۰

کل اخبار / هنری

تحقق اصل 44 قانون اساسی در اولویت کاری فنی و حرفه‌ای شهرستان سامان

ژانویه 3, 2017 در 21:39 توسط

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سامان از تحقق اصل 44 قانون اساسی به عنوان اولویت کاری اداره فنی و حرفه‌ای این شهرستان یاد کرد.

arm_4-436x333

محمد بنی طالبی در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر با اشاره به آثار ترویج مهارت‎آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‎ای در جامعه، رشد اقتصادی عدالت‎محور، افزایش بهره‎وری، کاهش هزینه‎های تولید، افزایش رفاه اجتماعی و امید به جامعه را بخشی از اهداف این مرکز دانست.

وی اظهار داشت: میزان آموزش های ارائه شده توسط این مرکز در تمامی بخش های آموزشی اعم از مرکز ثابت، آموزش توانمندسازی روستائیان، آموزش صنایع و اصناف بوده است که این میزان آموزش ها از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه بالغ بر 89 هزار 765 نفر ساعت بوده است.

بنی طالبی خاطرنشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در مرکز شهرستان سامان در رشته هایی از قبیل لوله کشی و نصاب وسایل بهداشتی، جوشکاری، تعمیر تلفن همـراه ، طراحی و ساخت تابلوهای روان، تعمیر لوازم خانگی، کارآفرینی، پرورش قارچ، زعفرانکاری، اسانس گیری از گیاهان دارویی، کیف دوزی، بافت پوشاک، راسته دوزی، مانتو دوزی، شلوار دوزی، دوخت لباس زنانه، قلاب بافی چرم و جیر، سرمه دوزی سنتی، گلیم بافی، تابلو فرش، طب سنتی، پرورش گیاهان آپارتمانی، طراحی کفش، زیورآلات چوبی و زیورآلات مفتولی به علاقمندان و افرادجویای کار ارائه شده است.

وی به تحقق اصل 44 قانون اساسی در ایجاد دو شاخصه علم و مهارت در شهرستان سامان اشاره کرد و اذعان داشت: این امر در انجام برخی از امور به دست بخش خصوصی در شهرستان سامان محقق شده است و تعداد 5 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای به صورت فعال هم اکنون در حال آموزش برخی از حرفه ها از جمله رایانه، آرایشگری و خیاطی به علاقمندان و افرادجویای کار هستند و در راستای حمایت از این بخش رشته هایی که در این آموزشگاه ها ارائه می شوند در مراکز دولتی ارائه نمی شوند.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان سامان با اشاره به اینکه آموزش های ارائه شده در مرکز فنی و حرفه ای در جوار دانشگاه های این شهرستان ارائه می شوند، تصریح کرد: در حدود 20 الی 25 درصـد کارآموزان این مرکز فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی به میزان عملکرد این مرکز در 10 ماهه نخست سالجاری اشاره کرد و اظهار داشت: با عنایت به اجرای طرح توانمندسازی روستائیان و عشایر و نیز انتخاب بخش هوره به عنوان روستای هدف این طرح در سالجاری، بیشتر آموزش های روستائیان در بخش هوره مرکز بخش زاینده رود سامان ارائه می شود.

بنی طالبی میزان آموزش های مهارتی در شهرستان سامان را یادآور شد و افزود: از آنجا که استقبال خواهران از دوره های مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان بیشتر از برادران است، 60 درصـد آموزشهای ویژه را خواهران و 40 درصـد را برادران برخوردار شده اند.

وی عنوان کرد: با توجه به طرح رهگیری که در پایان هر فصل از سال توسط این مرکز انجام می شود، از ابتدای سالجاری تاکنون حدود 19/5 درصـد از کارمندان مرکز پس از طی دوره های مهارتی و اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای از این مرکز جذب بازار کار شده اند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *