۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: مسئولین به جای طرح موضوعات حاشیه‌ای به وعده‌های خود عمل کنند

فوریه 17, 2017 در 15:30 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: چند وقتی هست که بحث آشتی ملی در دستور کار روزنامه های زنجیره ای قرار گرفته و حالا معلوم شده ته این حرف به اصحاب نهضت آزادی می رسد، همان جماعتی که امام راحل و عظیم الشان انقلاب اسلامی (ره) در توصیف جنایت هایشان فرموده اند: خطر آنها از منافقین بیشتر و بالاتر است.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملکپـور در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی، به ویژگی های بارز دعا از منظر قرآن کریم اشاره کرد و افزود: دعا در درجه نخست قبل از آنکه به اجابت برسد یک نوع ارتباط مخلوق با خالق یکتاست.

وی اظهار داشت: در دعا کردن ما یک آداب ظاهری، باطنی و حقیقی داریم که در آداب ظاهری اکثر مردم آن را رعایت می کنند و در روایات بیان شده است که از دعا کردن خسته نشوید و بدترین مردم کسی است که از دعا کردن عاجز و ناتوان باشد.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها توجه به در آمد حلال را یکی از مصادیق تقوا برشمرد که می بایست در مصرف آن دقت شود و مطابق حدود و دستورات الهی رفتار و از اسراف جلوگیری شود چرا که خداوند فرهنگ اسراف را در زندگی نمی پسندد.

حجت الاسلام ملکپـور با بیان اینکه یکی از نعمت هایی که به آن توجه نمی شود و یا گاهی حرمت آن نگاه داشته نمی شود نعمت نان است تصریح کرد: در روایات است که سریع ترین گناهانی که خدا زود کفران نعمت می دهد همین نعمت است.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود به 29 بهمن ماه سالروز قیام مردم تبـریـز به مناسبت چهلمین روز تظاهرات کنندگان قم در سال 1356 که در آن روز رژیم پهلوی، مردم تبریز را به خاک و خون کشید اشاره و در این راستا به دیدار مردم خونگرم آذربایجان و تبریز با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در این دیدار رهبری معظم، ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه، مطالبی در رابطه با بحث آشتی ملی مطرح کردند و مطالبی نیز در مورد عملکرد مسئولان در سال اقتصاد مقاومتی و جنگ فرهنگی دشمن بیان داشتند.

امام جمعه سامان به موضوع آشتی ملی اشاره کرد و افزود: در این دیدار حضرت آقا فرمودند: یک عده ای تعبیر «آشتی ملی» را می گویند، این ها به نظر من معنی ندارد، مردم با هم متحدند، چرا می گویید آشتی؟، مگرمردم با هم قهرند؟ بله مردم با کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان با قساوت و بی حیایی جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند قهرند و آشتی هم نمی کنند.

وی اظهار داشت: چند وقتی هست که بحث آشتی ملی در دستور کار روزنامه های زنجیره ای قرار گرفته و حالا معلوم شده ته این حرف به اصحاب نهضت آزادی می رسد، همان جماعتی که امام راحل و عظیم الشان انقلاب اسلامی (ره) در توصیف جنایت هایشان فرموده اند: خطر آنها از منافقین بیشتر و بالاتر است.

حجت الاسلام ملکـپور خاطرنشان کرد: پیشنهاد آشتی ملی از طرف کسانی مطرح می شود که برخی از آنها طبق اسناد غیر قابل انکار موجود در جریان فتنه آمریکایی اسرائیلی در سال 1388 آشکارا نقش پادوهای آمریکا، اسرائیل و انگلیس را برعهده گرفته بودند و مردم در 22 بهمن و حماسه عظیم و مثال زدنی شان یک صدا در سراسر کشور به میدان آمدند و آرزوهای آمریکا و متحدان بیرونی و دنباله روهای داخلی آنها را زیر گام های خودشان لگد مال کردند و نشان دادند مردم به یکدیگر بسیار نزدیک تر و همراه و همزبان تر از آنانند که به نسخه آشتی ملی آن هم نسخه ای که از سوی وطن فروشان پیچیده شده است نیازی داشته باشند.

خطیب جمعه سامان بیان داشت: یک جریان سیاسی در انتخابات سال 88 اعلام کرد که ما رای مردم را قبول نداریم، صندوق رای و آراء مردم تعیین کننده برنده انتخابات نیست، زور ما در خیابان آن هم با کمک اوباما و کشورهای اروپایی با تشدید تحریم های فلج کننده برنده انتخابات است، 8 ماه با مردم و نظام جنگیدند و ملت و رهبری با صبوری و روشنگری چهره واقعی آنها را نشان دادند، اما چرا موضوع آشتی ملی را مطرح کردند، با آنکه می دانند به مردم و نظام ظلم کردند و می دانند راه حل آن توبه است، چرا توبه نمی کنند؟، چون اصلا قصدشان آشتی نیست و قصدشان ادامه فتنه است.

وی ادامه داد: چند روز گذشته خانم موگرینی تحریم های اروپا را برای ایران شدیدتر از آمریکا عنوان کرد که آمریکا به تعهدات خود عمل نکرد و «تقریبا هیچ» در کارنامه این دولت ثبت شد و از آن طرف مردم نسبت به ادامه رکود بیکاری واقعا در تنگنا قرار گرفته اند و مطالبات معیشتی خود و عمل به وعده ها را طلب می کنند.

امام جمعه سامان با بیان اینکه باید یک چیزی این وسط مطرح شود تا افکار عمومی را به ناکجا آباد ببرد و مردم مطالبات خود را فراموش کنند تصریح کرد: حالا چه چیزی بهتر از بحث شیرین آشتی ملی می تواند صورت مسئله فتنه را پاک کند و فتنه گران را طلبکار جلوه دهد؟، چه چیزی بهتر از آشتی ملی که بدعهدی آمریکا فراموش شود و قیافه زشت ترامپ در تداوم ایران هراسی و گزینه نظامی روی میز و وعده های دولت در مورد رفع این دو تهدید در سایه برجام به فراموشی سپرده شود؟

وی ادامه داد: چه چیزی بهتر از آشتی ملی که کسی نپرسد پس این همه آمد و شد اروپایی ها و بستن قراردادها چه نتیجه ای برای رفع رکود و ایجاد اشتغال داشته است؟، همین مسئله ریزگردها و قطعی آب، برق و گاز در خوزستان صدای مردم آن منطقه را درآورده است باید به فراموشی سپرده شود، چون آشتی ملی در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام ملکپـور افزود: به هر حال ملت ایران در 22 بهمن ماه نشان دادند در مقابل دشمن محکم ایستاده اند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مسئولان این حضور پر شور مردم را به حساب گلایه نداشتن آنها از عملکرد مسئولان نگذارند، چرا که مردم از مسائل مختلف مثل تبعیض و کم کاری و بی اعتنایی به مشکلات گلایه مند و ناراحتند، اما برای تحقق اسلام و پیشرفت نظام اسلامی روبروی دشمن ایستاده اند و همانگونه که مقام عظمای ولایت فرمودند هر مسئولی که با مردم و ملت همراه نباشند و در مقابل دشمن ایستادگی نکند و به فکر مردم نباشد مردم او را بدون تردید پس خواهند زد.

امام جمعه سامان در بحث دیگری به وضعیت مراسمات اموات در مسجد جامع و مصلی شهر سامان اشاره کرد و اظهار داشت: اکثر مراسمات اموات در مصلی مسجد جامع سامان برگزار می شود که اگر این مراسمات در مسجد جامع صورت گیرد سبب رفت و آمد خانم هایی که عذر شرعی دارند حرام است و مشکل ایجاد می کند.

وی در این راستا تا اتخاذ تصمیمات نهایی، موقتاً خواستار برگزاری مراسمات اموات آقایان در مسجد جامع و خانم ها در حسینه حضرت آل محمد (ص) شهر سامان شد.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *