۰

کل اخبار / گفتگو

فرماندار سامان: بهره‌گیری از خردجمعی ویژگی شورای آموزش و پرورش است

ژانویه 14, 2017 در 23:40 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: شورای آموزش و پرورش با بهره‌گیری از خرد جمعی با استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در جهت ارتقاء فعالیت‌های این نهاد تربیتی عمل می‌کند.

1306

سعید صالحی اردلی در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر، اظهار کرد: شورای آموزش‌ و پرورش به عنوان بالاترین نهاد تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری نظام آموزش و پرورش و یک نهاد فراگیر و فرابخشی است.

وی افزود: شورای آموزش و پرورش با اولویت قرار دادن برنامه‌های کاربردی سیستم تعلیم و تربیت در صدر نیازهای جامعه، اقدامات لازم را به عمل می‌آورد.

فرماندار شهرستان سامان بیان کرد: وجود چنین ساختاری در آموزش و پرورش در سطوح منطقه‌ای و استانی با حضور اعضای مدیران ارشد اجرایی شهرستان، سبب می‌شود تا مشارکت فکری و امکانات شهرستانی و حتی استانی در جهت حل مسائل و رفع مشکلات تعلیم و تربیت و اصلاح توسعه و نوسازی آن به کار گرفته شود.

صالحی ادامه داد: شاخصه مهم شورای آموزش و پرورش  این است که با بهره‌گیری از خرد جمعی و مشارکت‌های مردمی با استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دستگاه‌های اجرایی در جهت ارتقاء فعالیت‌های بزرگترین دستگاه اجرایی و فرهنگی کشور در کانون توجهات و تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه 26 دی ماه سال 1372 مجلس شورای اسلامی قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش را تصویب نمود، تصریح کرد: با عمومی کردن مسائل آموزش و پرورش زمینه حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم‌گیری در این بخش مهیا می‌شود.

فرماندار شهرستان سامان خاطرنشان کرد: شورا یک مرجع تصمیم‌گیری و اجرایی است، بنابراین توجه و مشارکت همگانی دستگاه‌های مسئول عضو شورا خواهد توانست از همه مشکلات پرده بردارد و به شناسایی آنها همت گمارد و ظرفیت‌ها را در خدمت توسعه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی قرار دهد.

وی ادامه داد: با این دیدگاه  می‌توان چنین پنداشت که استفاده بهینه از اعتبارات و امکانات موجود و مساعدت سایر نهادها و افزون بر آن اعتمادی که مردم نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت دارند، بسیار سازنده و کارگشا خواهد بود.

صالحی با اشاره به اینکه گرامیداشت هفته تشکیل شوراهای آموزش و پرورش فرصت مغتنمی است تا ضمن قدردانی از اهتمام و مساعدت خیرین، اعضا، اولیاء، و دانش‌آموزان، از زحمات و تلاش‌های بی‌وقفه تمامی فرهنگیان دلسوز و بصیر و مدیران توانمند شهرستان سامان تقدیر و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *