۰

کشاورزی / کل اخبار

سامان در آستانه اردیبهشت سفید پوش شد / بارش 2 سانتیمتری برف در سامان

آوریل 15, 2016 در 18:12 توسط

در حالي كه فصل گل و بلبل اردیبهشت ماه در ايران نزديک است، مردم شهرستان سامان همپای هم استانی های خود يک روز برفی فروردینی را در روز جمعه تجربه كردند.

421932002_128264 (Copy)

به گزارش دریافتی سامانِ بـرتـر و به نقل از ایرنا، بارش برف بيشتر مناطق چهارمحال و بختياري را سپيدپوش كرد و خسارهاي مختلفي را به زيرساخت هاي اين استان وارد كرد.
در حالي كه بيشتر استانهاي غربي كشور گرفتار سيلاب بودند ، در چهارمحال و بختياري بارش برف از هشت تا 40 سانتيمتر گزارش شد.

مديركل مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري گفت: بارش برف تا از پنجشنبه شب تا روز جمعه بيست و هفتم فروردين بين هشت تا 40سانتيمتر رسيده است.

ستار فرهادي افزود: ميزان برف در شهركرد مركز استان به حدود هشت سانتيمتر و در كوهرنگ بين 10 تا 40 سانتيمتر رسيده است.

به گفته وي،متاسفانه بارش برف در اين روز خسارات زيادي به زيرساخت ها از جمله تاسيسات انتقال برق و فضاي سبز شهري و باغات مثمر استان وارد كرده است.

مديركل مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري یادآور شد: ميزان خسارت هاي ناشي از بارش برف در نقاط مختلف استان در حال بررسي است و تمامي فرمانداران و بخشداران استان ستادهاي مديريت بحران را در شهرستانها به حالت آماده باش در آورده اند.

مديركل مديريت بحران چهارمحال و بختياري گفت: بارش باران در روز پنجشنبه نيز خسارات زيادي را به اراضي كشاورزي حريم رودخانه ها وارد كرده است.

در این راستا رئیس هواشناسی شهرستان سامان در گفتگو با خبرنگار سامانِ بـرتـر از بارش 2 سانتی متری برف در این شهرستان خبر داد و افزود: سیستم بارشی که طی 48 ساعت گذشته در منطقه فعالیت داشت باعث شد تا صبح امروز 74 میلیمتر باران در شهرستان سامان گزارش شود.

شکراله محمد علیزاده سامانی افزود: میزان بارندگی زراعی در شهرستان سامان به 249 میلیمتر رسیده است که این میزان نسبت به تغییرات سالجاری 11 درصد کاهش و نسبت به میانگین مشابه 19 درصد کاهش را نشان دهد.

وی یادآور شد: سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در منطقه فعال باشد  که در این راستا احتمال بارش رگباری باران به همراه وزش باد دور از انتظار نیست.

رئیس هواشناسی شهرستان سامان افزود: از اوایل وقت فردا (شنبه) تا روز دوشنبه جاری کاهش نسبی دما را در سطح منطقه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *