۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: بی‌بصیرتی برخی خواص به شکل گرفتن فتنه کمک کرد

دسامبر 30, 2016 در 15:24 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: بی‌بصیرتی برخی خواص به شکل گرفتن فتنه 88 کمک کرد.

Malekpour 5

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام والمسلمین محسن ملکپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سامان که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی اظهار کرد: از حضور پرشور همه مردم شهرستان سامان و دست‌اندرکاران برگزارکننده این گردهمایی بزرگ در 9 دی تقدیر می‌کنم.

امام جمعه سامان افزود: جبهه استکبار به دنبال تأمین منافع مالی و دنیایی خود است، بنابراین سعی می‌کند یک خودمشغولی در ملت‌ها به خصوص در جهان اسلام ایجاد کند، بلکه رژیم صهیونیستی در یک حاشیه امن قرار بگیرد.

حجت الاسلام ملکپور با اشاره به شیطنت‌های استکبار در جهان اسلام، تبیین کرد: جنایات استکبار در دوران 36 ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی بر همه روشن است، دست شوم استکبار را در ایجاد فتنه‌های گوناگون و دخالت‌های آشکار در امور کشورمان می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن از هر توطئه و فتنه‌ای که در چنته داشته، دریغ نکرده است، تصریح کرد: نمونه بارز آن، فتنه سال 88 و این کودتای مخملی و رنگین آمریکایی بود که با بی‌بصیرتی برخی خواص و کمک همه‌ سیلی‌خوردگان از نظام و انقلاب شکل گرفت.

 

حضور مردم، توطئه دشمن را خنثی کرد

امام جمعه سامان بیان کرد: به برکت شناخت و بصیرت این مردم، حماسه 9 دی رقم خورد و طرحی که چندین سال روی آن کار شده بود، برای آن نیرو پرورش دادند و هزینه کردند با حضور به موقع مردم در صحنه خنثی شد و پوزه دشمنان داخلی و خارجی به خاک مالیده شد.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که الان این نظام احتیاج دارد، بصیرت‌افزایی، وحدت، یکپارچگی و دوری از تفرقه و دو‌قطبی‌سازی است، عنوان کرد: در تاریخ اسلام که نگاه می‌کنیم، آنجایی که مردم بصیرت نداشتند، امام معصوم تنها مانده است و آن چیزی که فتنه، خوارج را به وجود آورد و امیرالمومنین را آن طور زیر فشار قرار داد و قدرتمندترین آدم تاریخ را آن گونه مظلوم کرد، نداشتن بصیرت بود.

خطیب جمعه سامان با اشاره به اینکه زمانی که مردم هوشیار و بصیر نباشند، دشمن با پخش یک شایعه مردم را جذب می‌کند، اظهار کرد: الحمدلله ملت ما فتنه را خوب شناختند؛ اگرچه در سال 88 فتنه‌گران و حامیان آنها به کشور خیانت کردند و برخی از عناصر همین‌ها در سال 88 و بعد از آن از مسؤولان آمریکایی خواستند که تحریم‌ها را زیادتر کنند تا به تصور خودشان ملت ایران را به خاطر حمایت از انقلاب و اسلام تنبیه کنند.

حجت الاسلام ملکپور بیان کرد: در همین روزهای اخیر هم جمعی 30 نفره از همین خائنان به ملت ایران نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور منتخب و جدید آمریکا نوشتند که با تحریم بیشتر ملت ایران از این فتنه‌گران حمایت کنند و این خائنان تصور می‌کنند اگر ملت ایران تحت فشار اقتصادی قرار بگیرد، از این عناصر خائن طرفداری می‌کند.

وی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس دستگاه قضا که بیان کرده بود از منظر حقوقی پرونده فتنه 88 همچنان باز است، توضیح داد: این صحبت به این دلیل مطرح شده است چون عده‌ای هنوز متوجه جرم خودشان نشده‌اند و عده‌ای هنوز در فتنه بودن آن وقایع سال 88 شک می‌کنند.

 

نامه تاریخی امام(ره) به گورباچوف از سندهای مهم سیاسی قرن است

خطیب نماز جمعه سامان با اشاره به سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف رهبر شوروی سابق، ادامه داد: نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف یک نامه‌ای است که شکل گرفته از مکتب وحی و الهام از معارف قرآنی و سنت انبیای الهی بود.

وی افزود: امام در آن نامه با پیشگویی از آینده کمونیسم آنها را از افتادن در نظام سرمایه‌داری جهان غرب بر حذر داشت و راه نجات جامعه جهانی را بازگشت به فطرت خداجویی معرفی کرد که این پیام از آموزه‌های قرآن کریم است.

حجت الاسلام ملکپور با اشاره به اینکه نامه تاریخی حضرت امام از سندهای مهم سیاسی قرن است، بیان کرد: مفاد این نامه از جمله فروپاشی کمونیسم و اینکه شوروی اگر به غرب اتکا کند خسارت می بیند، اثبات شد و بعدا به حقیقت پیوست و امام خمینی(ره) در این نامه تلاش کردند به گورباچف بفهمانند اسلام و ارزش‌های دینی ماندگارند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *