۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: مساله آب دارای اهمیت بارزیست و اقتصاد شهرستان به آن وابسته است

اکتبر 14, 2016 در 15:50 توسط

امام جمعه سامان گفت: مردم این شهرستان سال های سال است که به کار کشاورزی مشغولند و در این کار زحمات فراوان کشیده اند و سرمایه گذاری کرده اند، لذا اگر خدشه ای به مساله ی کشاورزی وارد شود باعث فلج شدن کل شهرستان خواهد شد.

img_5720-copy

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور در خطبه های این هفته نماز جمعه (23 مهر 1395) به 12 محرم الحرام سالروز شهادت حضرت امام سجاد (ع) اشاره کرد و ضمن تسلیت این روز به شیعیان جهان، به ویژگی های بارز این امام همام پرداخت.

وی به آخرین وداع حضرت امام حسین (ع) با فرزندش امام سجاد (ع) اشاره کرد و از منظر ایشان فرمود: فرزندم از من به شیعیان من سلام برسان و به آنان بگو که پدرم غریبانه جان سپرد، پس بر او ندبه کنید و بر او بگریید.

امام جمعه سامان با بیان اینکه سراسر زندگی امام سجاد (ع) الگوست اظهار داشت: تنها درسی که از تاریخ زندگی این امام همام می گیریم لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی عاشوراست.

وی در ادامه افزود: حادثه عاشورا وجدان ها را بیدار و مردم را از غفلت بیرون می آورد و همیشه دشمنان از مطرح بودن عاشورا و پیام هایش وحشت داشتند و دارند.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها افزود: انسان های موفق برای دست یابی به مقاصد خود از تمام امکانات مادی و معنوی بهره می برند، اما آن عامل اصلی را هیچ گاه به فراموشی نمی سپارند.

حجت الاسلام محسن ملک پور در بخش دیگری از خطبه ها به مسائل و اتفاقات اخیر آب از جمله تونل گلاب و بهشت آباد و طرح های بن و بروجن اشاره کرد و افزود: مساله آب که سال های سال است با آن درگیر هستیم اگر تا به امروز صحبتی در مورد آن نشده است فقط و فقط به خاطر اعتماد به مسئولین بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مسئولین به ما گفته اند شما نگران نباشید، ما پیگیر هستیم خاطر نشان کرد: در این راستا ما خیالمان جمع بوده که مسئولین مساله ی آب را پیگیری می کنند اما متاسفانه بر اساس آنچه اخیرا منتشر شده و هیچ کس هم آن را تکذیب نکرده یکی از روحانیون محترم مطالبی را بیان کردند و این مطلب چندبار تکرار شده است که بازتاب گسترده ای داشته و هیچ مسئولی آن را رد نکرده و مستندات ایشان هم قوی است و الان هم عرض می کنم نه اینکه احساسی عمل می کنیم، نه ما اعتماد به مسئولین داشتیم و در این راستا فکر می کردیم مسئولین مساله آب را به نفع مردم و به صورت جدی پیگیری می کنند، ولی امروز می بینیم و می شنویم که مساله چیز دیگر است و از آن طرف هم ما تلاش و کوشش مسئولین را هیچ وقت انکار نمی کنیم ولی بالاخره باید تلاش و کوشش جایی نتیجه و اثر دهد.

خطیب جمعه سامان در ادامه اظهار داشت: وقتی ساخت فلان تونل غیرقانونی است و بودجه نیز برایش لحاظ نشده، پس چطور این تونل با قدرت و قوت در حال پیشروی است در صورتیکه بقیه پروژه ها قانونیست و می لنگد و تمام نمی شوند، اگر مطلب غیر از این است خوب مسئولین بیایند و جواب دهند.

امام جمعه سامان افزود: مساله آب برای ما دارای اهمیت بارزیست یکی آنکه اقتصاد ما وابسته به آن است و بالاخره زندگی مردم این شهرستان به این رودخانه وابسته است.

حجت الاسلام محسن ملک پور به توریستی بودن شهرستان سامان در منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: مردم این شهرستان سال های سال است که به کار کشاورزی مشغولند و در این کار زحمات فراوان کشیده اند و سرمایه گذاری کرده اند، لذا اگر خدشه ای به مساله ی کشاورزی وارد شود باعث فلج شدن کل شهرستان خواهد شد.

وی اظهار داشت: مردم دغدغه این مهم را دارند و مکرراً به ما مراجعه می کنند و ما نیز همین را به انان عرض کرده ایم که مسئولین پیگیر هستند و انتظار هم الان همین است.

امام جمعه سامان در ادامه بیان داشت: اهمیت دیگر آن است که یک گروهی یک استانی به ما زور می گوید، خوب مسئولین ما باید بتوانند از حقوق ما دفاع کنند؛ ما انتظارمان از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و از مسئولین استان آن است که همه کمک کنند و مانع این ظلم شوند.

وی تصریح کرد: چه منفعتی استان ما می برد که که این منفعت نقد را از دست می دهد، نگذاریم این مهم تبدیل به یک بحران شود، مردم ما مردمی منطقی و عزیز و آبرومندند.

خطیب جمعه سامان پیگیری هر چه زودتر این مهم را خواستار شد و خاطر نشان کرد: اگر واقعا بر اساس شنیده ها و مستندات که افراد در حال ارائه آن هستند تونل بهشت آباد و گلاب غیر قانونی است پس چرا جلوی آنها گرفته نمی شود و چرا اجازه کار کردن انان را داده اند، در صورتی یک بدبختی یه گوشه ای از خانه خود دو تا آجر روی هم می گذارد و آن وقت سراغ وی می روند و آن را تخریب می کنند، آن وقت این عمل غیر قانونی به راحتی در کشور اجرا می شود بعد همه اطلاع داشته باشند ولی کسی جرات نکند جلوی آن را بگیرد. پس چرا مسئولین ما کوتاه می آیند و حق مردم را ضایع می کنند.

حجت الاسلام محسن ملک پور بیان داشت: ریاست محترم جمهوری سه سال پیش وعده حل این مشکل را داده بودند که تا به کنون حل نشده و بدتر شده است که این مهم بزرگترین لطمه را به شهرستان ما وارد می کند.

وی با بیان اینکه اگرچه در این راستا قصد اختشاش و برهم زدن امنیت را نداریم و هر کس که با بی نظمی و هرج و مرج بخواهد کار را پیش ببرد از ما نیست و با آن برخورد خواهیم کرد، اما تقاضا داریم به سرعت مسئولین ما پاسخگوی عملی در این راستا باشند.

امام جمعه سامان یادآور شد: اگر پروژه ای غیرقانونی است باید بگویند چرا اجرا شد؟ منفعت چه فردی و یا چه افرادی تامین می شود که پروژه غیر قانونی آن هم به قیمت از بین رفتن منفعت یک شهرستان بلکه یک استان همه نادیده گرفته می شود و دیگر اینکه چه اقدام عملی می خواهند انجام دهند؛ دیگر وقت وعده و وعید گذشته است و اقدام و عمل می خواهد و اگر نمی توانند اقدامی انجام دهند صادقانه به مردم بگویند تا خود مردم تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *