۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: هر گونه رفتار از سوی غربی ها و آمريکایی ها نشان از بی صداقتی آنها در قبال ایران است

جولای 15, 2016 در 16:00 توسط

امام جمعه سامان گفت: دشمن دشمنی خود را پنهان نمی کند اين ها بد عهدند، بد ذاتند و زير قولشان مي زنند ملت ما با اين دشمني ها لحظه اي کنار نخواهد آمد.

Malekpour 5

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه سامان حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهي اظهار داشت: يکي از نکاتي که همه بايد دقت کنيم و به ويژه کساني که با مردم سر و کار دارند و کساني که دارند به نحوي کار ديگران را راه مي اندازند و به خصوص مسئولين محترم بايد بدانند اينکه اين خدمت رساني اين کار راه اندازي اين خوشحال کردن ديگران با کاري که شخص انجام مي دهد چه ارزش والايي دارد.
حجت الاسلام ملک پور بيان داشت: اصلا ادخال سرور در قلب مومن از توصيه هاي دين است اين ادخال سرور جوک و لطيفه تعريف کردن نيست، جوک و لطيفه ادخال سرور بر لب است نه در قلب آنچه موجب سرور قلب مي شود رسيدگي به ديگران است، صله رحم است ، ديد و بازديد است ، مشکل ديگران را حل کردن است.

وي با بيان اينکه مرحوم محدث نوري استاد محدث قمي مي گويد من در روايات اهل بيت (ع) در بين مستحبات پس از زيارت عاشورا چيزي افضل از برآوردن حاجت مومنين سراغ ندارم. اذعان داشت : عارفي پرسيدند اگر بداني يک ساعت بيشتر زنده نيستي و يقين داشته باشي چه مي کني؟ نماز مي خواني، قرآن مي خواني، مشغول استغقار و ذکر ميشوي؟؟ چه مي کني؟؟گفت مي روم بر در خانه مي نشينم هر که کارري داشت کار او را راه مي اندازم.

امام جمعه شهرستان سامان در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي بيان داشت: امروز جمعه ۲۵ تير ماه روز بهزيستي و تامين اجتماعي است سازماني که مبناي به وجود آمدنش کمک به تامين حداقل هزينه زندگي خانواده هاي نيازمند و بي سرپرست و ايجاد زمينه مناسب براي خودکفائي آنهاست.

حجت الاسلام ملک پور  با بيان اينکه بهزيستي سازماني فرهنگي اجتماعي و امدادي است که در جامعه براي حفظ ارزش ها و کرامت والاي انساني تلاش مي کند در دستورات ديني ما هم پيوست به دستگيري و احسان و کمک و کار راه اندازي و خوشحال کردن ديگران سفارش شده است، اذعان داشت: امام باقر (ع) در مورد نتيجه نيکوکاري مي فرمايند « نيکوکاري و صدقه پنهاني فقر را از بين مي برد عمر را زياد و هفتاد مرگ ناگوار را دفع مي کند.» وظيفه اي که سازمان بهزيستي بر عهده دارد يعني سلامت جسم و جان و روان و همين زيربنايي ترين عامل پيشرفت و تکامل جامعه است.

خطیب جمعه سامان با اشاره بر اينکه،رسيدگي به وضعيت معلولان، رسيدگي به زنان بي سرپرست، پوشش نيازمندي هاي کودکان بي سرپرست،حل مشکلات روشن دلان،طرح درمان اعتياد معتادان، مهمتر از همه پيشگيري از معلوليت و آسيب هاي اجتماعي است که جا دارد از زحمات اين بزرگواران تقدير و تشکر کرد.

وي با بيان اينکه شنبه ۲۶ تيرماه سالروز تاسيس شوراي نگهبان قانون اساسي است، عنوان کرد: شوراي نگهبان از اولين نهادهاي انقلابي در نظامي سياسي جمهوري اسلامي است، وظيفه شوراي نگهبان نظارت بر تدوين قوانين در مجلس شوراي اسلامي و نظارت بر کليه انتخابات در کشور و موظف است صلاحيت همه نامزدهاي انتخاباتي را مورد بررسي قرار دهد و اجازه شرکت کانديدا در انتخابات به دست شوراي نگهبان است.

حجت الاسلام ملک پور  با بيان اينکه در همه جاي دنيا هم اين نظارت ها به اسم هاي گوناگون وجود دارد بعضي جاها اسم آن دادگاه قانون اساسي است و براي خود چارچوب مشخص و شاخصه هاي واضح و سخت گيري هاي خود را دارد، تصريح کرد: با گذشت ۳۶ سال از زمان تاسيس شوراي نگهبان اين نهاد نظارت بر انتخابات هاي پرشماري را تجربه کرده و با وجود همه هجمه ها و اتهامات به ويژه از سوي دشمنان نظام هميشه وظايف قانوني خود را به نحو احسن انجام داده است.

وي با بيان اينکه در انتخابات سال ۸۸ و با توجه به فتنه ۸ ماهه اين نهاد به خوبي توانست از آراي ملت امانت داري کند به طوري که باز شماري ۱۰% آراي کل کشورهم نشان داد که با اينکه بعضي ادعاي تقلب مي کردند کمترين تغييري در آراي ملت مشاهده نمي شود، افزود: در انتخابات رياست جمهوري سال ۹۲ با اينکه اختلاف کم بود با نصاب ۵۰ % شوراي نگهبان به خوبي از آراي ملت صيانت کرد و در انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اسفند ۹۴ ما ديديم که فرد منتخب در حوزه انتخابيه ماکو و چالدران تنها با تفاضل 5 رای لازم را کسب کرده بود شوراي نگهبان اعتبارنامه او براي رفتن به مجلس را صادر کرد.

ملک پور با اشاره بر اينکه در انتخابات مجلس خبرگان رهبري اخير هم ديديم که متاسفانه بعضي با بيگانگان همنوا شده بودند که چون برخي از اعضاي محترم شوراي نگهبان در رقابت انتخاباتي حضور دارند پس بي طرفي رعايت نخواهد شد که ما شاهد بوديم که دوعضو محترم شوراي نگهبان بعضي حضرات آقايان آيت الله يزدي رئيس مجلس خبرگان و آيت الله مدرسي يزدي راي کافي را کسب نکردند، بيان داشت: اما نجيبانه به نظر ملت و  قانون تمکين کردند و کاملا بي طرفي را در داوري و اعلامم صحت انتخابات مجلس خبرگان رهبري رعايت کردند؛ که اميد داريم ساير داوطلبان در انتخابات ادوار بعد از همين رويه حسنه تبعيت کنند.

وي با بيان اينکه بالاخره اجلاسي مثل اجلاس اخير منافقين يک شبه و دفعتا که تشکيل نشده ، مقدمات و فراخوان و اعلاني داشته است و ما در موقعيتي هستيم که برجام نافرجام يک ساله شد، تصريح کرد: سفرهاي هيئت هاي عالي رتبه در کشور انجام شد اما فرانسه همچنان به خصومت خود عليه ملت ايران ادامه مي دهد و کادوي يک سالگي برجام توسط کدخدا تمديد تحريم ۱۵ فرد و نهاد ايراني بود.

ملک پور با بيان اينکه نمايندگان آمريکا طرحي را تصويب کردند که به موجب آن خريد آب سنگين از ايران ممنوع مي شود، تاکيد کرد: حالا اينها به کنار سوال اينکه اگر ايران به يک گروه برانداز فرانسوي چنين اجازه اي مي داد که در ايران اجلاس داشته باشند و آرزوي براندازي حکومت فرانسه را داشته باشند دستگاه ديپلماسي فرانسه چه کار مي کرد؟ چه غوغايي به پا مي کرد؟ شما نگاه کنيد به واکنش اينها در قضيه سلمان رشدي چه کردند، تازه خبرها مي رسد که بعد از اتمام همايش منافقين در پاريس رئيس جمهور کشورمان پيماي به همتاي فرانسوي خود مي دهد و روز ملي اين کشور را به اولاند تبريک مي گويد که اين جاي تعجب دارد ولي به هر حال اين گونه رفتار ها از سوي غربي ها و آمريکايي ها نشانه اي بر بي صداقتي آنها در قبال ايران است.

وي با بيان اينکه نشان از واهي بودن ادعاي مبارزه با تروريسم است، گفت: اي کاش آنهائي که چند وقت پيش پيام دادند براي حادثه تروريستي فرانسه و رفتند روبروي سفارت فرانسه شمع روشن کردند و اظهار همدردي کردند امروز مي فهميدند که بابا اينها خودشان حاميان تروريسم هستند و حالا هم جهت اعتراض به کار فرانسه مي رفتند مقابل سفارت فرانسه تجمع مي کردند!!

ملک پور تصريح کرد: ولي همه بدانند حرف ما و حرف اين مردم همان بيان صريح مقام معظم رهبري است دشمن ما علني دارد دشمني مي کند دشمني خود را هم پنهان نمي کند اين ها بد عهدند بد ذاتند و زير قولشان مي زنند ملت ما با اين دشمني ها لحظه اي کنار نخواهد آمد.

انتهاي پيام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *