۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: یک نماینده مجلس باید خود را وامدار همه مردم بداند نه اینکه خود را به جریان های سیاسی و حزب ها بفروشد

می 27, 2016 در 15:56 توسط

امام جمعه سامان گفت: یک نماینده مجلس باید خود را وامدار همه مردم بداند نه اینکه خود را به جریان های سیاسی و حزب ها بفروشد و مردمی را که با هزاران امید به او رای داده اند و انتظار دارند قوانینی را وضع کنند که گره از کار آنها باز کند بعد این نماینده مردم خود را فراموش کند.

imam jome saman 2 (Copy)

به گزارش سامانِ بـرتـر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه سامان، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی روز جمعه در سامان ضمن سفارش نمازگذاران به رعایت تقوای الهی به ادامه مباحث پیرامون مهدویت اشاره کرد و با ذکر حدیثی از امام سجاد (ع) افزود: منتظران ظهور ولی عصر (عج) که اعتقاد به امامت او دارند افضل از اهل هر زمانی هستند، زیرا خداوند تبارک و تعالی عقل و فهم و معرفتی به آنها عطا کرده است که غیبت نزد آنها همچون مشاهده است و آنقدر خدا به آنها فهم و معرفت داده که غیبت بر ایشان مثل ظهور است می دانند خلوتی نیست که از چشمان امام پنهان باشد، می دانند اگر آنها امام را نمی بینند امام آنها را می بیند باید این را به قلب تفهیم کرد که طبعا چنین کسانی که معرفت به حضرت دارند و حضور او را حس می کنند در محضر حضرت گناه نمی کنند، او را ناراحت نمی کنند و ادب محضر را حفظ می کنند و غافل نیستند.

وی افزود: مسئولیت همه مومنان ابتدا با شخص پیامبر اکرم (ص) و سپس با اهل بیت و امامان معصوم (ع) است آنها خود را مثل پدر مسئول دستگیری و رشد مومنان می دانند.

امام جمعه سامان به سوره مبارکه هود آیه 112 اشاره کرد و خاطر نشان کرد: خداوند متعال در این آیه خطاب به پیامبرش می فرماید تو استقامت کن و آن که با توست هم باید استقامت کند.

وی در تفسیر این آیه اظهار کرد: این آیه خطاب به پیامبر (ص) است یعنی استقامت و پایداری در راه بندگی دیگران را هم گویی از پیامبر می خواهند مثل یک فرمانده لشگر که بار همه کارهای لشگر را بر دوش خود حس می کند و اگر یکی از سربازان خطایی کند گویی کوتاهی را از خودش می بیند.

حجت الاسلام ملک پور در بخش دیگری از خطبه ها، تقوا را برای انسان ها ابزاری دانست که در پناه آن خود را از شر چیزی حفظ می کند و اگر به صفاتی که در مورد اهل تقوا گفته شد دقت شود خواهیم فهمید که اهل تقوا در اصل کسانی هستند که اهل عقل و خرد هستند یعنی بی گدار به آب نمی زنند، بی محابا هر جا سرک نمی کشد اهل تدبیرند اهل عاقبت اندیشی اند از عقل و خرد به خوبی بهره می برند، رفتار خود را براساس اصول عقلایی تنظیم می کنند.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) به دو نکته مهم مقام معظم رهبری اشاره کرد و اذعان داشت: نکته اول جهاد کبیر و نکته دوم خرمشهرها در پیش است؛ ما مقداری با اصطلاحات جهاد اصغر و جهاد اکبر آشنا بودیم اما مفهوم جهاد کبیر که در قرآن ذکر شده را کمتر مورد توجه قرار داده ایم؛ قرآن کریم در آیه ۵۲ سوره مبارکه فرقان می فرماید « فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِینَ وَجَاهِدْهُمْ بِهِ جِهَادًا کَبِیرًا » این آیه در مکه نازل شده و منظور آن جنگ نظامی نیست «جاهدهم به» یعنی به وسیله قرآن با آنها جهاد کن؛ اگر جنگ نظامی نیست آن کار چیست؟ آن کار ایستادگی و مقاومت و عدم تبعیت است؛ از چه کسانی؟ از مشرکین اطاعت نکن؛ اطاعت نکردن از کفار؛ خداوند متعال به این کار جهاد کبیر می گوید در میدان های مختلف در میدان سیاست در میدان اقتصاد در میدان هنر در میدان فرهنگ در این امورات تبعیت نکردن از دشمن می شود جهاد کبیر.

وی در ادامه فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: و خرمشهر ها در پیش است باید آنها را فتح کرد؛ فتح آنها با سختی ها و مشکلات روبروست و نیازمند استقامت.

خطیب جمعه سامان در ادامه افزود: در بحث فرهنگ که حضرت آقا تاکید دارند نیاز به جهاد کبیر است نیاز به استقامت و کار است امروزه با توجه به سهل الوصول بودن امکانات و تکنولوژی حریم خانواده ها آماج حملات دشمن است؛ در هر مساله ای پیشگیری بسیار مفیدتر و کم هزینه تر از درمان است و الان هم در سطح شهرستان نیاز به پیشگیری داریم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش، بهزیستی، نیروی انتظامی، قوه قضائیه، شهرداری، شوراهای محلی و بومی، سازمان امور جوانان و دیگر سازمان های مرتبط باید به منظور اجرای برنامه های عملی پیشگیرانه با هم هماهنگ تر باشند؛ اگر چه به همین سازمان ها بنده انتقاداتی دارم که بعضاً جلوی کار فرهنگی را می گیرند و اگر به این کار خودشان ادامه دهند کارهای اینها را یک به یک خدمت شما توضیح می دهم که امیدواریم نسبت به مسائل فرهنگی دقت بیشتری بشود.

امام جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به نزدیک شدن افتتاح دهمین مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از جایگاه مهمی برخوردار است، مجلس چگونگی حرکت دولت را مشخص می کند و یک نماینده مجلس باید خود را وامدار همه مردم بداند نه اینکه خود را به جریان های سیاسی و حزب ها بفروشد و مردمی را که با هزاران امید به او رای داده اند و انتظار دارند قوانینی را وضع کنند که گره از کار آنها باز کند بعد این نماینده مردم خود را فراموش کند.

وی در ادامه تصریح کرد: یک نماینده باید شجاع باشد، مرعوب آمریکا نباشد به فکر پیشرفت کشور باشد، درد مردم را بشناسد، درد کشور را بشناسد، مصالح و منافع نظام انقلاب را مد نظر بگیرد و امید است از این نمایندگان دوره دهم مجلس انتظار رود آن مواضع اصولی امام راحل و عظیم الشان انقلاب را مد نظر گیرند و نسبت به جهاد کبیر که مقام معظم رهبری فرمودند به خصوص در بحث فرهنگ یک کار چشمگیری انجام دهند.

حجت الاسلام ملک پور در بخش دیگری از خطبه ها به 20 شعبان المعظم سالروز نکوداشت مساجد و آغاز دهه بهداشت اشاره کرد و افزود: نکوداشت مسجد به این است که مسجد فعال شود جوانان با مسجد مرتبط باشند و از ظرفیت ماه مبارک رمضان استفاده شود.

وی به یکی از کارهای اصلی در مساجد اشاره کرد و تصریح کرد: جذب جوانان، استقبال و فعال کردن این جوان در تحولات سیاسی و اجتماعی از مهمترین این کارهاست که در طول تاریخ هم اینگونه بوده است که مسجد محل فعالیت سیاسی بعضی مواقع محل حکومت محل مشورت محل قضاوت بوده است

امام جمعه سامان در این راستا به فرمایشات استاد شهید مرتضی مطهری در توضیح آیه « وَأْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلَاهِ وَاصْطَبِرْ عَلَیْهَا » اشاره کرد و افزود: بچه ها را از کوچکی باید به نماز تمرین داد، اگر بچه به مسجد نرود اگر در جمع نباشد نماز خواندن جمع را نبیند به این کار تشویق نمی شود، متاسفانه کم رفتن ما به مساجد و مجالس دینی و اینکه بچه ها کمتر در مجالس مذهبی شرکت می کنند سبب می شود که اینها از ابتدا رغبت به عبادت پیدا نکنند ولی این برای والدین وظیفه است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فضای مسجد را فضایی شاد، فضایی همراه با عطوفت و مهربانی و در یک کلام بها دادن به جوان و سپردن امور به آنها بدانیم که امیدواریم با توجه هیئت امناء، با توجه دلسوزان این دهه نکوداشت مساجد به صورت واقعی نکو داشته شود.

خطیب جمعه سامان در بخش دیگری از خطبه ها به فرا رسیدن 14 و 15 خرداد ماه سالروز رحلت جانگداز بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد اشاره کرد و ضمن تسلیت پیشاپیش این ایام، از اعزام تعدادی از زائرین به بارگاه ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و از مردم خواستار شرکت هر چه باشکوه تر در برگزاری مناسبت های این ایام شد.

امام جمعه سامان در بخش پایانی خود به انتخاب شایسته آیت الله جنتی به عتوان رئیس مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ضمن تبریک این انتخاب به ایشان اظهار داشت: ایفای نقش ایشان در این سن  و با این نشاط، خود بیانگر یک روحیه انقلابی است و امید است در تحقق جهاد کبیر که خواسته مقام معظم رهبری از مجلس خبرگان است بتواند به خوبی رسالت خود را انجام دهد.

وی ضمن تشکر از اعضای مجلس خبرگان رهبری که با انتخاب حضرت آیت الله جنتی مشت محکمی به دهان انگلیس خبیث و جبهه ضد انقلاب زدند اظهار داشت: این روحیه انقلابی در مجلس خبرگان رهبری حفظ خواهد شد و انتظار ما از مجلس شورای اسلامی هم انقلابی عمل کردن است.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *