۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب موقت سامان: انتفاضه، حرکت توده های سنگ به دست فلسطین است

فوریه 24, 2017 در 14:56 توسط

امام جمعه موقت شهرستان سامان گفت: در ششمین کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین، رهبر معظم انقلاب اسلامی شفاف تر از هر زمانی پرده از قصه پر غصه جهان اسلام و مظلومیت ملت صبور فلسطین برداشتند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی به تذکر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در درس خارج از فقه خود به مسئولان کشور اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته کشور با مسائل و مشکلات خاصی از جمله سیل، گرد و غبار و قطعی آب و برق در جنوب کشور مواجه بود که متاسفانه بخش قابل توجهی از مردم جنوب کشور صدمه و آسیب جدی دیدند و در معرض مشکلات فراوانی قرار گرفتند.

وی اظهار داشت: وظیفه دولت و سایر نهادهای کشور آن است تا حد توان و با حداکثر امکانات در خدمت مردم باشند و مشکلات را برطرف نمایند.

خطیب موقت سامان با بیان اینکه برخی از مسئولان دست به فرافکنی زده اند و با متوجه کردن مسائل به دیگران، از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می کنند تصریح کرد: این مهم سبب شد که رهبر معظم انقلاب اسلامی تذکر جدی به مسئولان کشور دهند.

حجت الاسلام رضی در بخش دیگری از خطبه ها به اهمیت ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: همین بس که رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصاً به همراه روسای قوا در این کنفرانس حضور یافتند و ضمن ایراد سخنان بسیار مهم راهبردی و اساسی، شفاف تر از هر زمانی پرده از قصه پر غصه جهان اسلام و مظلومیت ملت صبور فلسطین برداشتند.

وی به مفهوم کلمه انتفاضه در بین نمازگذاران پرداخت و ابراز داشت: انتفاضه حرکت توده های سنگ به دست فلسطین است، توده هایی اعم از پیر و جوان، زن و مرد در برابر سربازان رژیم اشغالگر تا دندان مسلح اسرائیلی است تا پیام مظلومیت و اشغال سرزمین خویش را به جهانیان برسانند.

امام جمعه موقت سامان ادامه داد: در تاریخ یک قرن گذشته فلسطین، چندین انتفاضه و قیام مردمی رخ داده است که همگی کوتاه بودند و خیلی زود توسط استعمارگران انگلیس سرکوب شدند، اما در سال 1987 انتفاضه بزرگ موسوم به انتفاضه اول رخ داد.

حجت الاسلام رضی خاطرنشان کرد: انتفاضه دوم یا انتفاضه اقصی در سال 2000 آغاز و تا سال 2005 در پی هجوم به مسجد الاقصی ادامه داشت و انتفاضه سوم یا انتفاضه قدس نیز در اکتبر سال 2015 آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد.

خطیب موقت سامان در بخش دیگری از خطبه ها، به 8 اسفندماه سالروز تاسیس امور تربیتی اشاره کرد و افزود: شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در سال 1359، اقدام به تاسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کردند تا از این طریق فرهنگ اسلامی را گسترش دهند و دانش آموزان را به احترام و عمل به ارزش های اسلامی ترغیب کنند تا به اخلاق پسندیده روحی و شخصیتی دست پیدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: یک معلم باید در نخستین وظیفه خویش در امور تعلیم و تربیت به رشد و سعادت دانش آموزان بیاندیشد، کما اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) در این باره می فرمانید: تربیت شما و تعلیم شما باید همراه هم باشد، این فقط وظیفه معلمین علوم دینی نیست بلکه وظیفه تمام معلمین در هر رشته می باشد.

امام جمعه موقت سامان در بخش دیگری از خطبه ها به 12 اسفند ماه برابر با سوم جمادی الثانی مصادف با سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) به روایت 95 روز  اشاره کرد و ضمن تسلیت این ایام به نمازگذاران و مسلمانان، به ویژگی های بارز و شخصیتی این بانوی بزرگ اسلام پرداخت.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *