۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: معلمان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان هستند

آوریل 28, 2017 در 17:30 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: معلمان، انسان سازان نسل بعدی هستند و لذا نقش آنها به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیاست برای مردم و تکریم و احترام معلم در این روز فقط نباید به یک هدیه دادن باشد و عمده ترین پاداش برای معلم نگاه به جایگاه اوست.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپــور در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در سامان ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی، به فرا رسیدن آغاز ماه شعبان المعظم اشاره کرد و ضمن تبریک این ماه به نمازگذاران خواستار اتصال ما شیعیان به ساحت مقدس امام حسین (ع) ،حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع) و امام زمان (عج) در نیمه شعبان شد.

وی اظهار داشت: تمام سیر و سلوک امام زمان (عج) سیر و سلوک حسینی است و این بدان معناست که تمام پیامبران، امامان و معصومین سَر و سِری با ساحت امام حسین (ع) داشته اند و یک پیوند عاطفی، معرفتی و ولائی داشته اند.

امام جمعه سامان افزود: کسانی که تمنای حقیقی دل شان، یاوری امام زمان(عج) بوده است، اگر مرگ بین آنها و امام زمانشان فاصله بیندازد، رجعت را درک خواهند کرد و در هنگام ظهور مخیر خواهند بود که به دنیا برگردند یا از نعمت های برزخی متنعم باشند و خیلی ها از نعمت های بهشت برزخی می گذرند و برای خدمتگزاری امام، رجعت را انتخاب می کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز و میلاد با سعادت امام زین العابدین (ع) اشاره کرد و ضمن تبریک پیشاپیش این ایام به نمازگذاران اظهار داشت: پاسداران و جانبازان انقلاب اسلامی با تأسی به شجاعت، مردانگی، استواری، ایمان و فضایل اخلاقی امام حسین (ع) و قمربنی هاشم در راه حفظ آرمان های والای اسلام و انقلاب اسلامی در حراست از تمامیت ارضی جمهوری اسلامی در دوران 8 سال دفاع مقدس صحنه هایی فراموش نشدنی و حماسه هایی با شکوه آفریدند و بعد از دفاع مقدس با آن تجربه ای که در زمان جنگ کسب کردند همه آن تجربیات را برای سربلندی ایران اسلامی به کار بردند و «پاسداران ثابت کردند ما می توانیم» که یکی از آنها ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس جهت تولید و خودکفائی بنزین است.

حجت الاسلام ملکپور در این راستا افزود: این پروژه ساخت توسط دو شرکت اروپایی بود اما به دلیل تحریم ها کار را رها کردند که سال 1389 قرارگاه خاتم الانبیا(ص) این پروژه را به دست گرفت و اقتصاد ایران را متحول کرد و این نشان داد که ما می توانیم و اگر خودمان را باور کنیم و بر ظرفیت های داخلی توجه داشته باشیم،  همانطوری که در حوزه های موشکی و دفاعی توانستیم، در بقیه عرصه ها هم خواهیم توانست.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن 11 اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر اشاره کرد و اظهار داشت: در روایات اسلامی اهمیت کار و ارزش کارگر بسیار بالاست و در روایت است کار بالاترین عبادت، بالاترین جهاد و موجب عزت و بزرگی است که هنوز بشر به ارزش و اهمیت واقعی آن پی نبرده است.

وی با عنوان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال قرار داریم، تصریح کرد: به مناسبت این روز و شعار سال حتما باید یک دقت ویژه ای به کار و کارگر شود، چرا که یکی از ستون های اصلی تولید، قشر کارگر است و کیفیت کار و کارگر باید بالا برود و کارگر باید امنیت شغلی داشته باشد و اگر می خواهیم حرکت کارگری حرکت موفقی باشد باید ما هم از تولید حمایت کنیم و محصولات ایرانی بخریم.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد مطهری، روز معلم و روز عقیدتی و سیاسی در سپاه و بسیج اشاره کرد و ضمن تشکر از زحمات همه معلمان به خصوص معلمان این شهرستان، افزود: نقش معلم نقش کلیدی است و معلمان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان هستند.

وی در ادامه بیان داشت: معلمان، انسان سازان نسل بعدی هستند و لذا نقش آنها به گفته حضرت امام خمینی (ره) همچون نقش انبیاست برای مردم و تکریم و احترام معلم در این روز فقط نباید به یک هدیه دادن باشد و عمده ترین پاداش برای معلم نگاه به جایگاه اوست.

امام جمعه سامان گفت: خداوند متعال اول معلم بشریت است، 124 هزار پیامبر و ائمه معصومین کار اصلی آنها معلمی است و کار اصلی معلم باز کردن چشم های بسته به روی حقایق است.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به دیدار مسئولان و سفیران کشورهای اسلامی و مردم با رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید سعید مبعث اشاره کرد و در این راستا در بخش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد انتخابات پیش رو افزود: مقام معظم رهبری از نامزدهای انتخابات خواستند در تبلیغات و برنامه هایشان به مردم یک قول بدهند و آن اینکه برای پیشرفت کشور، توسعه اقتصادی و باز کردن گره ها، به بیرون از مرزها نگاه نخواهند کرد بلکه به توانایی های ملت و ظرفیت های کشور چشم می دوزند که ما هم به تبعیت از مقام معظم رهبری این قول را از نامزدهای انتخاباتی می خواهیم چرا که تجربه کرده ایم نگاه به بیرون، نگاه به بیگانه، نگاه به کد خدا، جز ضرر چیزی نداشته و دل بستن به همکاری و همراهی دولت های غربی فقط سراب است و دیدیم آمریکایی ها به هیچ تعهدی پایبند نیستند و به همه عهدهای خود خیانت می کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بیان داشتند سیاست های مشترک و تهدید آمیز همه مسئولان گذشته و حال آمریکا در مخالفت با ملت ایران نشانه نیت خباثت آلود مسئولان همه جریان های سیاسی این کشور است و آمریکایی ها در همه زمان ها برای ضربه زدن به ایران هرکاری که می توانستند انجام داده اند و مردم ما هم می دانند شرکت در انتخابات جسارت دشمن و توانایی تحرک و تعرض را از دشمن سلب می کند لذا در این انتخابات شرکت پرشوری خواهند داشت و هرکسی بخواهد به ملت ایران تعرض بکند بدون تردید به ضرر خودش است چرا که عکس العمل ایران در مقابل دشمن مستحکم خواهد بود.

حجت الاسلام المسلمین ملکپور گفت: در این روزهای اخیر بحثی جدی در فضای عمومی کشور بر سر مناظرات زنده انتخاباتی صورت گرفت که با تجدید نظر مسئولان خواست بسیاری از مردم در مورد مناظرات زنده انتخاباتی تأمین شد و انتظار هم همین بود که مسئولان در برابر خواست مردم مقاومت نکنند و خصوصا اینکه برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری مخالفت خود را با ضبط برنامه اعلام کرده بودند و می گفتند مناظرات باید زنده پخش شود.

امام جمعه سامان خاطرنشان کرد: مناظرات زنده یک فرصتی برای درک بهتر و آگاهی بیشتر مردم از اوضاع کشور است که مبنای این مناظرات و مبنای تبلیغات انتخاباتی باید آن آگاهی لازم را به مردم بدهد نه اینکه هیاهو و جنجال و کلی گویی باشد و این مناظرات منجر به جو سازی و جوگیری نباشد و منجر به رفتارهای عصبی و تنش زا نشود.

وی یادآور شد: شخصی که می خواهد رئیس جمهور شود، نباید با تند کردن فضای مناظره یا رفتار های عصبی یا عصبی کننده، طرف مقابل را در اذهان مردم تخریب کند و این شیوه درست است که در کوتاه مدت جواب می دهد و منجر به فریب افکار عمومی می شود اما مضرات بسیاری دارد و آن وقت به جای اینکه مردم حقایق را بفهمند، جواب قانع کننده ای در مسائل اقتصادی در مسائل اقتصادی و معیشت مردم، ارمردم و مسائل سیاسی و اجتماعی بشنوند که یک مناظره جنجالی بی فایده و کم بهره می بینند.

امام جمعه سامان در تذکر جدی از لسان امت حزب الله گفت: یک اخباری و کلیپی از سخنان سخیف نماینده یکی از کاندیداها در شهرستانی نسبت به ساحت قدسی آقا علی بن موسی الرضا (ع) دست به دست میگردد که هر دل هر انسان مسلمانی را به درد می آورد که چقدر زشت و پست است که افرادی برای چند رأی کمتر یا بیشتر هیچ خط قرمزی در کلامشان رعایت نشود.

وی در این راستا از کاندیداها خواستار نظارت بیشتر نسبت به مشاورین و مسئولین ستاد هایشان شد تا با کلام و رفتار خود ظلمی به کسی وارد نشود و مخصوصا ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام و ساحت قدسی امام رضا (ع) حفظ شود.

خطیب جمعه سامان در پایان شهادت جمعی از سربازان مرزبان کشورمان را محضر حضرت ولیعصر ارواحناله الفدا و مقام معظم رهبری و خانواده های داغدار این شهدای عزیز میهن تسلیت عرض نمود.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *