۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب موقت سامان: توطئه استعماری کشف حجاب از پلیدترین ترفندهای دشمنان اسلام بود

ژانویه 6, 2017 در 15:45 توسط

امام جمعه موقت شهرستان سامان گفت: نگذاریم حافظه ملت ما و به خصوص نسل انقلابی ما و جوانان از توطئه های انگلیس پاک شوند.

IMG_1006 (Copy)

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین عباس رضی در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در شهرستان سامان ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به اجرای توطئه کشف حجاب در 17 دی ماه سال 1314 اشاره کرد و افزود: یکی از پلیدترین ترفندهای دشمنان اسلام، توطئه استعماری کشف حجاب بود که در تاریخ معاصر کشورمان به شکل رسمی و قانونی اتفاق افتاد.

وی اظهار داشت: انگلیس آن پدر پیر استعمار که در آن دوران از بزرگترین ابر قدرتها و از دشمنان سرسخت اسلام به شمار می رفت با طرح کودتای سوم اسفندماه سال 1299 و روی کار آوردن رضاخان، در صدد به اجرا درآوردن اسلام زدایی و جایگزین ارزش های غربی در جامعه بود.

خطیب موقت شهرستان سامان در ادامه افزود: اگر در آن زمان رضاخان قصد داشت به اجبار، فرهنگ زندگی ما را تغییر دهد، اما اکنون دشمن با این جنگ نرم در صدد انجام این کار است و تا حدودی هم موفق شده است.

وی اظهار داشت: نگذاریم حافظه ملت ما و به خصوص نسل انقلابی ما و جوانان از توطئه های انگلیس پاک شوند، که اخیراً نیز رسانه های بیگانه و ضد انقلاب و همچنین در فضاهای مجازی ضمن تخریب کردن قوه قضائیه تلاش می کنند که افکار و اذهان عمومی مردم را نسبت به این قوه تضعیف کنند.

حجت الاسلام رضی در ادامه عنوان کرد: انتشار مضمون (هجمه به قوه قضائیه تا انتخابات) توسط مسعود بهنود از عناصر بی بی سی و ضد انقلاب شیوع پیدا کرد که ایشان از عوامل سایت دولتی بی بی سی انگلیس این روزها خواستار برجسته کردن حمله به قوه قضائیه در ماه های نزدیک به انتخابات شده است.

امام جمعه موقت سامان گفت: بعد از شکست آنها در فتنه 88 و دستگیری 5 تن از عوامل آنان در سال گذشته که ماموریت داشتند در آستانه انتخابات 96 و عضویت در بی بی سی، اهداف اتاق فکر لندن را پیاده کنند و شکستی که در 9 دی 1388 خوردند، تاکتیک خودشان را تغییر دادند و به جای تشویق مردم به آشوب، شروع به تضعیف نهادهای انقلابی کردند.

وی اذعان داشت: از آنجایی که قوه قضائیه در آن سالهای متوالی سد راه عوامل این شبکه بودند، در واقع می خواهند با تخریب قوه قضائیه شکست های گذشته و ضربه های سنگین را دستگاه قضاء به آنها وارد کرد را جبران کنند.

حجت الاسلام رضی با ابراز اینکه مردم ما همیشه هوشیار هستند و مجال سوء استفاده به این شبکه ها را نخواهند داد افزود: بعضی از مسئولین هم نباید در مقام سخنرانی خود یک سری حرف هایی بزنند که توجه به آثار و تبعات آن ندارند و دشمن از این حرف ها و موضع گیری ها بهره برداری می کند و در این راستا قوای سه گانه نیز باید با هم متحد و همدل باشند و مشکلاتشان را خودشان رفع کنند.

امام جمعه موقت سامان در بخش های دیگری از سخنان خود هشتم ربیع الثانی سالروز میلاد باسعادت امام حسن عسگری (ع) را یادآور شد و ضمن تبریک پیشاپیش این روز به مسلمانان جهان، به ویژگی های بارز این امام همام پرداخت.

حجت الاسلام رضی در خطبه های این هفته به قیام خونین طلاب و مردم قم در 19 دی 1356 اشاره کرد و افزود: بعد از شهادت مشکوک آیت الله سید مصطفی خمینی (ره) فرزند امام راحل (ره) در آبان 56 شتاب ویژه ای به حرکت انقلاب اسلامی بخشید و قیام خونین 19 دی شکل گرفت.

وی ادامه داد: مجالس یادبود متعددی در سراسر کشور برگزار شد و در پی این مجالس، تظاهرات گسترده ای بر ضد رژیم شاه به راه افتاد و بار دیگر امام خمینی (ره) به عنوان رهبر حرکت اسلامی در جامعه مطرح گردید.

خطیب موقت سامان در پایان به 10 ربیع الثانی سالروز وفات کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (س) اشاره کرد و ضمن تسلیت پیشاپیش این روز به نمازگزاران، به ویژگی های بارز این این بانوی بزرگوار اسلام پرداخت.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *