۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار / گفتگو

اجرای آگاه سازی پیشگیری معلولیت ها در شهرستان سامان

مارس 3, 2017 در 09:26 توسط

رئیس بهزیستی شهرستان سامان از اجرای آگاه سازی عموم مردم از پیشگیری معلولیت ها در این شهرستان خبر داد.

صدیقه عسگری امروز در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر با بیان اینکه آگاه سازی عموم مردم از پیشگیری معلولیت ها، عمده ارتقای سلامت به شمار می رود افزود: علاقه روز افزون به سلامت شخصی و سیل اطلاعات جدید علمی، ما را نیازمند تامین برنامه های کیفی ارتقای سلامت می سازد.

وی اظهار داشت: در مقاطع مختلف رشد و در سنین مختلف، عوامل گوناگونی در ایجاد معلولیت ها دخالت دارند اما توجه به بررسی های انجام شده به جرات می توان گفت که در دوران جنینی، انسان حساس ترین زمان را از نظر پیدایش معلولیت پشت سر می گذارد.

رئیس بهزیستی شهرستان سامان گفت: اهمیت و تاثیر آموزش همگانی در افزایش سطح آگاهی مردم در جهت پیشگیری از ایجاد معلولیت ها در دوران مختلف زندگی از جمله دوران نوزادی، نوجوانی، جوانی، بزرگسالی و سالمندی کاملا مشخص می شود.

عسگری تاکید کرد: آموزش مستمر و افزایش آگاهی، بهترین ضمانت تامین سلامت مردم بوده و مناسب ترین پاسخ برای پیشگیری از رخدادهای ناخوشایند در این خصوص می باشد.

وی اظهار داشت: از وظایف سازمان بهزیستی افزایش آگاهی آحاد جامعه به ویژه افراد در معرض خطر می باشد که در این راستا تلاش می شود با آگاهسازی در تمام سطوح پیشگیری، در خصوص عوامل معلولیت زا به منظور کاهش میزان بروز معلولیت نقش مطلوبی را ایفا کند.

عسگری با عنوان اینکه اداره بهزیستی شهرستان سامان با همکاری آموزش و پرورش در ماه اخیر اقدام به آگاهسازی 415 نفر از دانش آموزان پایه دهم نمود که در این زمینه با استقبال خوبی همراه بود تصریح کرد: در این راستا تلاش خواهد شد قبل از آغاز سال جدید، اولیا این دانش اموزان نیز تحت پوشش طرح و آگاهسازی قرار گیرند.

رئیس بهزیستی شهرستان سامان خاطرنشان کرد: از اهداف کلی طرح می توان به کاهش میزان بروز و شیوع معلولیت ها از طریق آگاهسازی عمومی و ارتقای سطح سبک زندگی در جامعه و از اهداف جزئی به ارتقای سطح آگاهی و افزایش تعاملات درون و برون سازمانی اشاره کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که بتوان در سال جدید با همکاری دستگاه های اجرایی و مردم فهیم شهرستان سامان قدمی مثبت و ارزنده در جهت کاهش و رشد معلولیت ها برداریم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *