۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: برای همه واضح است که پشت صحنه اصلی جریان های تروریستی آمریکاست

اکتبر 21, 2016 در 20:06 توسط

امام جمعه شهرستان سامان گفت: امروز دست دشمن رو شده و برای همه واضح است که پشت صحنه اصلی جریان های تروریستی خود شیطان بزرگ آمریکاست.

Malekpoor Shahraki

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه سامان، متن کامل خطبه های این هفته نماز جمعه سامان مورخ (30 مهـر ماه 1395) بدین شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه اول

یکی از خطرناکترین راه زن های دین در آخرالزمان شیطان است که با تمام لشگریان و قوای خودش سعی می کند انسان را به انحراف بکشاند. اصلی ترین کار شیطان وسوسه و دعوت به شر، آلودگی ها، انحرف از دین و دیانت است منتها برای اینکه این دعوت شیطان مورد پذیرش قرار بگیرد و انسانها او را به خانه خودشان راه بدهند شیوه ها و ترفنده هایی وجود دارد که زشتی ها را بقبولاند و وارد زندگی مردم بکند. یکی از شیوه های شیطان تزئین است یعنی زشت را زیبا جلوه دادن ، بدی و آلودگی را خوب نشان دادن تا انسانها آن را قبول بکنند زیرا انسانها فطرتاً از زشتی ها بدشان می آید. وقتی شیطان بدی را به شکل خوبی جلوه داد و منکر را به شکل معروف جلوه داد چه بسا با توجیهی که برای انسان در مورد کار زشت صورت می گیرد موجه شود و کار را انجام می دهد.

یکی دیگر از ترفند های شیطان تحقیر کردن و کوچک شمردن گناه است یعنی شیطان وسوسه می کند که این گناه چیزی نیست . یکی دیگر از ترفندهای شیطان سیاست گام به گام و تدریجی جلو آمدن است که در قرآن به خطوات تعبیر شده است . شیطان در به انحراف کشاندن انسان خیلی صبور است امیرالمومنین (ع) می فرماید شیطان دین شما را گره گره باز می کند خیلی آرام و آهسته نفوذ پیدا می کند کسانی که در اعمال خودشان مواظبت ندارند ممکن است که سرباز و اسیر شیطان بشوند شیطان کسی را نمی کشد بلکه اسیر می گیرد شیطان می خواهد یار درست کند شیطان در ابتدای کار کسی را دعوت به بت پرستی یا فحشا یا دزدی نمی کند مخصوصا در انسانهای متدین می داند قبول نمی کنند او ابتدا یک زاویه انحراف کوچکی در زندگی درست می کند مثلا شیطان انسان را نسبت به امور شبهه ناک بی اعتنا می کند مثلا این غذای شبهه ناک چیزی نیست اصلا کی گفته باید خمس بدم مالم حلال بشه مگه مالم حرامه خودم کار کردم ، اول انسان را نسبت به امور شبهه ناک بی اعتنا می کندیا می گوید این حرف را نمی دانم غیبت است یا نه ولی چیزی نیست بگذار بگویم  جلواش هم می گویم ، خلاصه از این مسائل، احتیاط نکردن و لبه پرتگاه راه رفتن عادت بکند شیطان یک قدم جلو می آید قدم بعدی شیطان گناهان صغیره را کوچک می داند مثلا یک شب هزار شب نمی شود و این کار به کسی ضرر نمی زند و بعد کم کم انسان بزرگترین گناهان را انجام می دهد.

ما در تاریخ می بینیم که بعضی انسانها افراد بدی نبودند ولی از جنایت کار ترین انسانها شدند . مصلا عبدالملک مروان که از خلفای بنی امیه بود زمانی به کبوتر مسجد معروف بود او وقتی به خلافت رسید خیلی کشتار کرد او می گفت زمانی اگر من مورچه ای را می کشتم وجدانم آسوده نبود ولی الان آدم می کشم و اصلا ناراحت نیستم ، اوکه در عرض یک شب به این مرحله نرسیده است. این افراد کم کم درونشان پوک می شود و شیطان در آن جای گرفته. شمر علیه اللعنة زمانی جزء سربازان امیرالمومنین (ع) بود. شمر در جنگ صفین زخمی شد چه اتفاقی افتاد که او آنقدر سقوط کرد که جزء جلادان کربلا شد؟؟ این اتفاق به تدریج می افتد انسانها در اول خوب به دنیا می آیند ولی به تدریج قاتل می شوند . امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند : شیطان در بعضی افراد تخم گذاری می کند جوجه هایش را پرورش می دهد و آرام آرام آن را بزرگ می کند در حدی که این افراد بلندگو و دیده بان شیطان می شوند یعنی شیطان در آن نفوذ کرده است .

 خلاصه مطالب زیاد اما راه مقابله با شیطان چیست؟ تنها راه مقابله با شیطان استعاذه عملی است یعنی انسان به خدا پناه ببرد. اگر درنده ای در بیابان به شما حمله کند اگر شما بایستید و هزار بار بگوئید به قلعه پناه می برم فایده ای ندارد شما باید عملی این کار را انجام بدهید . پناه بردن به خدا این طور است که اولا ما باید نقطه ضعف ها را کنار بگذاریم چون راه نفوذ شیطان، نقطه ضعف ها مثل ( لجاجت ، حسادت ، تکبر، سوءظن ، و…. این جور چیزهاست ) و بعد خودمان را معالجه کنیم و ثانیا به دین خدا پناه ببریم اول عبادات اعوذبالله بگوئیم بسم الله الرحمن الرحیم و الله اکبر ذکر بزرگ خداست که شیطان را طرد می کند کسانی که نماز را که اصلی ترین عبادت است سبک می شمارند شیطان برآنها چیره می شود (دیگر وای به حال کسانی که نماز نمی خوانند) پس مهمترین کار استعاذه عملی است و در کنار آن ذکر و صلوات و صدقه دادن است.

خطبه دوم

مناسبت هایی را داریم که در خلال اشاره به آنها مسائل روز را هم عرض می کنم .

مناسبت اول روز دوشنبه سوم آبان روز تاسیس سازمان ملل است که بنده فکر می کنم اسم آن را باید سازمان دولت های استکباری و ظالمانه نامید . چرا که در مقابل این همه ظلم آشکار چشم خود را بسته و سکوت کرده و گه گاهی هم اظهار تاسف می کنند. مدعیان دروغین حقوق بشر و مبارزه با تروریسم از یک طرف اعتلاف سوری علیه داعش راه می اندازند و از طرفی در حمایت از تروریست های تکفیری به دام افتاده در محاصره و عملیات آزادسازی حلب داد آتش بس وا مظلوما سر می دهند.

اینها آن روزی که ابوبکر بغدادی را برای راه انداختن داعش تربیت می کردند هرگز فکر این را نمی کردند که تیرشان به سنگ بخورد و با صبوری و مقاومت ملت های مسلمان به ویژه در عراق ، سوریه ، یمن ، بحرین و دیگر مناطق مواجه شوند. این ها در رأس همه اهداف شومشان شکست امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی بود که به فضل الهی نه تنها به این قصد شوم دست پیدا نکردند بلکه به اهداف حداقلی خود در مناطق مورد طمع خود دست پیدا نکردند و الان برای همیشه نقاب از چهره واقعی این ها برداشته شده ببینید در یمن 18 ماه است درگیری است عربستان دارد مسلمانان را می کشد برای محکومیت قطعی رژیم سعودی و حامیان بین المللی آنها از جمله آمریکا ی جنایتکار همین حوادث یمن کافی است. این قاتلان ضیوف الرحمان که هزاران زائر در حال احرام و عبادت را در منا با بی کفایتی خود به راحتی به کشتن دادند و یا با موشک های مارک آمریکایی مجلس ترحیم و عزا را در صنعا به خاک و خون کشیدند و حدود 900 نفر را کشتند و زخمی کردند با چه رویی الان دارند دم از حقوق ملت ها و امنیت منطقه و آتش بس می زنند؟؟ و ما شاهدیم از ناحیه سازمانهای پرمدعای حقوق بشری دنیا هیچ عکس العملی در محکومیت این رژیم کودک کش نمی بینیم اما کافی است در ایران طبق قوانین جاری با قاتلان با فتنه گران با جاسوسان و قاچاقچیان حرفه ای برخورد مناسب قضائی بشود آنوقت آنها با تمامی ظرفیت رسانه ای خود فریاد دروغین حقوق بشری راه می اندازند تا شاید چهره ایران اسلامی را در افکار عمومی خراب کنند نمونه اخیر آن بیانیه وزارت خارجه آمریکاست در حمایت از 2 محکوم امنیتی دستگاه قضا، سیامک و باقر نمازی است. اما اینها خیال باطلی کرده اند که می توانند بر ایران مسلط شوند چرا که نقشه راه ملت بزرگ ایران فریاد سالار شهیدان است که فرمود« هیهات منا الذلة».

ما فراموش نکرده ایم آن سفر ها و اقامت های طولانی و طاقت فرسای مذاکرات هسته ای 1+ 5 را که مهار و کنترل جمهوری اسلامی را در حوزه هسته ای در بوق و کرنا کردند و از طرفی هم به راحتی زیر تعهدات خود زدند و دامنه بد عهدی ها را به حوزه دیگری کشاندند و بی شرمانه نقشه و بازی برد برد سیاست مداران و دولتمردان کشورمان هم شاخ و شانه می کشند که اگر شما می خواهید در انتخابات آینده ایران پیروز باشید باید چشم به مهر و محبت ما بدوزید بدوزید تا شاید سر کیسه را شل کنیم. و چقدر ذلیلانه است اگر در برابر حیله های مرموز کوتاه آمد و برای بدست آوردن موقعیت های زود گذر سیاسی و دنیایی عزت نفس ملت و عظمت کشور را برخی آدمهای منفعل و مرعوب به چوب حراج بسپارند.

کیست که نداند داعش از همان ابتدای تهاجمات و اشغال گری اش از حمایت آمریکا برخوردار بود. امروز دست این دشمنان رو شده به خصوص در صحنه موصل و حلب برای همه واضح است که پشت صحنه اصلی جریانهای تروریستی خود شیطان بزرگ آمریکاست. و سوال اینکه تا کی این دو رویی و تزویر؟ تا کی نفاق و حیله آن هم در پوشش ادعاهای واهی و کذبی همچون حقوق بشر و مبارزه با تروریسم ؟ آیا نباید اسم سازمان ملل را سازمان دولت های استکباری و ظالمانه گذاشت؟ پس دشمن دشمن است و هنری جز مکر و حیله و فتنه و آشوب و ایجاد نا امنی نداشته و ندارد. و جای تعجب دارد از کسانی که هنوز چشم به کمک دشمن دوخته اند خداهمه آنها را هدایت کند.

مسئله دیگر که باید به آن اشاره کنم ابلاغ سیاست های کلی انتخابات است توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) :

ایران اسلامی نظامی دارد که همواره با حضور و حمایت مردم از مشکلات عبور کرده است و یکی از اصلی ترین حضور مردم در نظام سیاسی ایران حضور در پای صندوق های رای و انتخابات است. نظام انتخاباتی ایران همواره از سلامت و صحت قابل قبولی برخوردار است برخلاف سم پاشی ها و تبلیغات دشمن که انتخابات ایران را مورد هدف قرار داده و این سلامت و صحت قابل قبول به معنای این نیست که نظام انتخابات با هیچ مشکلی روبرو نیست نه اشکالات وجود دارد اما آنچه مهم است این ست که مجموع نظام سیاسی کشور مورد حمایت جدی مردم است و مشارکت سیاسی مردم در انتخابات بسیار بالاتر از مقیاس های جهانی است حتی در سالهای اخیر که برخی ناجوانمردانه بر طبل تقلب کوبیدند و نظام اسلامی را به دستکاری و خیانت در آرای مردم متهم کردند شاهد ان بودیم که بعد از مدتی حتی حامیان این دروغ گویان دست از چنین اتهاماتی برداشتند و در انتخابات بعدی شرکت کردند و نتایج انتخابات را پذیرفتند و این ها هم باید دقت شود که اخلاق انتخاباتی در ایران اسلامی در مقایسه جهانی از سطح بالاتری برخوردار است شما نگاهی به اخلاق انتخاباتی الان آمریکا بکنید.میزان فضاحت و رسوایی و اعمال ننگ آوری که رقبا برای کسب آراء انجام می دهند آبروی هر بی فرهنگی را در عالم برده است ولی آنچه مد نظر ایران اسلامی است آن آرمانهاست چرا که از ما با آن پیشینه توقع بیشتر می رود لذا مقام معظم رهبری (مدظله العالی)پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست های کلی حاکم بر انتخابات در نظام جمهوری اسلامی را به قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.و این از جمله اسناد بالادستی در نظام محسوب می شود و همه مسئولان و نهاد های تصمیم گیری در جمهوری اسلامی ایران موظف به رعایت این سیاست ها در تصمیمات خود هستند و می تواند بخش قابل توجهی از خلاء های موجود در عرصه انتخابات را برطرف نماید.که امیدواریم با پایبندی همگانی به این سیاست های کلی باعث هرچه بهتر شدن رفتار های انتخاباتی در ایران اسلامی شود ان شاءالله.

اما نکته آخر اینکه بنده هفته گذشته مطالبی را در مورد انتقال آب عرض کردم خب تعداد بسیار زیادی از بزرگواران به این حقیر لطف داشتند و از مواضع بنده حمایت کردند و همین جا از همه آنها به ویژه رسانه ها تشکر می کنم. برادران و خواهران صحبت هایی که کردم همه وظیفه بوده و وظیفه یک امام جمعه روشنگری و رساندن حرف مردم گوش مسئولین است حالا اگر کسی ناراحت می شود از این مواضع حتما منافعش در خطر است و از این جور داستانها، ان شاء الله همه موفق باشید.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *