۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار / گفتگو

تکمیل زیرساخت های گردشگری در پل تاریخی زمانخان سامان

فوریه 15, 2017 در 15:30 توسط

شهردار سامان از تکمیل زیرساخت های گردشگری پل تاریخی زمانخان در شهرستان سامان خبر داد.

یزدان آقاخانی امروز در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر با بیان اینکه هر ساله ما بیشترین مسافر و گردشگر را در شهرستان سامان و به خصوص در شهر سامان و پل تاریخی زمانخان داریم افزود: جلسات متعددی هر ماه پیرامون مسائل و مشکلات شهر سامان با رویکرد مسافر پذیر بودن گردشگران به پل تاریخی زمانخان برگزار می شود.

وی اظهار داشت: با توجه به میزان گردشگران که در سال جاری به این شهرستان سفر کردند امسال نیز پس از طی مراحل قانونی و از طریق روزنامه های کشوری، استانی و روزنامه رسمی قوه قضائیه، پل تاریخی زمانخان را به مزایده گذاشتیم که به حمدالله با قیمت بسیار مناسبی یک شرکت، برنده این مزایده شد که تاکنون 3 جلسه هماهنگی با این شرکت برنده برگزار شده است که مقرر گردیده ساماندهی مناسبی را در حاشیه این پل تاریخی در مدت یک سال به انجام برساند.

شهردار سامان خاطرنشان کرد: پیشتر تعدادی از غرفه های غیر اصولی در این مکان تفریحی نصب شده بود که پس از تخریب این غرفه‌ها، اقدام به نصب 6 غرفه جدید و استاندارد در دسترس دید مردم، نیروی انتظامی و کمیته های نظارتی تعبیه شده است.

وی ادامه داد: یکی از این غرفه ها به دلیل مسافت زیاد مسافران سالخورده و سالمند تا مسجد پل زمانخان آن را به نمازخانه اختصاص داده ایم و 5 غرفه دیگر نیز جایگزین غرفه های قبلی خواهند شد.

آقاخانی تصریح کرد: توافقی که با پیمانکار جدید پل زمانخان منعقد شده است مقرر گردیده حداکثر تا پانزدهم اسفندماه جاری، سایر غرفه های غیر اصولی در این مکان تخریب شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری سامان علاوه بر آسفالت سازی ضلع های شمالی و جنوبی مجتمع تفریحی پل زمانخان، اقدام به ساماندهی تاسیسات آبرسانی و برق رسانی مجهز این مجتمع نموده است افزود: تأسیسات آب در این مکان پیشتر به صورت روکار بود که هم اکنون با ساماندهی این نوع تاسیسات، آن را به صورت توکار به انجام رسانده ایم و در رابطه با ساماندهی برق رسانی نیز پیشتر از طریق دو کنتور، برق این مجتمع تامین می گردید که هم اکنون با نصب یک کنتور مجزا، عملیات برق رسانی این مجتمع تفریحی به صورت مطلوب به انجام رسیده است.

شهردار سامان اعتبارات هزینه شده در جهت ساماندهی کل مجتمع تفریحی پل زمانخان را بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در راستای ساماندهی پل زمانخان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری و بنا به دستور استاندار، اعتبارات دولتی در این خصوص تخصیص داده شده است که اقدامات مطلوبی در این زمینه از جمله احداث سرویس های بهداشتی استاندارد شکل گرفته است.

وی گفت: یکی از معضلات اساسی در این مجتمع تفریحی، تأسیسات آب رسانی مطلوب و عدم وجود سرویس های بهداشتی مناسب بود که هم اکنون این نوع رفاهیات در این مجتمع گردشگری به حد مطلوب رسیده است.

آقاخانی عدم وجود پارکینگ مناسب را در این مجتمع تفریحی یادآور شد و افزود: این مکان تفریحی دارای 29 جریب زمین در حاشیه ی پل تاریخی زمانخان و در منطقه شرکت رفاه گستر می‌باشد که با مکاتباتی که با استاندار و معاون عمرانی ایشان مبنی بر تملک این مقدار زمین به انجام رسیده است، اگر این میزان زمین به شهرداری اختصاص داده شود مشکلات و معظلاتی در زمینه ایجاد ترافیک و عدم وجود پارکینگ در این مکان تفریحی وجود نخواهد داشت.

شهردار سامان تصریح کرد: این شهرداری تمامی زیرساخت‌های گردشگری پل زمان خان را به انجام رسانده است که در همین راستا از تمامی مسافران و گردشگران دعوت می شود به  شهرستان توریستی و گردشگری سامان که دالان و ویترین استان چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود، سفر کنند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *