۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: سپاه یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان است

آوریل 15, 2016 در 16:44 توسط

امام جمعه شهرستان سامان با اشاره به دوم اردیبهشت ماه یالروز تاسیس این نهاد انقلابی گفت: سپاه یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان است.
mp1 (Copy)

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک‎پور شهرکی در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به شریف بودن ماه رجب و ولادت با سعادت امیرالمونین (علیه السلام) اظهار کرد: در این ماه سعی کنیم خودمان را به اهل بیت (علیه السلام) نزدیک‌تر کنیم خودمان را آماده کنیم برای ورود به ماه شعبان و ماه رمضان که پاک و مورد قبول اهل بیت (علیه السلام) شویم.

وی با بیان اینکه یکی از واژه های نورانی قرآن کریم صبر است خاطرنشان کرد: صبر واژه‌ای است پرمعنا در کتب لغت صبر را به خویشتن داری ، ایستادگی ، استقامت، سعه صدر ، تحمل سختی ها و… معنی کرده اند.

امام جمعه شهرستان سامان با تاکید بر این که یکی از واژه های نورانی قرآن کریم صبر است افزود: صبر واژه ای است پرمعناست که در کتب لغت صبر را به خویشتن داری ، ایستادگی ، استقامت، سعه صدر ، تحمل سختی ها و… معنی کرده اند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: راغب و صاحب مجمع هم می گوید صبر همان سعه صدر است صبر در برابر سختی ها، قدرت تحمل داشتن ، استقامت ورزیدن . صبر در میدان اطاعت خدا و ترک نافرمانی خدا و تحمل نارسایی ها و مشکلات و مصیبت هاست.

خطیب جمعه سامان با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی تصریح کرد: 29 فروردین روز خنثی سازی جریان های نفوذی است که در آغاز سال ۱۳۵۸ یک جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و دنبال بودند ارتش را یک نیروی ضد مردمی معرفی کنند که دارد همچنان مردم را سرکوب می کند و همین جوسازی ها باعث شد فرماندهان وقت ارتش یک وقت ملاقات از امام راحل گرفتند که بعد از آن امام خمینی (ره) در پیام تاریخی خودشان در ۲۹ فروردین سال 1358 سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند و توطئه ها را خنثی کردند در همین دیدار نوروزی هم که فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) داشتند حضرت آقا در توضیح چگونگی ارتش های جهان تنها نیروی مسلح جهان که هم مکتبی است و هم انگیزه های معنوی دارد و هم کارایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

وی به دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و اذعان کرد: در سال ۵۸ و در زمانی که انقلاب اسلامی با انواع توطئه ها و شرارت های داخلی گروهک ها روبرو بود مقابله با این آفت ها برای نهادی که هنوز آمادگی دفاعی لازم را بدست نیاورده بود بدون یاری الهی و رهبری امام راحل و روحیه انقلابی و شهادت طلبی پاسداران و برخورداری از حمایت ملت ممکن نبود.

امام جمعه شهرستان سامان بیان کرد: با گذشت زمان توان مقابله سپاه با حوادث افزایش پیدا کرد در برخورد با ترور ها و آشوب ها درگیری ها خب فعالانه شرکت کرد و با توجه به ضرورت در عرصه های انتظامی امنیتی و نظامی و حتی عرصه ها مختلف سازندگی فعال شدند به طوری که امروزه بنابر اعتراف همه موافقان و مخالفان سپاه و انقلاب ، سپاه یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان است و رسالت سپاه پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب است که برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت و پیروزی را از خداوند متعال مسألت داریم.

حجت الاسلام ملک پور به پیش رو داشتن دو میلاد پر خیر و برکت در هفته آینده اشاره و اظهار کرد: دهم رجب المرجب ولادت امام محمدتقی جوادالائمه (علیه السلام) و سیزدهم رجب ولادت باسعادت امیرالمومنین علی ابن ابی طالب (علیه السلام) است که باید از این اعیاد برای معرفی ائمه اطهار و اسلام استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دوم اردیبهشت ماه سالروز اعلام انقلاب فرهنگی است خاطرنشان کرد: در سال ۵۹ که یکی از مواقف مهم و تاثیرگزار نهضت و انقلاب عظیم اسلامی است به دلایل متعدد این حرکت یعنی انقلاب فرهنگی در دوره های مختلف باید استمرار و تداوم داشته باشد به خصوص در این دورانی که ملل با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن روبرو هستیم حالا برای تداوم این انقلاب فرهنگی باید راهکارهای دینی را هم قدر بدانیم یکی از راهکارهای دینی همین اعتکاف است اعتکافی که اینقدر به آن سفارش شده است.

وی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در روزی که دشمن برای افساد جوانان ابزارهای مختلفی را به کار گرفته است افزود: در فصل اعتکاف همین جوانان با حضور در مراسم اعتکاف حال و هوای معنوی پیدا می کنند که باید این را قدر دانست و از آن استفاده کرد و همه خودمان را یکجوری در این کار سهیم باشیم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *