۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار / گفتگو

برگزاری طرح سراسری بسیج سلامت نوروزی در شهرستان سامان

فوریه 22, 2017 در 23:35 توسط

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان از برگزاری طرح سراسری بسیج سلامت نوروزی در این شهرستان خبـر داد.

مرتضی خلیلی در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر با بیان اینکه طرح سراسری بسیج سلامت نوروزی در آستانه فرا رسیدن سال نو، هر ساله از ابتدای اسفندماه تا نیمه فروردین ماه برگزار می شود افزود: در این طرح بازرسان شبکه بهداشت اقدام به آموزش کلیه صنوف می پردازند که در این مرحله نخست از صنوف قنادیان سطح شهر آغاز شده است.

وی اظهار داشت: 6 جلسه دیگر با صنوف مختلف در راستای این طرح اجرا خواهد شد که آموزش های لازم در این زمینه به آنان ارائه می گردد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان گفت: در این طرح آموزش هایی از قبیل رعایت نکات ایمنی، مسائل بهداشت فرعی و بهداشت وسایل ابزار کار به صنوف آموزش داده می شود.

وی افزود: کارشناسان بهداشتی در طول این مدت اقدام به بازدید از سایر مراکز بهداشتی درمانی، اماکن، اسکان مسافران، بازدید از محل طبخ و توزیع غذا، تفرجگاه ها، اماکن عمومی و سایر مراکزی که شهروندان و مسافران از محل های مذکور خدمات رسانی می شوند بازرسی و نظارت مستمر صورت خواهد گرفت.

خلیلی ادامه داد: بازرسان در این زمینه اگر مواردی را مبنی بر عدم وجود رعایت اصول بهداشتی در این مراکز مشاهده کردند با قاضی کشیک تعزیزات، اقدام به تکمیل فرم تعزیزاتی می نمایند و اقدامات و برخوردهای قانونی در این خصوص انجام خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: در این خصوص بازدیدهایی یا حضور ادارات  تعزیزات بازرگانی، صنعت معدن و تجارت استان و همچنین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و شبکه دامپزشکی از واحد های مربوطه، پیگیر مسایل آموزشی و بهداشتی خواهند شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان با تاکید بر اینکه خانواده ها از خرید آجیل های مخلوط خودداری کنند تصریح کرد: علی رغم آنکه در برخی از این نوع آجیل ها تقلباتی صورت می گیرد، حتی المقدور به صورت جداگانه خریداری شود.

وی همچنین یادآور شـد: جهت تهیه شیرینی های خشک و تر از مراکز مجاز خریداری شود و از خواروبار فروشی هایی که شرایط بهداشتی را دارا نمی باشند خودداری نمایند.

خلیلی اظهار داشت: شهروندان می توانند موارد غیربهداشتی محصولات را با شماره گیری رایگان و سراسری 1490 و یا شماره 33527484 در شهرستان سامان، به اطلاع شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برسانند تا در اسرع وقت بازرسان ما به محل مربوطه مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *