۰

اجتماعی و فرهنگی / کل اخبار / گفتگو

مدرسه خیری در شهرستان سامان تاسیس خواهد شد

فوریه 14, 2017 در 18:45 توسط

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان از تاسیس ساخت مدرسه خیری در شهرستان سامان خبر داد.

 

محمد دهقانی در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر، با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه ساز با تفکر ساخت کلاس ایده نوسازی و تجهیز مدارس کشور و کمک به دانش آموزان منطقه برگزار شده است افزود: با توجه به ایده جدید اداره کل نوسازی مدارس استان چهارمحال و بختیاری، ساخت یک کلاس یا ساخت یک مدرسه توسط چند خیر یک ایده جدیدی در شهرستان سامان است.

وی اظهار داشت: در شهرستان سامان با توجه به وجود مشکلات مالی مردم، خیرین توان ساخت یک مدرسه بزرگ را ندارند و لذا تعدادی از مهندسین این شهرستان در ساخت یک کلاس درس مشارکت خود را اعلام کردند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان با بیان اینکه تعدادی از خانواده‌های افرادی که در راهیان نور به لقاء الله پیوستند طی جلسه ای با خانواده های این افراد مقرر شد به یاد و خاطره این عزیزان سفر کرده در جهت ساخت یک کلاس درس، هر خانواده مشارکت خود را داشته باشد و عنوان مدرسه را با نام راهیان نور نامگذاری کنیم.

وی ادامه داد: سایر خیرین نیز قول مساعد دادند به هر شیوه در ایجاد ساخت یک کلاس و یا مدرسه مشارکت لازم را داشته باشند و مسئولین و همشهریانی هستند که در خارج از این شهرستان ساکن می باشند و دارای تمکن مالی و مسئولیت های اجتماعی در سطح کشور می باشند که به همین جهت از آنها در این راستا کمک گرفتیم و آنها نیز در این زمینه قول مساعد دادند برای اولین بار توسط خیرین شهرستان سامان کلنگ یک باب مدرسه در این شهرستان زده خواهد شود که بتوانیم در این زمینه فرهنگ سازی نمائیم.

دهقانی با تاکید بر اینکه از کمک ها و پتانسیل های شهرستان می باست کمک گرفت تصریح کرد: یک جشنواره خیرین مدرسه ساز در بخش مرکزی سامان در دهستان شوراب صغیر و همچنین دو جشنواره خیری نیز در بخش زاینده رود به میزبانی دهستان های هوره و چم چنگ برگزار می شود.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان سامان افزود: هم اکنون تراکم کلاسهای ابتدایی ما به 33 نفر رسیده است و بسیاری از دانش آموزان ما در خارج از شهرستان مشغول به تحصیل می باشند که این مهم از نیازها و ضروریات است که آموزش و پرورش با مشارکت خیرین این کار را انجام دهد.

وی یادآور شد: با توجه به افزایش اعتبارات نوسازی مدارس، این میزان اعتبارات کافی نیست و لذا کمک بیشتر خیرین را می طلبد که بتوانیم در توسعه و ساخت مدارس کوشا باشیم.

دهقانی افزود: در روزهای آتی کلنگ زنی ساخت مدرسه خیری شهرستان سامان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به زمین زده خواهد شد.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *