۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: مسئولان به جای پاسخ، رو به حاشیه سازی رفته اند/ مردم از مشکلات رنج می برند

مارس 3, 2017 در 16:15 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: آیا این همه تجمعات کارگری در نقاط مختلف کشور به چشم دولتمردان نمی آید یا اینکه این موضوع برای آنها امری عادی شده است، بعضی به جای مردم و مشکلاتشان تمام هم و غمشان برجام شده است و به جای خود باوری هنوز چشمانشان به آمریکای بی تعهد دوخته شده است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپور در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در سامان ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی، به ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و این ایام را به نمازکذاران تسلیت و تعزیت گفت و به ویژگی های بارز این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

وی تقوا را مظهر قدرت با عظمتی دانست که خداوند خود را اهل تقوا دانشته است و تقوا در مورد خداوند متعال یعنی این که ایشان عادلانه رفتار کند، ظلم به کسی نرساند و خداوند عادل محض است.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به 14 اسفند ماه آغاز هفته احسان و نیکوکاری و 15 اسفند ماه روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی را یادآور شد و اظهار داشت: احسان به فقرا و بحث فقر و برخورد با فقرا جایگاهی بسیار عمده ای دارد که در این راستا نباید فقرا را به دیده ی تحقیر نگاه بنگریم، چراکه آنها هم انسان هستند.

خطیب جمعه سامان با عنوان اینکه ثروت، موقعیت اجتماعی و اعتبارات دنیوی به انسان شخصیت نمی دهد تصریح کرد: در نگاه دینی ما، فقیر و غنی نداریم و این انسان و مسلمان است که باید مورد تکریم قرار گیرد و نگاه کریمانه با فقرا این است که اولا نگاه تحقیرانه نداشته باشیم و برای آنها شخصیت قائل شویم.

وی ادامه داد: سعی کنیم کمک های ما صرفا جنبه مادی نداشته باشد بلکه می بایست به جنبه انسانی او نیز کمک کنیم تا طرف مقابل گمان نکند به خاطر فقرش کمبود انسانی یا موقعیت اجتماعی دارد، بلکه باید همانطور که جلوی غنی بلند می شویم همان طور هم جلوی فقیر بلند شویم و به نگاه متفاوتی نسبت به آنها نداشته باشیم و همه ی آنها را به دیده کریمانه ی انسانی بنگریم و این بسیار موثر است و آنهایی هم که کمک می کنند بدانند که در حقیقت کمک مادی به این فقیر نیست.

حجت الاسلام ملکپور خاطرنشان کرد: مسلمانی که از نظر سطح ایمانی بالاتر است ممکن است که از فقر استقبال کند و لذت هم ببرد، اما همه افراد اینطور نیستند و بعضی ها تحمل شان پایین تر است و ممکن است فقر او را نسبت به دین بدبین کند، وقتی شما به فقیری کمک می کنید او را در فضای ایمانی نگه داشته اید و این مهم سبب می شود شما با کمک کردن مال به این فقیر، جلوی ورود کفر به جامعه و فرار ایمان از جامعه را دور کنید، پس شما حافظ ایمان می شوید.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها با عنوان اینکه از ابتدای سالجاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل به عنوان راهبرد و نقشه راهی برای برون رفت از مشکلات و تنگناهای اقتصادی و مقابله با توطئه های دشمنان به ویژه تحریم ها و تهدیدات آمریکا مطرح شده است آن هم با محوریت اقدام و عمل، نه حرف و شعار، انتظار می رفت مسؤولان و مدیران در همه سطوح، آستین همت را بالا بزنند و از این فرصت استفاده کنند، حال که سال 1395 با همه فراز و نشیب ها تلخ و شیرینی هایش رو به اتمام است و طبیعی است باید مسئولان در این راستا پاسخ دهند که چه کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) فرموده اند که اگر اقداماتی در دولت انجام شده است برای مردم گزارش کنید تا فقط مردم اطلاعات و اخبار مربوط به حقوق های نجومی، وام های نجومی، رانت خواری و اختلاس ها را نشنوند و این گزارشات کارهای انجام شده امید بخش مردم باشد افزود: این مهم سبب خواهد شد تا آن مدیری که کار کرده و زحمت کشیده است نزد مردم مورد تقدیر قرار گیرد.

خطیب جمعه سامان با اشاره به مفهوم کلمه مسئول خاطرنشان کرد: مسؤول یعنی فردی که نسبت به کاری که بر عهده گرفته است همواره مورد سؤال است و باید او هم واقع بینانه و با سعه صدر پاسخ گو باشد.

حجت الاسلام ملکپور با طرح این سوال که مسئولان چه کرده اند افزود: مسئولان به جای اینکه پاسخ دهند به خصوص آن وعده هایی که داده اند به جای پاسخ، رو به حاشیه سازی رفته اند که این مهم سبب شده است مردم از مشکلات زیادی رنج ببرند.

وی وضعیت بیکاری را در کشور مطرح کرد و افزود: کارگرانی ماه ها حقوق و دستمزد دریافت نکرده اند اینها رنجی است که نمی شود در مورد آن سخن گفت، خودمان را به جای این افراد بیکار خصوصا افرادی که خانواده و زن و فرزند هستند قرار دهیم.

امام جمعه سامان ادامه داد: آیا این همه تجمعات کارگری در نقاط مختلف کشور به چشم دولتمردان نمی آید یا اینکه این موضوع برای آنها امری عادی شده است، بعضی به جای مردم و مشکلاتشان تمام هم و غمشان برجام شده است و به جای خود باوری هنوز چشمانشان به آمریکای بی تعهد دوخته شده است.

حجت الاسلام ملکپور با اشاره به اینکه قدری به فکر مردم و ظرفیت های داخلی باشید اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی رها شده و مسئولان فکر می کنند دشمنان کاری برای ما خواهند کرد، مردم تا چه زمانی باید تفکر غلط را تحمل کنند؟

وی در ادامه گفت: رئیس جمهور در اولین نشست خبری خود پس از انتخابات ریاست جمهوری در 15 مرداد سال 1392 فرمود: معیار اصلی تورم جیب مردم است و بانک مرکزی و مرکز آمار نیست. حال این سوال مطرح است که آقای رئیس جمهور شما آن روز، معیار اصلی تورم را جیب مردم معرفی کرده اید و نه آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، حال چی شده است که امروز آمار دستگاه های دولتی مدام تکرار می شود ولی از خالی شدن جیب مردم حرفی زده نمی شود مگر جیب مردم معیار نبود.

امام جمعه سامان در ادامه تصریح کرد: درست گفتید، آن روز ملاک تورم جیب مردم است، آیا در این سه سال و نیم گذشته چیزی گران نشده است، آیا جیب مردم خالی تر نشده است، آیا برای مردم تورم روی کاغذ ملاک است یا آنچه مردم در زندگی با پوست و گوشت و استخوان خود لمس می کنند؟، آقای رئیس جمهور معیشت سخت تر شده و فقرا فقیر تر شده اند، دولتمردان برای رفع رکود، بیکاری، گرانی، چاره اندیشی کنند و بدانند مشکلات اساسی مردم با حاشیه سازی در سخنرانی ها فراموش نمی شود و مردم وعده ها را فراموش نمی کنند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *