولیت های مهم و اساسی استفاده کنند.

وی افزود: اگر کمی صادقانه بخواهیم صحبت کنیم ما به جوانان خیلی مدیون هستیم، برای اشتغال جوانان ما چه کار کردیم، آماری که اخیرا برخی مسئولین ارائه کرده اند، 7 الی 8 میلیون جوان بیکار وجود دارد که بسیاری از آنها از تحصیلات بالایی برخوردار هستند که در این راستا ما برای اشتغال و ازدواجشان چه کردیم؟

امام جمعه سامان با تاکید بر اینکه دغدغه اصلی مسئولین باید جوانان، اشتغال و ازدواج آنها باشد، تصریح کرد: مسئولین بیان داشتند 12 میلیون نفر از جوانان ما ازدواج نکرده اند و بخشی از آن را باید فرهنگ سازی کرد و فرهنگ‌ها و سنت‌های غلط باید شکسته شود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگترها می بایست به فکر بیافتند که ما چقدر توانستیم بیانی داشته باشیم که جوان‌ها را جذب کنیم، رسانه‌ی ملی چند برنامه‌ی مفید سالم و جذاب برای جوانان دارد، ما چند کتاب مفید و جذاب برای جوانان می‌توانیم اسم ببریم.

خطیب نماز جمعه سامان با اشاره به اینکه تکریم جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: ما در برخورد با جوان‌ها می بایست به او اجازه‌ی آزمون و خطا و اجازه تجربه را بدهیم و به او اعتماد کنیم اما از دور مواظب او باشیم.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به 17 اردیبهشت ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی اشاره کرد و اظهار داشت: عمده کار بسیج سازندگی محرومیت زدایی و فقر زدایی است، امروزه فقر و محرومیت از مشکلات مهم کشور است و بخش عمده ای از فقرا و محرومین در نواحی روستایی زندگی می کنند.

وی در این راستا به دیدار مقام معظم رهبری با کارگران اشاره کرد و افزود: در این دیدار حضرت آقا تاکید داشتند که مسئولان کشور باید اولویت های کار کشور را حفظ  کنند.

حجت الاسلام ملکپـور ادامه داد: یکی از اعتراضات جدی مقام معظم رهبری به مسئولان کشور، رعایت نکردن این اولویت ها در دولت های مختلف و عرصه های مختلف است و در همین دیدار، خطاب به کاندیدها فرمودند: «شعارها را به گونه ای انتخاب کنید که همه بدانند شما می خواهید از قشرهای ضعیف کشور و طبقات ضعیف کشور حمایت کنید» این خیلی مهم است.

وی در بخش دیگری از منظر سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: اصلاح یک اظهار نظر و تفکر غلط درباره عامل ایجاد امنیت کشور است که باید مورد دقت نظر جدی قرار بگیرد نباید به بهانه انتخابات با امنیت کشور بازی شود نباید برخی برای کسب رأی بیشتر یا به بهانه های دیگر مساله امنیت ملی کشور، امنیت مردم را بازیچه قرار دهند و به گونه ای حرف بزنند که اگر رأی نیاوردیم امنیت کشور به خطر می افتد.

خطیب نماز جمعه سامان اظهار داشت: این که در شرایط کنونی، رهبری عزیز برای چندمین بار این مطلب را می فرمایند، ربطی به مسائل جزئی انتخاباتی کشور و یا تقویت و تضعیف یک کاندیدای خاصی ندارد این مساله از اساس با انتخابات کاری ندارد و یا به عبارتی باید توجه داشت که هیچ یک از کاندیداها حق ندارد که به بهانه انتخابات با امنیت ملی کشور بازی کند و یا این خطای محاسباتی را ایجاد کند که امنیت مردم و حمله دشمن و یا عدم حمله او به آن ها ربط دارد و در صورت نبود آن ها امنیت کشور به خطر می افتد و یا مثلاً در ستادهای برخی از کاندیداها سخنران دعوت می شود در این موارد صحبت می کنند که سایه جنگ با فلان کار برداشته شده و همین ها توجه ندارند چنین رفتارهای نادرست چنین تحلیل های غلط می تواند امنیت کشور را خدشه دار کند یا حتی دشمنان را در بر هم زدن امنیت کشور تحریک کند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت ایران و حفظ جان و مال و آبروی مردم از مسائلی نیست که بتوان به عنوان یک بازیچه انتخاباتی از آن بهره برد و با بازی کردن با امنیت روانی مردم از آن ها رأی گرفت، برای همین خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامی که همیشه اصرار داشته و دارند که به مردم نگویند که به چه کسی رأی بدهید یا به چه کسی رأی ندهید و در همین راستا نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی بر همین مساله تأکید دارند و می فرمایند: با امنیت کشور بازی نشود و اظهارات نادرستی که خطای محاسباتی ایجاد می کند صورت نگیرد.

حجت الاسلام ملکپـور افزود: امنیت کشور بخاطر حضور مردم و تلاش مردم در صحنه ها به خصوص انتخابات است و کسی نباید با امنیت مردم بازی کند مردم هم در انتخاب خود نهایت دقت را به کار بگیرند و بر اساس رعایت ملاک ها و شناخت جدی، حق و وظیفه خود در انتخابات مسئولان کشور را به کار ببرند و از آن طرف هم رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند رأی مردم امانت است و امانت مردم باید حفظ شود.

وی بیان داشت: انتظار مردم از مسئولین برگزاری انتخابات این است دقت در حفظ امانت شود؛ چه وزارت کشور و استانداری ها و فرمانداری و بخشداری ها و چه شورای نگهبان و چه در تبلیغات و به خصوص در صدا و سیما دقت شود امانت داری شود که این حق الناس است.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و با تاکید بر اینکه در انتخابات شوراها، ملاک انتخاب را کار آمدی، نشاط و متدین بودن لحاظ کنید، تصریح کرد: اگر شوراها کار آمد، چابک و کار بلد نباشند کار روز مره مردم به مشکل بر می خورد که در همین جا عرض می کنم که در انتخابات شوراها به صورت فامیلی عمل نکنید چرا که به شهر و روستا ضربه وارد می شود.

خطیب نماز جمعه سامان ادامه داد: در  شوراها چه شوراهای روستاها چه شورای شهر، نقاط قوت و ضعف وجود دارد که می بایست این نقاط را بررسی و تحلیل کرد و لذا در این انتخابات به صورت آگاهانه رأی بدهید و رأی خودتان را به میدان بیاورید که امید است در این انتخابات یک شورای کار آمد، انقلابی و مؤمن انتخاب شوند.

وی در بخش پابانی خطبه ها، به 18 اردیبهشت ماه سالروز آزاد سازی هویزه، روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد و این ایام به محضر نمازگذاران تبریک و تهنیت گفت.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *