۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: سطحی‌نگری و جهل در دین از ناحیه اشخاص و تشنگان قدرت بیشترین صدمه را به امت اسلام وارد کرده است

دسامبر 16, 2016 در 15:08 توسط

امام جمعه سامان گفت: سطحی نگری و جهل در دین از ناحیه اشخاص و گروه های دنیا طلب و تشنگان قدرت، یشترین صدمه را به امت اسلام وارد کرده است.

Malekpour 5

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن ملکپور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سامان اظهار کرد: سطحی نگری و جهل در دین از ناحیه اشخاص و گروه های دنیا طلب و تشنگان قدرت، بیشترین صدمه را در طول تاریخ به امت اسلام وارد کرده و جنگ نهروان، صفین و جمل را نیز این‌گونه افراد تدارک دیده اند، همان‌هایی که بعدها به ناکثین، قاسطین و مارقین شناخته شدند و باعث شدند ظرفیت و انرژی فراوانی از امت اسلام که می‌توانست خرج وحدت و انسجام و عزت و پیشرفت بشود کاهش یابد.

وی بیان کرد: اگرچه آن‌هایی که فتنه داعش و تکفیر را در منطقه ایجاد کردند و در برابر مجاهدت‌ها و مقاومت‌های ملت‌های مسلمان و مظلوم با شکست روبرو شدند اما این اقدام سبب شد بسیاری از مسلمانان چه شیعه و چه سنی در آتش جنگ نیابتی بسوزند و خسارت‌های جبران‌ناپذیری به وجود بیاید.

حجت الاسلام ملکپور گفت: سؤال این است که این آتش‌بازی‌ها و نزاع‌های خونین به سود چه قدرت‌ها و جریان‌هایی است؟ فقط و فقط به سود رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا و انگلیس و این چند کشوری که در منطقه دنباله‌رو آن‌ها هستند و همه دارند امنیت رژیم اشغالگر قدس را تأمین و بازاری برای به فروش رساندن سلاح‌های خود ایجاد می‌کنند.

وی عنوان کرد: سابقه انگلیس این روباه پیر نشان می‌دهد که چرخ حیات و قدرتش تنها با دامن زدن به اختلاف و ایجاد تنش در بین دولت‌ها می‌چرخد و در مورد سخنانش، که قابل تأمل و دارای پیام‌های فتنه‌انگیز است نباید به آسانی از کنار آن عبور کرد چرا که نخست‌وزیر انگلیس گفته امنیت کشورهای عربی امنیت انگلیس است و ما خطر ایران بر منطقه را بزرگ می‌بینیم.

حجت الاسلام ملک پور تصریح کرد: نخست وزیر انگلیس در این نشست ابراز داشته که امنیت کشورهای عربی امنیت انگلیس است.

وی با بیان اینکه نخست وزیر انگلیس در ادامه این نشست گفته است: انگلیس به شراکت راهبردی خود با کشورهای منطقه پایبند است و دوشادوش این کشورها به مقابله با خطری (ایران) می‌پردازد که آن‌ها را تهدید می‌کند، اظهار داشت: البته این سخنان دور از انتظار ما نبود چرا که مقام‌های انگلیسی سابقه سیاه استعماری داشته و وقتی در فتنه 88 حمایت جدی خود را از فتنه‌گران نشان داد، مجلس شورای اسلامی در سال 1390 با اکثریت قاطع آرا به کاهش روابط با انگلیس رأی داد اما زمانی که دولت یازدهم آمد این مصوبه مجلس را نادیده گرفت و این بار نیز مسئولان انگلیسی پاسخ اعتماد دولت تدبیر و امید را با خباثت دادند که در نوع خود کم نظیر است و نشان داد این رژیم هیچ‌گاه از ماهیت استعماری‌اش فاصله نگرفته که لازم است دولت پاسخی درخور به این گستاخی‌ها بدهد.

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به پیروزی حلب تشریح کرد: آن روزی که هیچ‌کس جرأت دفاع از سوریه و  بشار اسد را نداشت رهبر عظیم‌الشان انقلاب با اتکا به نصرت الهی فرمودند، اسد باید بماند و پیروزی از آن ملت سوریه است که به این رهبر و این همه حکمت و تدبیر و شجاعت و وعده‌های صادق پیاپی این رهبر عزیز افتخار می‌کنیم و به ایشان می‌بالیم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *