۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: آمریکا به عهد خود وفادار نیست

جولای 8, 2016 در 19:28 توسط

امام جمعه سامان با بیان اینکه آمریکا دشمن دیرینه جمهوری اسلامی ایران است گفت: این کشور در تمامی عرصه ‌ها ثابت کرده است که هیچگاه بر عهد خود وفادار نیست.
Malekpoor Shahraki

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت السلام و المسلمین ملک‌پور در خطبه های نماز جمعه این هفته به دیدار برخی دانشجویان با رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار کرد: از نگاه رهبر معظم انقلاب گرایش به غرب در شرایط کنونی و با رفتارهایی که غربی ها و آمریکایی ها دارند نه تنها با معیار های اصیل انقلابی بودن ناسازگار است بلکه با عقل و منطق و تدین هم سازگاری ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه می‌بینیم در جامعه کنونی ما برخی غرب را بزرگ می کنند در حالیکه آمریکا و دیگر کشورهای به ظاهر قدرتمند غربی صراحتا با اسلام و انقلاب اسلامی دشمنی می کنند.

امام جمعه سامان با بیان اینکه برخی اختلاف انقلاب اسلامی و آمریکا سر یک سوء تفاهم به جامعه القا می‌کنند گفت: اوج خامی این افراد نادان این است که صراحتاً مدعی می شوند که در عرصه بین المللی دشمنی و دوستی در کار نیست و نباید از اصطلاح دشمن در این عرصه استفاده کرد و مدعی هستند که در این عرصه بین المللی فقط منافع است که وجود دارد و دشمنی هیچ وجود ندارد.

حجت الاسلام ملک پور تصریح کرد: اما این در صورتی که تجربه اخیر ملت ایران در برجام و دیگر عرصه ها دوباره و صدباره ثابت کرد که آمریکا حقیقتا دشمنی می کند.

امام جمعه سامان خاطرنشان کرد: همانطور که رفتار آمریکا در برجام و غیر آن نشان می دهد آمریکا از انجام تعهدات اولیه خود سر باز می زند و انجام تعهدات خود را منوط به انجام کارهای جدید و جدیدتر از سوی ایران می کند لذا رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما به حکم اسلام ، عقلانیت و گرایش به عقل را می پسندیم اما اینکه با کشورهای زورگویی که هیچ عهدی را وفا نمی کنند و به هیچ توافقی پایبند نیستند و هیچ ارزشی را احترام نمی کنند کنار بیائیم نه حکم عقل و نه خواست دین این نیست.

وی افزود: عقل حکم می کند که از تجربه ها باید درس گرفت این همه خیانت، بد عهدی و کار شکنی همه از جانب غربی ها به ویژه آمریکا بوده که باید درس گرفت و عقل حکم می کند با چنین دشمنی با تدبیر برخورد کرد که فریب نخوریم.

خطیب جمعه سامان به روز عفاف و حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ورق های ننگین تاریخ فاجعه خونین حمله به مسجد گوهرشاد است وقتی رضا خان با زور سرنیزه و حمایت بیگانگان به قدرت رسید طرح اسلام زدایی را به اجرا گذاشت که یکی از آن‌ها حجاب زدایی بود و دستور داد زنان باید بدون حجاب بیرون بیایند خوب مردم غیرتمند و مومن اعتراض کردند و قیام کردند و کنار مرقد مطهر امام رضا (علیه السلام) در مسجد گوهرشاد جمع شدند و مخالفت خود را اعلام کردند که با دستور رضا خان ملعون قشون حمله کردند و بیش از 2000 تا 5000 نفر را به شهادت رساندند که اجساد با کامیون و به صورت دسته جمعی به خاک سپرده شدند.

حجت الاسلام ملک پور تصریح کرد: عفاف حفظ چشم ، گوش و قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه است که این را عفاف می گویند و هرکس در درون خود این عفاف را دارد که در پوشش ظاهری آن دیده می شود .

وی خاطرنشان کرد: کسانی هستند که ادعای عفاف دارند و می گویند قلب انسان باید پاک باشد ، من قلب پاکی دارم ، اصلاً خدا با قلب کار دارد، آدم باید چشمش پاک باشد و خودشان را به این گونه سخن‌ ها سرگرم کرده اند، در صورتی که باید فکر کنند به اینکه درون پاک، بیرونی پاک می پروراند و هرگز قلب پاک موجب چیزی به نام بدحجابی و بی حجابی نمی شود و کسی که حجاب را برمی دارد این مقدمه ای است برای برداشتن عفت و بعد برداشتن حیا در جامعه اسلامی است.

امام جمعه سامان افـزود: روند رو به رشد جامعه که به سمت و سویه بد حجابی و به طرف بی حجابی می روند خطرناک است باید عفاف و حجاب ترویج شود و با مفاسد اخلاقی و گستاخی هنجارشکنان برخورد شود و مسئولین در حیطه کاری خودشان باید به حجاب اهمیت بدهند آن را ترویج بدهند، می خواهد کارمند آنجا باشد یا اینکه مراجعه کننده باشد نکند مسئولی تازه بد حجاب ها را بیشتر تحویل بگیرد.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *