۱

کل اخبار / گفتگو

آنفولانزای حاد پرندگان به شهـر سامان رسید

فوریه 17, 2017 در 11:27 توسط

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان از شناسایی آنفولانزای حاد پرندگان در شهر سامان خبر داد.

مرتضی خلیلی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر با بیان اینکه آنفولانزای حاد پرندگان در شهرک ابوذر شهر سامان شناسایی شده است افزود: با مثبت ارزیابی کردن آزمایشات، این نوع بیماری در شهر سامان مشاهده شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون تیم های دامپزشکی و نیروی انتظامی وارد عملیات شدند که تیم دامپزشکی در حال معدوم سازی طیور در منطقه شده است.

خلیلی افزود: در شهرستان سامان از شانزدهم بهمن ماه جاری گزارشی از تلفات برخی از طیور اعلام و مشاهده شده است که اولین تلفات در روستای گرمدره و سپس روستای یاسه چای از توابع بخش زاینده رود سامان بود و در تعدادی از روستاهای تلفات وجود داشت که موارد مثبت مبنی بر وجود آنفولانزا در آن مناطق مثبت ارزیابی نشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سامان با تاکید بر اینکه لازم است مردم مطلع باشند که استفاده از طیور در مناطقی که آنفولانزای مثبت ارزیابی شده است می تواند تهدیدی برای پرورشگاه های مرغ صنعتی و خانگی و همچنین ممکن است سلامت انسان را تهدید و به خطر بیاندازد، تصریح کرد: در مناطقی که مردم تلفات پرندگان و یا حیوانات را مشاهده کردند از تلف شدن و یا لاشه هر نوع طیور و یا هر نوع حیوانی که ممکن است به این بیماری مبتلا شده باشند را به نزدیکترین دامپزشکی و یا مرکز بهداشت اطلاع دهند تا اقدام به نمونه‌برداری و آزمایش آنها شود و اگر وضعیت آزمایش آن منطقه مثبت ارزیابی شود اقدام به امحای کلیه پرندگان و طیور منطقه خواهیم نمود.

وی یادآور شد: استان چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه های بزرگ چون کارون، زاینده رود و دز و داشتن چندین تالاب مطرح کشور، بهترین زیستگاه برای پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبی است.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

+

۱ دیدگاه

  1. Samani

    on فوریه 17, 2017 - پاسخ

    انفولانزا پرندگان چه علایمی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *