۰

دانش آموزی / کل اخبار

جشنواره و نمایشگاه طرح جابرابن حیان در شهرستان سامان گشایش یافت

آوریل 26, 2017 در 21:45 توسط

هفتمین دوره جشنواره و نمایشگاه پروژه های علمی دانش آموزان ابتدایی در طرح جابرابن حیان امروز در شهرستان سامان گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری امروز در حاشیه افتتاح هفتمین دوره جشنواره و نمایشگاه پروژه های علمی دانش آموزان ابتدایی در طرح جابرابن حیان که در سالن نجمه (س) سامان برگزار شد با بیان اینکه امسال با حضور 33 درصد از دانش آموزان دوره ابتدایی استان چهارمحال و بختیاری، مرحله شهرستانی این جشنواره در حال اجراست افزود: امید است با داوری هایی که از مجموعه این طرح ها در شهرستان ها و مناطق انجام می شود، 150 اثر از دست ساخته های این دانش اموزان به مرحله استانی راه پیدا خواهند کرد.

فرج اله اعرابی اظهار داشت: با ارزیابی دقیقی که توسط داوران در این زمینه انجام می شود، 6 الی 7 اثر به جشنواره کشوری جابرابن حیان که شهریورماه سال جاری در تهران و یا مشهد مقدس برگزار می شود، حضور پیدا خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این جشنواره به دنبال آن هستیم که حس خودباوری دانش آموزان و اعتماد به نفس آنان را در جامعه افزایش دهیم تصریح کرد: از مجموع وسایل ساده و دور ریزی که در زندگی شخصی این دانش آموزان وجود دارد بتوانند عملکردهای علمی مطلوبی را ارائه دهند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در حقیقت به دنبال آن هستیم که دانش آموزان ما به دنبال کارهای سخت نروند و با کمک اولیاء، دانش آموزان، همکلاسی ها و دبیران خود هنرهای آسانی را خلق کنند که مطمئناً در سنوات و مقاطع بالاتر بتوانند کارهای بزرگ و شایسته تری را از خودشان نشان دهند.

اعرابی با بیان اینکه اولویت ما در جشنواره جابرابن حیان، 3 هدف مهم است خاطرنشان کرد: در ابتدا در صدد هستیم که دانش آموزان را آموزش دهیم که صرفه جویی انرژی را که امروزه ما در کشورمان دچار مشکل حادی هستیم، در این زمینه سرمایه گذاری کنیم تا از هم اکنون دانش آموزان این نوع صرفه جویی را فرا گیرند.

وی به نکته دوم هدف در این راستا اشاره کرد و اظهار داشت: هدف ما در مرحله دوم، حفظ محیط زیست است چرا که آموزش دانش آموزان در این زمینه سبب حفظ محیط زیست خواهد شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه بیان داشت: در مرحله سوم بحث اقتصاد مقاومتی مطرح می شود که می بایست دانش آموزان از هم اکنون فرا بگیرند که با دست ساخته هایی که می سازند، با ارائه این نوع از کارها در زندگی شخصیشان، آنان را مورد استفاده قرار دهند و کارهایی را انجام دهند که در زمان های آتی بتوانند در زندگی اجتماعی و روزمره خودشان و نیز در تراز بالاتر، از آنها استفاده و بهره کافی را ببرند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *