۰

کشاورزی / کل اخبار

شهرستان سامان، تولید بیشترین محصولات کیفی باغی در چهارمحال و بختیاری

جولای 25, 2016 در 22:09 توسط

مدير امور باغباني سازمان جهاد كشاورزي چهارمحال و بختياري گفت: شهرستان سامان حدود 35 درصد از سطح كل باغات استان را به خود اختصاص داده است كه بيشترين محصولات باغي با كيفيت بالاي استان در این شهرستان توليد مي‌شود.

IMG_0047 (Copy)

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از ایسنا، ابراهيم شيراني با اشاره به اينكه مجموع سطح باغات مثمر و غير مثمر شهرستان سامان 13 هزار و 164 هكتار است، اظهار كرد: سطح باغات مثمر اين شهرستان 10 هزار و 855 هكتار و باغات غير مثمر دو هزار و 100 هكتار می‌باشد.

وي با اشاره به اينكه حدود 95 درصد سطح زير كشت اين شهرستان به باغات اختصاص دارد، افزود: پيش‌بيني مي‌شود 51 هزار تن محصول باغي از باغات شهرستان سامان برداشت شود.

شيراني با بيان اينكه محصول بادام در هر هكتار دو هزار و 174 كيلوگرم از اين باغات برداشت مي‌شود، تصريح كرد: بادام با هشت هزار و 672 هكتار بيشترين سطح زير كشت را به خود اختصاص داده است كه از اين ميزان حدود 15 هزار و 717 تن توليد مي‌شود.

وي با اشاره به محصول هلو با یک‌ هزار و 965 هكتار سطح زير كشت در شهرستان سامان، گفت: از اين ميزان یک‌ هزار و 765 هكتار بارور و 200 هكتار غير بارور است كه 21 هزار و 616 تن هلو توليد مي شود و ميانگين توليد در هر هكتار 12.5 تن است.

مدير امور باغباني جهادكشاورزي چهارمحال و بختیاری با اشاره به كيفيت محصولات باغي شهرستان سامان از لحاظ كمي و كيفي، خاطرنشان كرد: اين شهرستان حدود 35 درصد از سطح كل باغات استان را به خود اختصاص داده است كه بيشترين محصولات باغي با كيفيت بالاي استان در شهرستان سامان توليد مي‌شود.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *