۰

سیاسی / فیلم / کل اخبار

اردشیر نوریان: آزادسازی حلب نقطه عطف در تحولات منطقه است + فیلم

دسامبر 15, 2016 در 13:24 توسط

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: حلب یکی از مهم‌ترین شهرهای سوریه می‌باشد و آزادسازی حلب مانند آزادسازی خرمشهر یا آزادسازی موصل در عراق، نقطه عطفی در صحنه نبرد خواهد شد.

%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%b4%db%8c%d8%b1-%d9%86%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%81%d8%aa%da%af%d9%88%db%8c-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%db%8c-%d8%b4%d8%a8%da%a9%d9%87

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از فارس، اردشیر نوریان شامگاه چهارشنبه با حضور در گفت‌وگوی ویژه 22:30 شبکه دو سیما با اشاره به اینکه حلب از نظر اقتصادی، جمعیت و ارتباط نزدیکی که با دمشق دارد و یکی از مهم‌ترین شهرهای سوریه می‌باشد، اظهار کرد: آزادسازی حلب مانند آزادسازی خرمشهر یا آزادسازی موصل در عراق، نقطه عطفی در صحنه نبرد خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه آزادسازی حلب شروع پیروزی‌های آتی در سوریه خواهد بود، افزود: این اتفاق باعث افزایش روحیه مردم و ارتش سوریه شده است و به عامل پیوستگی مردم با دولت قانونی اسد تبدیل خواهد شد.

نوریان ادامه داد: قطعا آزادسازی حلب آثار مخربی بر روحیه گروه‌های تروریستی خواهد داشت و وقتی جنبه‌های مختلف را بررسی می‌کنیم، خواهیم دید که روند پیروزی تسریع پیدا کرده است و به زودی تکلیف سوریه مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تحولات سوریه آثار مستقیم بر روحیه مردم یمن و عراق دارد، افزود: چون هم بازیگران و هم قواعد در کشورهای منطقه مشترک هستند بنابراین تغییرات در هر کدام از این کشورها بر سایر کشورهای منطقه نیز اثرگذار هستند.

نوریان با اشاره به اینکه مردم سوریه چندین سال است که در منطقه خسارت می‌بینند، خاطرنشان کرد: چرا اکنون غرب به این فکر افتاده است که فاجعه انسانی در حال وقوع است؟ این نشان می‌دهد که غرب رفتار دوگانه‌ای با این موضوع دارد و حتی اکنون آمریکا با گروه‌های تروریستی منطقه خط و مرز مشخص دارد و بین داعش و گروه‌های تکفیری مرز قائل است.

وی ادامه داد: رفتار دوگانه آمریکا در مبارزه با تروریست نشان داد آنچه جمهوری اسلامی در این باره ادعا می‌کرد حق بوده است و اظهارات غرب باطل و بی‌اساس بوده است.

نوریان با اشاره به رفتار دوگانه کشورهای اروپایی در مواجهه با تروریست‌ها بیان کرد: امروز شاهد هستیم بسیاری از فرودگاه‌های اروپا در حال آماده باش هستند و هرگاه احساس کردند که گروه‌های تروریستی در حال ضعف قرار می‌گیرند با بهانه‌های مختلف مانند حقوق بشر و موضوعات انسان دوستانه به دنبال نجات‌شان بودند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی در حال پی‌ریزی یک پایه و اساس درست در منطقه می‌باشد، تصریح کرد: همکاری‌هایی که بین ایران، روسیه و سوریه شکل گرفت پایه و اساس نظم آینده خواهد شد و این هم به برقراری صلح در منطقه کمک می‌کند و هم به برکناری گروه‌های تروریستی کمک خواهد کرد و به امنیت پایدار در منطقه منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اظهارات انتخاباتی ترامپ در خصوص منطقه بیان کرد: آنچه در منطقه اتفاق خواهد افتاد وابسته به تیم سیاست خارجی ترامپ می‌باشد که بعد از ورود به کاخ سفید و کاهش تب و تاب انتخاباتی مشخص خواهد شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: قطعا آزادسازی حلب و شکست گروه‌های تروریستی امریکا را مجبور خواهد کرد که در سیاست خارجی خود تغییرات اساسی بدهد.

انتهای پیام/

 

دانلـــود با لینک مستقیم

 

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *