۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: انتخابات یک موضوع اعتقادی است

مارس 31, 2017 در 18:58 توسط

انتخابات در ایران یک امر تشریفاتی و فرمایشی نیست بلکه با حضور پرشور مردم همراه است که با انگیزه و اعتقاد پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و سرنوشت خودشان را رقم می‌زنند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور امروز در خطبه‌های نماز جمعه سامان اظهار کرد: در ماه رجب قرار داریم خداوند تبارک و تعالی ماه رجب و شعبان را برای پاکسازی قرار داده است.ماه رجب ماه استغفار است و در این ماه زیاد استغفار کنیم خدا چون مهربان است و ما را می‌آمرزد.

وی افزود: وقتی مهمان بیاید اول باید خانه را تمیز کرد و پاکیزکی و پاک‌سازی با استغفار است، و استغفار نباید زبانی باشد اگر حق الناسی بر گردمان قرار دارد، آن را ادا کنیم.
امام جمعه سامان با اشاره به فرارسیدن 12فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در 12 فروردین نور اسلام نه در ایران بلکه در سراسر جهان متجلی شد و نظر به رای یکایک مردم در این روز نشان از مردمی بودن کلمه جمهوری اسلامی است و این موضوع دلالت بر حاکمیت ارزش‌های الهی و قرآنی دارد و این وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران با دیگر جمهوری‌های حاکم در سراسر جهان است.
امام جمعه سامان در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون برابر عمر جمهوری اسلامی انتخابات برگزار شده است، افزود: انتخابات در ایران  یک امر تشریفاتی و فرمایشی نیست بلکه با حضور پرشور مردم همراه است که با انگیزه و اعتقاد پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند و سرنوشت خودشان را رقم می‌زنند.
ملکپور با بیان اینکه در ماه آینده یک انتخابات مهم دیگر داریم خاطرنشان کرد: ورود زودهنگام برخی جریان‌های سیاسی در امر انتخابات که شائبه تبلیغات و سوء استفاده  از جایگاه و مسئولیت‌های اجتماعی آن‌ها به ذهن می‌آید این موضوع را قبیح دانستند ایجاد دوگانگی در جامعه خطرناک است.
وی افزود:  طبق ضرورت‌ها و نیازهای جامعه در امر انتخابات بخصوص در حوزه ریاست‌جمهوری سه هدف اصلی باید دنبال شود مشارکت حداکثری، انتخابات سالم و معتبر بدون تنش و به دور از فتنه و البته رقابت‌های جدی وجود داشته باشد و انتخاب اصلح که با درک نیازهای روز جامعه به ویژه مطالبات مردم، مشکلات، نیازها و ضرورت‌های واقعی کشور، بحث گرانی، بیکاری و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در همه زمینه‌ها پاسخ گو باشد.
خطیب نماز جمعه سامان در پایان با توجه به فرارسیدن 13فروردین روز طبیعت گفت: سیزدهم فروردین ماه هر سال روز پایان جشن‌های نوروزی است که مردم در این روز به دشت و صحرا می‌روند ما باید بکوشیم طبیعت را حفظ کنیم و این روز را بهانه ای قرار بدهیم برای آشتی با طبیعت و آن را گرامی بداریم و این امانت که بهترین هدیه از جانب خداوند برای ماست را برای نسل های بعد حفظ کنیم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *