۰

کل اخبار / گفتگو / مذهبی

20 مسجد میزبان مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان سامان

آوریل 6, 2017 در 18:39 توسط

امام جمعه شهرستان سامان از آمادگی 20 مسجد جهت برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکپور امروز در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر اظهار داشت: ماه رجب در حقیقت آغاز فصل نیایش است که به دنبال آن، ماه‌های شعبان و رمضان به‌عنوان فصول نیایش به‌حساب می‌آیند.

وی افزود: بیشتر عبادات و برنامه‌های مذهبی و دینی، در ماه رجب برگزار می‌شود که از برگزاری مراسم ملکوتی و نورانی اعتکاف، می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین آن‌ها نام برد که نقش مهمی در تعمیق و توسعه فرهنگ اسلام و قرآن دارد.

امام جمعه سامان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم اعتکاف، برگرفته از شیوه و سیره پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه معصومین است؛ لذا این مراسمات به‌ویژه عبادات مخصوص ایام البیض که شامل روزهای 13 الی 15 رجب می‌شود، مورد تأکید پیشوایان دینی و مقام معظم رهبری می‌باشد.

حجت الاسلام ملکپور تأکید کرد: خوشبختانه در کشور اسلامی ما، همه‌ساله این مراسم در مساجد جامع و مساجد محوری برگزار می‌شود و با توجه به این‌که در سال گذشته 843 نفر در 18 مسجد شهرستان سامان معتکف شدند اظهار داشت: در سال گذشته بیشترین معتکفین را جوانان تشکیل دادند که در این راستا پیش بینی می شود، اعتکاف امسال افزایش 15 درصدی را نسبت به سال گذشته در پی داشته باشد.

وی با اشاره به تأثیر برکات حاصل از برگزاری مراسم اعتکاف در بین اقشار جامعه تصریح کرد: تأثیرات شرکت در این مراسم نورانی، در زندگی همه اقشار جامعه به‌ویژه قشر جوان بسیار مشهود است؛ لذا به‌منظور انجام هماهنگی‌های بیشتر در این زمینه، نشستی با حضور مسئولان شهرستان سامان به‌ویژه مسئولان فرهنگی، در محل دفتر امام‌جمعه برگزار شد تا تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ گردد.

امام جمعه سامان یادآور شد: مراسم معنوی اعتکاف برادران در شهر سامان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و اعتکاف خواهران در مسجد جامع سامان خواهد بود.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *