۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: تنها راه رهایی از فتنه، پایبندی به رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری است

مارس 10, 2017 در 16:16 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: در کشوری همچون ایران اسلامی که مثل یک الگو برای دیگر کشورهای اسلامی و انقلابی است، انتظار می رود مدیران و مسئولانشان در تبعیت از منویات رهبری عزیز انقلاب، سر از پا نشناسند و تار و پود برنامه ریزی و مدیریت را در ابعاد مختلف با الهام از فرمایشات رهبری معظم انقلاب تنظیم کنند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپــور امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوالی الهی به روز بزرگداشت شهدا و روز تکریم مادران و همسران شهدا اشاره کرد و پیشاپیش، سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را تبریک و تهنیت گفت.

وی اظهار داشت: شهید سوال اول شب قبر ندارد و لذا شهید بالاترین آزمون خودش را زیر برق شمشیر دشمن به خوبی به پایان رسانده و در همین جا امتحانش را پس داده است و این ما هستیم که باید شب اول قبر سوال و جواب داشته باشیم و ببینیم چه کردیم چه نکردیم.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها تقوا را روح خداترسی در عمق جان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا به واجبات و ترک محرمات اهمیت دهیم تا کم کم در ملکه درونمان حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مراتب تقوا پرهیز از گناهان است تصریح کرد: اگر در جایی خدایی ناکرده به گناهی مرتکب شدیم، بدانید که توبه و پشیمانی از گناه، از مراتب تقواست.

حجت الاسلام ملکپـور مناسبت های هفته جاری را یادآور شـد و به روز 20 اسفند ماه سالروز راهیان نـور اشاره کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معلمان گرامی و سفر کرده راهیان نور شهرستان سامان، به دیدار دست اندرکاران راهیان نور کشور با مقام معظم رهبری پرداخت.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به دیدار رئیس جمهور آذربایجان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و از منظر ایشان فرمود: خیر و مصلحت دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است.

حجت الاسلام ملکپـور ضمن بیان ظرفیت ها و الزامات دیپلماسی فعال و تقویت ارتباطات مختلف فرهنگی، سیاسی، مذهبی و اقتصادی کشور به نکته حائز اهمیتی اشاره کرد و گفت: وقتی در دیدار شخصیت های طراز بالای کشورهای مختلف به ویژه آذربایجان با ولی امر مسلمین، نکات و مطالب راهبردی مهمی، آن هم با حضور مسئولان کشورمان مطرح می گردد باید تمامی مدیران و مسئولان امر، خود را در برابر فرمایشات و رهنمود های رهبری حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی بیش از دیگران مسئول و پاسخگو بدانند و به ویژه در مورد تذکرات و هشدارهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در داخل کشور، ضرورت های جدی نیز در درون خود ما نیز اساس شود.

وی ادامه داد: در کشوری همچون ایران اسلامی که مثل یک الگو برای دیگر کشورهای اسلامی و انقلابی است، انتظار می رود مدیران و مسئولانشان در تبعیت از منویات رهبری عزیز انقلاب، سر از پا نشناسند و تار و پود برنامه ریزی و مدیریت را در ابعاد مختلف با الهام از فرمایشات رهبری معظم انقلاب تنظیم کنند.

امام جمعه سامان بیان داشت: این که رهبری انقلاب می فرمایند «خیر و مصلحت دولت آذربایجان در همراهی با احساسات مذهبی مردم است»، لذا به طریق اولی مسئولان طراز بالای کشور خودمان نیز باید به این رهنمود مهم توجه ویژه داشته باشند، ولی ما می بینیم حکایت این روزهای جامعه انقلابی و اسلامی ما حکایتی غریب است.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها مبنی بر مراقبت از ارزش های دینی، انقلابی، ملی و رصد دقیق راه های مرموز نفوذ بیگانگان در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشتند تصریح کرد: با کمال ناباروری شاهد برخی جسارت ها و بی مهری ها نسبت به آرمان های جامعه انقلابی و اسلامی هستیم.

حجت الاسلام ملکپـور با عنوان اینکه چه کسانی به دنبال شکستن اتحاد و یکپارچگی ملت ایران هستند و با القاء دوگانگی، مردم را گیج نگه دارند و جامعه را به سمت دو قطبی ببرند اظهار داشت: تنها راه رهایی از فتنه دوگانگی و تَشتُت، پایبندی به رهنمود ها و منویات مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و رهبر حکیم و شجاع انقلاب اسلامی است که البته اگر قدر این نعمت را بدانیم.

وی با بیان اینکه وقتی از روزنامه نگار برجسته و روشنفکر مصری آقای محمد حَسنین هیکل در خصوص ایران سوال می شود، می گوید: آنچه حاصل عمر و مطالعات من است این است که ما اهل سنت از نعمت ولی فقیه محرومیم، اما من معتقدم شما هم این نعمتی که را دارید متوجه آن نیستید.

خطیب جمعه سامان در ادامه تصریح کرد: ما بسیاری از مشکلات که در مصر و جهان عرب و غیره داریم معلول نداشتن ولی فقیه است و شما بسیاری از مشکلاتتان که حل شده و مشکلات روزمره ما را ندارید و از آن طرف روز به روز در دنیای اسلام و منطقه و در دنیا سر افراز می شوید به خاطر این است که بالای سر شما یک ولی فقیه است.

وی ادامه داد: حالا آنچه قابل تأمل و هشدار جدی برای همه است، آن می باشد که در برابر این مدیریت ناب دینی و مکتبی که امنیت، عدالت و پاکی را در همه ابعاد دغدغه دارد، یک نوع مدیریت در حال القاء و رشد است که پایه اساس آن ثروت و قدرت است که از ناحیه طیفی خاص  از سیاسیون، خواص و نخبگان که انگار خود را به جای اینکه بدهکار مردم بدانند، بدهکار صاحبان قدرت و زور جهانی می دانند و چشم به انگشت اشاره اربابان خود دوخته اند؛ اربابانی که حتی حرمت برجام را با آن هزینه های مادی معنوی که جمهوری اسلامی پرداخته است را نگه نداشتند و همچنان تهدید می کنند، تحریم می کنند و ملت ایران را تحقیر می کنند که نمونه آن هم چند روز اخیر است که یک میلیارد و 600 میلیون دلار از دارایی ملت ایران را مجددأ بلوکه کردند.

امام جمعه سامان با بیان اینکه این موارد صرفا به خاطر آن است که به هشدارها و منویات ولایت فقیه گوش نمی کنند، افزود: ما با نیم نگاهی هم که با ادبیات و عملکرد برخی شخصیت های مسئول آن هم در محافل عمومی و پشت تریبون های رسمی نگاه می کنیم، تنها چیزی که می بینیم رد پای نفوذ فکری بیگانگان و دشمنان اسلام است و می بینیم مواضع بعضأ زاویه دارشان را با سیاست های کلی نظام و اصول مکتب امام و آرمان های شهداء و انقلاب اسلامی می باشد.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دست اندرکاران راهیان نور فرمودند: جنگ تحمیلی برای این اتفاق افتاد که دشمن در ما احساس ضعف کرد و اگر می خواهید دشمن را از انجام تهاجم منصرف کنید اظهار ضعف نکنید و قوت خود را آشکار کنید.

خطیب جمعه سامان ادامه داد: این در حالی است که برخی هنوز هم برای توجیه برجام فریاد می زنند که حداقل فایده برجام دور کردن سایه جنگ از سر ملت ایران بوده و این ادعا را هیچ منبع یا مسئول نظامی و امنیتی کشور حتی تا در احتمال هم تأیید نکرده اند.

حجت الاسلام ملکپـور گفت: از برجام و سایه خیالی جنگ هم که بگذریم، متاسفانه برخی مطبوعات که از بیت المال مسلمین ارتزاق می کنند، مطالب و تحلیل هایی را می بینیم که از روی نسخه های وارداتی و مزدوران خارج نشین و ضد انقلاب کپی شده است و حال همان مطالب ضد انقلاب را در قالب روشنفکری می زنند و این حرف ها را می زنند و می گویند آزادی نیست و در خفقان به سر می بریم.

وی اظهار داشت: سؤال مردم این است که این نان و نمک انقلاب را خوردن و نمکدان شکستن و سفره پاره کردن تا بی کی و تا به کجا باید پیش برود و حالا هم که نزدیک انتخابات هستیم برخی چهره های سیاسی منفعلانه و بدون توجه به عوارض سخنانشان حرف می زنند که گاهی معترضان و منتقدان را طالبانی می خوانند با نیش و کنایه احکام شرع و احکام الهی را به مسخره می گیرند و می گویند رقص و آواز خوانیِ حتی زنان به اسلام و مسلمین لطمه ای نمی زند.

امام جمعه سامان در این راستا با عنوان اینکه چه کسی با شاد بودن به جا و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی مخالف است که گاهی در پوشش و ادعای مخالفت با شادی مردم القائات سیاسی صورت می گیرد افزود: چرا در جمع ورزشکاران به گونه ای حرف زده می شود که گویا زنان در جامعه ایران اسلامی، در اسارت و زندانی به نام آشپزخانه گرفتاراند، آیا مشکل اساسی مردم به ویژه جوانان و بانوان مشکل حضور و یا عدم حضور در استادیوم ها و سالن ها ورزشی است و یا مشکل مردم چند کنسرت است و اگر کسی اعتراض کند، طالبانی باید خوانده شود، این نظام اسلامی که خون بهای صدها هزار شهید است چه کسی باید دغدغه توأم با غیرت و تعصب ایرانی اسلامی داشته باشد، آیا جز مدیران و مسئولان؟، البته این را بدانید این ها در این مقطع حساس موجودیت خود را در گل آلود کردن آب و ایجاد دوگانگی و تنش در جامعه می دانند که امیدواریم مردم عزیز همان طور که تا به الان همه مسائل را رصد کرده اند با دقت منویات رهبری حکم انقلاب را محور حرکت خود قرار دهند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *