۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب موقت سامان: بررسی داده ها و ستانده ها در برجام، راز سخنان آمریکا قابل درک است

ژانویه 20, 2017 در 17:00 توسط

امام جمعه موقت شهرستان سامان گفت: راه جمهوری اسلامی ایران و راه دشمنان جمهوری اسلامی عوض نشده است، لذا در این کشور هر اتفاقاتی که بیافتد می تواند برای امروز و آینده کشور عبرت آموز باشد.

IMG_7966 (Copy)

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در شهرستان سامان، ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی به اول بهمن ماه 1343 سالروز اعدام انقلابی حسنعلی منصور اشاره کرد و افزود: وی از اسفندماه سال 42 تا بهمن 43 نخست وزیر ایران بود که حزب سیاسی ایران نوین را دایر نمود و عامل اجرای قانون ننگین کاپیتولاسسون بود که توانست قانون را به مجلس ببرد.

وی در ادامه اظهار داشت: حسنعلی منصور مجری طرح تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال 1343 بود که در اول بهمن ماه سال 43 در مقابل مجلس شورای ملی مورد هدف گلوله محمد بخارائی قرار گرفت و به هلاکت رسید.

خطیب موقت سامان به تهاجم گروهک و اتحادیه کمونیست های ایران به شهر آمل در 6 بهمن سال 1360 اشاره کرد و بیان داشت: ضد انقلابیون مسلح در قالب اتحادیه کمونیست ها با جمع آوری تمام امکانات و نیروهای خود در این روز به شهر آمل حمله کردند تا به گمان خویش آن را مرکز حمله های بعدی در خطه شمال ایران قرار دهند و در جریان آن، مزدوران آمریکا به شهر حمله کردند و سپاه، بسیج و دادگاه انقلاب اسلامی آن شهر را مورد هدف قرار دادند که نیروهای رزمنده و مردمی انقلاب این شهر، در اندک زمانی تهاجم ضد انقلاب را دفع کردند و با صدای اولین شلیک، ندای الله اکبر را در خانه های خود طنین انداز کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر چه تعدادی از اهالی آنان به شهادت رسیدند ولی تعداد بسیار از مهاجمین نیز به هلاکت رسیدند و تعدادی اسیر و مابقی آنها از جنگلها پراکنده شدند.

حجت الاسلام رضی با عنوان اینکه حماسه مردم آمل در 6 بهمن سال 1360 آنچنان تعیین کننده بود که امام خمینی (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود از آن به نیکی یاد کردند افزود: این حادثه هر چند از سوی مردم آمل شکل گرفت اما به عنوان سندی بر وفاداری ملت به آرمان های انقلاب اسلامی در تاریخ ثبت و ماندگار شد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان سامان در این راستا به سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و از منظر ایشان شهر آمل را شهر هزار سنگر نامیدند و این قضیه آنقدر دارای اهمیت بود که امام بزرگوار ما آن را در وصیت نامه تاریخی خود مندرج کردند و آن را به یادگار گذاشتند تا فراموش نشود.

وی با بیان اینکه حوادث تاریخی دارای درس و عبرت های فراوانی هستند تصریح کرد: قضایای جاری بر یک ملت، قضایایی هستند که در برهه های مختلف غالباً تکرار می شوند.

حجت الاسلام رضی افزود: امروز 38 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و 35 سال از زمان حماسه مردم آمل می گذرد اما راه جمهوری اسلامی ایران و راه دشمنان جمهوری اسلامی عوض نشده است، لذا در این کشور هر اتفاقاتی که بیافتد می تواند برای امروز و آینده کشور عبرت آموز باشد.

امام جمعه موقت سامان در ادامه خاطرنشان کرد: در قضیه برجام نیز ما باید عبرت بگیریم و هیچ اعتمادی نباید به آمریکا داشته باشیم، دشمنی آمریکا با ما سر مسئله هسته ای، موشکی و حقوق بشر نیست بلکه آنها با اصل نظام، اصل ولایت فقیه و اصل اسلام دشمنی دارند و این موارد همه بهانه اند.

وی در این راستا افزود: مسئولان فعلی کاخ سفید نه تنها هیچ عجله ای برای عمل به تعهدات خود ندارند، بلکه آشکارا در همین یک سال گذشته بیش از 10 قانون فدرال و ایالتی که آخرین آنها قانون آسیا بود که در راستای تحریم بیشتر ایران و نقض برجام علیه کشور ایران اعمال کردند.

حجت الاسلام رضی در ادامه بیان داشت: به دولت آمریکا و تیم ترامپ هم توصیه می کنند که آن را به عنوان سرمایه و بزرگترین دستاورد سیاست خارجی اوباما که توانست ایران را متوقف کند حفظ نماید.

امام جمعه موقت سامان با عنوان اینکه ده ها مقام سابق دولتی و نظامی به ترامپ نامه نوشتند و خواستار حمایت و پشتیبانی از گروهک منافقین در مقابله با جمهوری اسلامی ایران شدند افزود: با یک حساب سرانگشتی و بررسی داده ها و ستانده ها در برجام، راز سخنان آمریکا قابل درک است چرا که در قبال 13 هزار سانتریفیوژ، بتن ریزی قلب راکتور اراک، تغییر کاربری فردو، تعلیق غنی سازی 20 درصد، انفعال ذخائر استراتژیک انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتدال ادعائی نیست که تنها بر زبان جاری شود بلکه راه و روشی است که در عمل باید شاهد جاری شدن آن باشیم.

حجت الاسلام رضی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه دردناک آتش سوزی و فرو ریختگی ساختمان پلاسکو در تهران اشاره کرد که این مهم مایه اندوه، تاسف و نگرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی، همه مردم و مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی خاطرنشان کرد: شهامت و فداکاری آتش نشانان برای نجات مردم کار بسیار بزرگی بود، ما از خداوند متعال صبر و اجـر برای بازماندگان آنها و شفای عاجل آنهایی که در بیمارستان ها بستری هستند و در این حادثه مصدوم شده اند را خواستاریم و برای آن عزیزان دعا می کنیم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *