۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: کم ترین پیامد تجاوز رژیم بحرین به حریم فقاهت نابودی است

ژوئن 24, 2016 در 15:30 توسط

حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور گفت: کم ترین پیامد تجاوز به حریم علم و فقاهت و نادیده گرفتن حقوق یک ملت مظلوم و صبور، نابودی رژیم سفاک و آلت دست استکبار یعنی رژیم جنایتکار بحرین است.
Malekpoor Shahraki

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، امام جمعه سامان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی آدینه با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام را تسلیت گفت و گوشه هایی از فضائل امیرالمومنین را تشریح کرد.

وی، با اشاره به روایتی از رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: پیامبر فرموده اند: « وَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ لَا یَقْبَلُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْ عَبْدٍ فَرِیضَهً مِنْ فَرَائِضِهِ إِلَّا بِوَلَایَهِ عَلِیّ بن ابیطالب(علیه السلام) » به آن خدایی که به حق مرا به امر رسالت مبعوث کرد قسم می خورم خداوند هیچ یک از اعمال و واجبات بندگانش را بدون ولایت علی بن ابیطالب (علیه السلام ) قبول نمی کند.

حجت الاسلام ملک پور، ادامه داد:‌در حدیث دیگری می فرمایند: « لَوْ أَنَّ عَبْداً جَاءَ یَوْمَ الْقِیَامَهِ بِعَمَلِ سَبْعِینَ نَبِیّاً مَا قَبِلَ اللَّهُ ذَلِکَ مِنْهُ » اگر بنده ای به اندازه اعمال هفتاد پیامبر، عمل عبادی داشته باشد، خداوند بدون ولایت علی (علیه السلام ) آن را قبول نمی کند. برای اینکه این مطلب واضح شود، در اینجا یک بحث مختصر اصولی بیان می کنم.

وی، خاطرنشان کرد: ارتباط اجزاء یک حقیقت گاهی اقل و اکثر عددی است، و گاهی اقل و اکثر ارتباطی. چطور؟ مثلا در مورد اقل و اکثر ارتباطی فرض من به شما بدهکارم اما نمیدانم چقدر است؟ ۲۰۰ هزار تومان بدهکارم یا ۱۰۰ هزار تومان . اگرمن ۱۰۰ هزار تومان بدهم و بعد معلوم شود ۲۰۰ هزار تومان بدهکار بوده ام من به میزان ۱۰۰ هزار تومان حق را ادا کرده ام و ۱۰۰ هزار تومان دیگر هنوز بدهکارم و برگردن من است یه این می گویند اقل و اکثر عددی.

خطیب جمعه سامان اضافه کرد: اما اجزائی را هم داریم که به آن اقل و اکثر ارتباطی می گویند، مانند اجزاء نماز. اتصال اجزاء یک نماز ۴ رکعتی، یک اقل و اکثر ارتباطی است یعنی اجزاء به هم مرتبط هستند. مثلا من باید ۴ رکعت نماز می خواندم، دو رکعتش را خواندم، از نظر شرع انگار آن دو رکعت را هم نخوانده ام. چرا ؟ چون هنوز دورکعتش مانده زمانی را که آن دو رکعت را نخواندی یعنی هیچ نمازی را نخوانده ای زمانی برای شما ۴ رکعت می نویسند که یک ۴ رکعتی کامل بخوانی.

وی، گفت: اجزاء دین اقل و اکثر ارتباطی هستند و نه اقل و اکثر عددی. یعنی نماز، روزه، حج و جهاد همگی مرتبط با ولایت علی بن ابیطالب (علیه السلام ) هستند. اگر همه را انجام دادی اما ولایت را نداشتی، مانند همان نماز ۴ رکعتی است که ۲ رکعت آن را خوانده ای. خداوند بقیه اش را هم قبول نمی کند.

ملک پور، افزود: بنابراین اگر کسی به اندازه اعمال هفتاد پیامبر هم عمل انجام دهد، ولی ولایت علی (علیه السلام ) را نداشته باشد، هیچ عملی را از او نمی پذیرند. بخاطر اینکه ولایت و سایر اجزاء دین، اقل و اکثر ارتباطی هستند. در روز عید غدیر امر ولایت علی (ع) در قالب آیه ای نازل شد تا همین مفهوم را برساند « الیوم أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ » یعنی ما دین شما را کامل کردیم. حالا اگر شما آن را ناقص بجا بیاوری، کفایت نمی کند چون رابطه ولایت، اقل و اکثر عددی نیست، بلکه رابطه ارتباطی است.

وی، در ادامه به واقعه غدیر اشاره کرد و تعصب باطل عده ای را در این واقعه بازگو نمود و با ذکر توسل به مولای متقیان در ایام شهادت آن حضرت، خطبه اول را خاتمه داد.

امام جمعه سامان در خطبه دوم نماز نیز به اهمیت شبهای قدر پرداخت و گفت: اهمیت این شب تا حدی است که نه تنها آیات مختلفی از سوره های قرآن در مورد خصوصیات این شب نازل شده بلکه سوره ای مستقل در خصوص شب قدر وجود دارد.

وی، افزود: وقتی میگوئیم همه امورات و حوادث تقدیر می شود معنایش این نیست که انسان در تقدیرات خودش هیچ نقشی ندارد بلکه اصلی ترین نقش به خود انسان سپرده شده است تا آنچه بخواهد برای فردا رقم بزند .چرا که خداوند تبارک و تعالی با نزول سوره ای خاص شب قدر را به مردم معرفی کرده است و فرموده اند عمل صالح در او برابر عمل صالح در طول هزار ماه است.

« لَیْلَهُ ٱلْقَدْرِ خَیْرٌ مِّنْ أَلْفِ شَهْرٍ»

حجت الاسلام ملک پور، در بخش دیگری از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه،‌ به سرکوب شدید مردم مظلوم بحرین اشاره کرد و ادامه داد:‌ مردم مسلمان و مظلوم بحرین سالهاست که تحت ظلم و تبعیض و بی عدالتی و تحقیر آل خلیفه قرار دارند. مردم بحرین بدون دادن هیچ بهانه ای به دست آل خلیفه دنبال احقاق حقوق حقه خود به صورت مسالمت آمیز بوده اند.

وی، گفت: گستاخی آل خلیفه به جایی رسیده که نجابت مردم را نادیده گرفته و با سکوت معنا دار سازمان های حقوق بشری به ویژه سران پرمدعای آمریکا و کشور های غربی هرروز بر جنایت خودش اضافه می کند. شیخ علی سلمان و دیگر رهبران سیاسی و دینی را به صورت غیر قانونی بازداشت کرده اند و الان هم آل خلیفه دست به یک گستاخی خطرناکی زده و حریم روحانی برجسته و رهبر دینی شیعیان بحرین یعنی آیت الله شیخ عیسی قاسم را مورد تعرض قرار داده اند.

امام جمعه سامان تأکید کرد: آل خلیفه بداند با سلب تابعیت ایشان بحرین بهره نخواهد برد و اگر آل خلیفه اهل تعقل و منطق بود باید به نصایح دلسوزانه و از نفوذ کلام آنها بهره می برد.

وی، گفت: آنچه رژیم وابسته آل خلیفه و اربابان ئو حامیانش باید بداند این است که با اهانت و عرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم بازی فوق العاده خطرناکی را آغاز کرده اند. و اگر استمرار پیداکند و با اهانت به ساحت مقدس علم و فقاهت همراه باشد این آغاز یک انتفاضه خونی است که عواقب آن برعهده کسانی است که به گستاخی حکام بحرین مشروعیت دادند.

خطیب جمعه سامان،‌گفت:‌ تجاوز به حریم علم و فقاهت و نادیده گرفتن حقوق یک ملت مظلوم و صبور بالاخره کاسه صبر امت اسلام را سرریز خواهد کرد که کمترین پیامد آن نابودی رژیم سفاک و آلت دست استکبار یعنی رژیم جنایتکار بحرین است.

وی، پیام سردار سلیمانی به رژیم بحرین را اینگونه بیان کرد، که اگر این رژیم وحشی روش جنگی علیه مردم را کنار نگذارد، مردم بحرین هم می توانند روش مسالمت آمیز را به روش انقلابی تبدیل کنند و به جای مشت های اعتراض دست به ماشه ببرند و آن موقع اینطور نیست که مردم بحرین بی پناه باقی بمانند و هیچ کمک موثری از خارج دریافت نکنند و این اقدام خطرناک حکام بحرین دلیل روشنی است که این رژیم به پایان رسیده و به فضل الهی زمان آن فرارسیده که شیشه عمر این حکام شکمباره مثل صدام به دست مردم مظلوم بحرین شکسته شود و مردم بحرین طعم آزادی و استقلال و آرامش را بچشند ان شاء الله .

امام جمعه سامان، مناسبت روز قدس را یادآور شد و گفت: جمعه هفته آینده جمعه آخر ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس است امام راحل و عظیم الشان انقلاب فرمود: روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که باید به همه ابر قدرت ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما به واسطه عمال خبیث شما واقع نخواهد شد.

وی، ادامه داد: روز قدس روز حیات اسلام است این حوادثی که در منطقه و جهان است سیاستهای جبهه استکبار و وهابیت خبیث و کثیف تکفیری به رهبری عربستان سعودی است وبرای انحراف ذهن ها از مسئله اول جهان اسلام یعنی فلسطین ان شاء الله راهپیمائی روز قدس امسال باید پر شور و عاشورایی باشد که انتظار داریم همه مردم کوچک و بزرگ و پیر و جوان همه و همه شرکت کنند.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *