۰

کل اخبار / نماز جمعه

بیانات خطیب نماز جمعه شهرستان سامان (30 خرداد ۱۳۹۳)

ژوئن 20, 2014 در 16:23 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام سید احمد میردامادی در مصلی مسجد جامع شهرستان سامان برگزار شد.

jame 1

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سامان بــرتـــر»، حجت الاسلام سید احمد میردامادی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های اول نماز جمعه، نمازگزاران را به تقوای الهی، ترک محرمات، انجام وظایف شرعی، اجتماعی و فردی سفارش کردند.

ایشان در ابتدای خطبه نماز جمعه، به دهه نکوداشت مساجد و غبار روبی از خانه خدا اشاره کرد و تصریح کرد: از 20 شعبان لغایت 30 شعبان را به این دهه اختصاص دادند.

ایشان با اشاره به اینکه مساجد در اسلام، قرآن کریم و اهل بیت (ع) حساسیت و فضیلت زیادی دارد اذعان داشت: خداوند مکان هایی که در کره زمین قرار داده است که بعضی از زمین ها و زمان ها اختصاص ویژه به خداوند رحمان و رحیم دارد. (هر چند که همه چیز در این دنیا از آن خداوند رحمان است) و افرادی که مکان هایی را در این وادی آماده سازی می کنند محل و مکان هایی را برای عبادت، بندگی خدا، راز و نیاز و خداپرستی قرار می دهند که این مکان ها، مکان های مقدس مساجد و خانه خداست.

امام جمعه شهرستان سامان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه چون ماه مبارک رمضان در پیش است، در خانه های خدا (مساجد) عبادت و بندگی بیشتر خواهد بود و در این زمینه باید مساجد آمادگی و آماده سازی را در پیش بگیرند. لذا کمک به مساجد از هر نوعی که باشد فضیلت و اجر بسیاری دارد.

خطیب نماز جمعه سامان با اشاره به فرمان خداوند متعادل به ابراهیم و اسماعیل (علیهم السلام) دستور داد خانه مرا برای طواف کنندگان، معتکفین، رکوع کنندگان و… آماده کنند. لذا ما باید در این راستا الگو را سرمشق خود قرار داده و دقت و حساسیت بیشتری را  نسبت به این مکان ها داشته باشیم.

امام جمعه سامان با اشاره به اینکه شرکت و حضور مردم در مساجد باید بیشتر و پررنگ تر باشد تصریح کرد: در روایت است اگر چهل نفر در همسایگی مسجدی باشند ولی حضوری در آن مکان نداشته باشند در روز قیامت همین مکان مقدس از آنها گله مند خواهد کرد.

میردامادی در پایان خطبه های اول نماز جمعه فرمود: در روز قیامت سه چیز از انسان شکایت می کنند: 1. قرآن کریم، 2. مساجد (خانه های خـدا)، 3. انسانی که دارای علم و دانش فراوانیست ولی کسی از معلومیات و تجارب آن بهره ای نمی برد.

خطبه دوم:

حجت الاسلام سید احمد میردامادی، خطیب نماز جمعه سامان در آغاز خطبه دوم، یاد و خاطره شهداء، اموات، درگذشتگان و ذول الحقوق و همچنین علامه شهید محمد بلاحی از علمای بسیار بزرگ، شهید چمـران از شهدای متخصص در زمان 8 سال جنگ حق علیه باطل و روحانی وارسته مرحوم شاه غلامرضا شاه بندری از روستای مارکــده که بر اثر صانحه تصادف به لقاء الله پیوست را گرامی داشتند.

امام جمعه شهرستان سامان در ابتدای خطبه های دوم به یکی از مشکلات شهرستان سامان اشاره کرد و گفت: تصادفات رانندگی و از قبیل اینها یکی از موارد مهم و ضروری در جامعه ماست که رعایت نکردن به اصول ایمنی از طرف مردم و مسئولین باعث ایجاد این حادثه تلخ می شود. لذا در هر جا و مکانی که باعث ایجاد تصادفات جزئی و یا مرگبار می شود، این از بی دقتی و رعایت نکردن مردم و مسئولین است که باید در این راستا پاسخگو باشند و موانع و مشکلات را برطرف نمایند.

خطیب نماز جمعه سامان به گروه تروریستی داعش اشاره کرد و اذعان داشت: گروه تروریستی داعش، گروهیست نادان که با حمایت آمریکا پول و نفت مسلمین را به غارت می برند و ادعای حقوق برای مردم عراق می کنند. لذا گروه داعش گروهی گسستنی و شکست پذیر همچون القاعده خواهد بود.

امام جمعه شهرستان سامان در پایان خطبه های دوم به مشکل کمبود آب شرب در شهرستان سامان اشاره کرد و با اعلام خبر خوش در این راستا تصریح کرد: طبق اعلام معاون مهندسی و توسعه آب و فاضلاب شهری در استان، بزودی تا اوایل ماه مبارک رمضان، با افتتاح تصفیه خانه آب از رودخانه زاینده رود، آب شرب مردمان شریف سامان مهیاء خواهد شد.

(شایان ذکر است نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میردامادی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.)

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *