۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: تحریم‌ها همچنان پابرجا هستند/ استقبال جوانان سامانی از فرصت اعتکاف ستودنی است

آوریل 7, 2017 در 19:28 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: امروز کارشناسان اعلام می‌کنند بیش از 50 مورد تحریم جدید علیه ایران وضع شده است و قبلی‌ها را هم که روی کاغذ برداشتند اما در عمل هنوز تحریم‌های قبل پابرجا هستند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور امروز در خطبه های این هفته شهرستان سامان با اشاره به میلاد با سعادت امام جواد (ع) اظهار کرد: در اصول کافی معصوم(ع) می‌فرمایند “ولادتی با برکت تر از ولادت امام جواد(ع) نبوده”، چون امام رضا(ع) در حالی که سن زیادی از ایشان گذشته بود خداوند امام جواد(ع) را به ایشان دادند.

وی افزود: چون کمی دیر شده بود و سنی از امام(ع) گذشته بود عده‌ای از شیعیان به تردید افتادند و این سئوال مطرح شد که بعد از امام رضا(ع) چه کسی امام است و وقتی امام جواد(ع) را خداوند به امام رضا(ع) داد دیگر این شبهه برطرف شد.

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به اینکه یکشنبه 20 فروردین ماه سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا در سال 59 و روز ملی فناوری هسته‌ای است، تصریح کرد: در سال 1385 خبر دستیابی ایران به فناوری غنی‌سازی اورانیوم اعلام شد و به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآمیز دانشمندان جوان ایران اسلامی 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای نام‌گذاری شد و این ارزش زیادی دارد.

وی افزود: فناوری هسته‌ای دربرگیرنده بسیاری از علوم مهندسی و پایه است و در حال حاضر منحصرا در اختیار تعداد کمی از کشورهای جهان قرار دارد و ایران عضو آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای است و تمام تعهدات بین‌المللی را پذیرفته و تمامی اسناد بین‌المللی الزام‌آور در زمینه عدم اشائه سلاح هسته‌ای و خلع سلاح را امضا کرده و در این بحث برجام تعهداتی فراتر و بیشتر را پذیرفته به همه تعهدات پیشاپیش عمل کرده است و اجازه بازرسی‌های فراگیر داده و برنامه هسته‌ای خود را شفاف کرده و امروز اجماع جهانی وجود دارد که ایران به تمام تعهدات خود در قالب برجام عمل کرده و هیچ اختلاف نظری ندارند.

ملکپور افزود: امروز همه اجماع دارند که آزمایش موشکی ایران نقض برجام نیست و آمریکا هم قبول دارد چرا که یک توان دفاعی است و آنچه که در برجام آمده و به امضای 1+5 از جمله آمریکا رسیده هرگونه وضع تحریم بر ضد ایران خلاف و مغایر برجام است، اما آمریکا بعد از برجام با اعمال تحریم‌های جدید مکرراً برجام را نقض کرده است و از زمانی هم که ترامپ روی کار آمده افراد و سازمان‌هایی را به لیست تحریم‌های ایران اضافه کرده است.

وی اضافه کرد: امروز کارشناسان اعلام می‌کنند بیش از 50 مورد تحریم جدید علیه ایران وضع شده است و قبلی‌ها را هم که روی کاغذ برداشتند اما در عمل هنوز تحریم‌های قبل پابرجا هستند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان با اشاره به نفوذی که غرب در رسانه‌های جهانی دارد، خاطرنشان کرد: غرب همیشه ایران را متهم می‌کند که در فکر ساخت سلاح‌های کشتار جمعی و هسته‌ای است اما همه می‌دانند آمریکایی‌ها بودند که دشمنان ایران به این‌گونه سلاح‌ها تجهیز کردند و همین الان رژیم غاصب صهیونیستی هیچ تعهدی را در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای امضا نکرده است و به گفته خودشان 200 بمب هسته‌ای دارد.

این مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که تجربه مذاکره هسته‌ای این است که دشمنی آمریکا با مذاکره کم‌نشدنی است، توضیح داد: قطع رابطه با آمریکای جهان‌خوار طلیعه پیروزی نهایی برای ایران بوده و است.

امام جمعه سامان با اشاره به ایام پر خیر ماه مبارک رجب و توصیه به عبادت در این ماه، ادامه داد: بحمدالله در شهرستان سامان این فرصت اعتکاف جا افتاده است و هر سال شاهد حضور بیشتر معتکفین هستیم، به خصوص جوانان که هرجایی که رفتیم دیدیم جوانان با یک شور و نشاط خاصی در مساجد معتکف هستند و اکثر آنهایی هم که به اعتکاف می‌روند اعتکاف به آنها مزه می‌کند دیگر حاضر نیستند به زندگی عادی برگردند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *