۰

کشاورزی / کل اخبار

افتتاح طرح جنگل کاری اقتصادی با گونه بادام دیم در سامان

مارس 11, 2017 در 18:15 توسط

همزمان با آخرین روز از هفته منابع طبیعی، طرح جنگل کاری اقتصادی با گونه بادام دیم در شهرستان سامان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، معاون منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری امروز در حاشیه افتتاح طرح جنگل کاری اقتصادی با گونه بادام دیم در دهستان شوراب صغیر از توابع بخش مرکزی شهرستان سامان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دارای چند مولفه است افزود: در بحث مشارکت مردم، هماهنگی و انسجام همه دستگاه های دولتی و استفاده از منابع موجود به گونه ای که همواره حافظ منابع طبیعی باشیم این طرح مورد بهره برداری قرار گرفته است.

حسین بهرامی اظهار داشت: در این طرح با مد نظر قرار دادن چند مولفه، این طرح یکی از طرح های منطبق بر اقتصاد مقاومتی و اهداف آن به شمار می رود، چرا که این کار صرفاً از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری صورت نگرفته است بلکه اکثر دستگاه های دولتی و نهادهای آموزشی در این طرح نقش بسزایی داشته اند.

وی با عنوان اینکه این طرح به دست خود مردم انجام گرفته است تصریح کرد: اگر این طرح به صورت دولتی انجام می گرفت، هزینه های بالایی را متحمل می شد، معلوم نبود که این طرح چقدر به سمت موفقیت پیشروی کند.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: این طرح با هزینه و مشارکت های مردمی صورت گرفته است و دستگاه های دولتی و اجرایی صرفا بستر را برای این طرح اماده سازی کرده اند.

بهرامی با بیان اینکه طرح جنگل کاری اقتصادی با گونه بادام دیم یکی از پروژه های بین المللی منارید در زمینی به مساحت 300 هکتار امروز مورد افتتاح قرار گرفته است اظهار داشت: این مهم با توجه به اینکه دانش علم و کشت بادام در شهرستان سامان کاملا فراهم است، ما مطمئن هستیم که این طرح، یک طرح جامع و موفقی خواهد شد چرا که منطبق بر دانش بومی مردم محل می باشد و امید است این طرح علاوه بر موفقیت، سبب ایجاد توسعه در این منطقه شود.

وی افزود: اراضی مستعد زیادی در سطح شهرستان سامان وجود دارد که می توان با کشت دیم و با استفاده از کمترین منابع آبی و اصول آبخیزداری، سبب ایجاد طرح های موفقی در این راستا شد.

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به ایجاد اشتغال 70 نفر در طرح جنگل کاری اقتصادی با گونه بادام دیم در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: با اجرای این طرح در هر 4 هکتار، یک نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

به گزارش سامانِ بـرتـر، مجری طرح جنگل کاری اقتصادی با گونه بادام دیم در دهستان شوراب صغیر سامان، شرکت تولیدی توزیعی همت چهارمحال می باشد.

انتهای پیام/

 

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *