۰

کشاورزی / کل اخبار

برداشت بيش از يک هزار 200 تن گردو در شهرستان سامان

اکتبر 28, 2016 در 14:13 توسط

مدير جهاد کشاورزي شهرستان سامان گفت: برداشت گردو در شهرستان سامان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 15 درصد افزايش داشته است.
index

علي خسروي در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر با بيان اينکه برداشت گردو در سال جاري در شهرستان سامان يک هزار و 200 تن بوده است، بيان داشت: برداشت گردو در اين شهرستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته 15 درصد افزايش داشته است.

 

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان سامان با بيان اينکه اکثر گردو هاي اين منطقه  از نوع ارقام گردو محلي است، اظهار داشت: در حال حاضر ژونو تيپ هاي برتر توسط مرکز تحقيقات طي سال هاي گذشته شناسايي شده و جايگزين گردو هاي محلي شده است.

 

وي با بيان اينکه ويژيگي هاي  گردو هاي ژنو تيپ از لحاظ کيفيت برتر و پوست نازک هستند، عنوان کرد: اين گردو ها با کشت بافت و پيوند تکثير شده اند.

خسروي با اشاره بر اينکه ارقام محلي گردو با ارقام خوب و تجاري جايگزين مي شود، بيان داشت: گردو شهرستان سامان نه تنها در استان بلکه در سطح کشور شناخته شده است و جزء گردو هاي مرغوب در کشور محسوب می شود
به گزارش سامانِ بـرتـر، شهرستان سامان قطب توليد گردو در استان چهار محال و بختياري است و بهترين و مرغوب ترين گردو در سطح استان در اين منطقه توليد مي شود.گردوي شهرستان سامان يکي از محصولات است که در اين شهرستان به صورت عمده توليد و صادرات اين محصول از اين شهرستان به کشور هاي ديگر صورت مي گيرد؛ خصوصيات گردوهاي شهرستان سامان داراي مغز سفيد و پر روغن است و داراي کيفيت بالا است.

 

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *